Translate

Σάββατο 18 Ιουνίου 2016

notationes /// KAΛΟΚΑΙΡΙ-ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ 2016 /// ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΥΣΣΑΣ /// ΕΜΕΝΑ ΜΟΥ ΛΕΣ /// ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ








Εμένα μου λες


Ποιήματα 1997-2016

Δημήτρης Φύσσας

ΑΩ Εκδόσεις, 2016
40 σελ.




****



 ΠΑΤΗΣΙΑ - ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ



Η πόλη αυτή θα λιάζεται σα θα 'χουμε πεθάνει.

Πάντως τα τρόλεϊ, κίτρινα, τώρα κυριαρχούν
Μαζί με τα παλιά, κλειστά περίπτερα της κρίσης
Τα ταχυδρομικά κουτιά και τα ταξί.

Λοιπόν, στο Τέρμα του "11" οι οδηγοί καπνίζουν
Μιλάν στο κινητό και πίνουν κόκα κόλα περιμένοντας
Μετανάστες, γριές, νοικοκυρές, πρεζόνια
Και κάτι ξεχασμένους συνταξιούχους, κουστουμάτους
Που δεν παρέλειψαν καν τα γιλέκα τους- μα εντελώς '50
Να πει ο σταθμάρχης "Φύγε" για την άλλη άκρη της πόλης
Κατά τα μελαγχολικά τα καφενεία Κουλών ή Κονοστάσι
Το Ντάνκαν, του Τζελέπη και το Λόφο Γερμανού
(Αχ ΛαδομάταΛαδομάτα, "δεν έβλεπα το νόημα τότε").

Στα τρόλεϊ, στον ηλεκτρικό, στα λεωφορεία-
Ποτέ δε νοιάστηκα για καλοπέραση και λούσα.



****

 
 ΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΕΘΑΝΑ ΤΟ '13


Μια και δεν πέθανα το '13
Και συνεχίζω του γραφιά την πλεύση,
Αν του' ρθει κανενός να με βραβεύσει
Δηλώνω από τώρα ασυμφωνία.

Βραχείες λίστες και βραβεία δε μου κάνουνε
Εκδότες,αναγνώστες,ίντερνετ μου φτάνουνε. 



 ***


Just ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟΣ ΑΘΗΝΑΙΟΣ



                          Στον Δημοσθένη Κούρτοβικ 
  


Ούτε περήφανος ,ούτε και μη περήφανος
Ειμαι επειδή γεννήθηκα και θα πεθάνω ως Έλλην
Ήταν οι μέρες μου πολύ,πολύ μακριά
Κι από τους '' Επιτάφιους'' κι άπ ' τα '' Ω ξείν' αγγέλλειν''.





***

ΟΛΙΓΩΡΙΑ


                               Στο Στράτο Φουντούλη


Αδιαφορώντας για το πλήθος ένα γύρω
'Αλλος θα διορθώσει τον επίμονο ημιμαθή
(Τον αγορεύοντα εν μέσω εκστασιασμένων αμαθών)
Και θα του πει όσα εγώ απαξίωσα να πώ:
''Δεν είναι ρυμουλκό ,είναι πιλοτίνα:
Aλλιώτικο σκαρί,μικρό φουγάρο,η λέξη 'Pilot'.
Kαι δεν τραβάει βεβαίως το World Sunshine'.
Δεν το βοηθάει να στρίψει',καθώς λέτε,
Μα μόνο πλεύρισε δεξιά στη μπουκαπόρτα-

Να πήρε τον πιλότο,φεύγει''.       

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου