Translate

Δευτέρα 13 Απριλίου 2015

Περιοδικό Vakxikon.gr [ Μάρτιος 2015 ] Τεύχος 29







[ Μάρτιος 2015 ]

Τεύχος 29

 

Ο ΚΗΠΟΣ ΕΜΠΑΙΝΕ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

*στίχος του Οδυσσέα Ελύτη
 

cover_29_500x750.jpg
 

Κυκλοφορεί στις 30 Μαρτίου 2015, το 29ο τεύχος του περιοδικού Vakxikon.gr, με τίτλο Ο κήπος έμπαινε στη θάλασσα:
 

Συνεντεύξεις του Λιάκου Μπουρνόβα, του Λέοντα Ναρ, της Όλγας Κοτσιρέα, του Μαρίνου Σκλαβουνάκη, του Παναγιώτη Μανιάτη, του Δημήτρη Χαρίτου και του Sillyboy.

*

Δοκίμια και κείμενα από τους: Χριστίνα Λιναρδάκη, Δήμο Χλωπτσιούδη, Κυριάκο Μαργαρίτη, Απόστολο Θηβαίο, Ντέμη Κωνσταντινίδη, Θεοχάρη Παπαδόπουλο και Αγγελική Δημουλή.

*
Παρουσιάζονται ανέκδοτες μεταφράσεις των Βίτσετσαλφ Πιέτσουχ (από την Ελένη Κατσιώλη), Ουίλλιαμ Κάρλος Ουίλλιαμς (από την Άρτεμη Μιχαηλίδου), Στεφάν Μαλλαρμέ (από την Ανδρονίκη Δημητριάδου), Μαρκ Στραντ (από την Ασημίνα Ξηρογιάννη), Τζων Μπέρνσαϊντ (από την Χριστίνα Λιναρδάκη), Μάριο Ντομίνγκες Πάρρα (από την Άτη Σολέρτη) και Αντουάν Εμάζ (από την Αγγελική Δημουλή).
*

Στα Φύλλα Λογοτεχνίας παρουσιάζουν ανέκδοτη ποίηση τους οι: Δημοσθένης Αγραφιώτης, Γιώργος Δουατζής, Αλέξανδρος Μηλιάς, Σταμάτης Πολενάκης, Ζ.Δ. Αϊναλής, Αντρέας Πολυκάρπου, Αθηνά-Στυλιανή Μίχου. Ανέκδοτο πεζό οι: Αθηνά Χατζή, Αλέξαδρος Κεφαλάς, Μαργαρίτα Θωμά.

Στις προδημοσιεύσεις, διαβάζουμε αποσπάσματα: από το Pulp του Τσαρλς Μπουκόφσκι, τον Ζωντανό νεκρό του Ουίλκυ Κόλλινς και την Καταιγίδα, θυέλλας λόγια του Ντενί Εμορίν.

Στις επιφυλλίδες συναντάμε τις στήλες της Αναστασίας Γκίτση, της Άτης Σολέρτη, της Ρένας Τριανταφύλλου. Καθώς και τις γνώμες των: Ντέμη Κωνσταντινίδη, Ειρήνης Παραδεισανού και Μαρίας Γιαννάτου.

*

Διαβάσαμε 14 βιβλία πρόσφατης παραγωγής. Γράφουν οι: Γιάννης Παπαγιάννης, Διονύσης Μαρίνος, Κατερίνα Μαλακατέ, Θεοχάρης Παπαδόπουλος, Αναστασία Γκίτση, Αλεξία Νταμπίκη, Τζούλια Γκανάσου, Ασημίνα Ξηρογιάννη, Πωλίνα Γουρδέα, Κωνσταντίνος Καραγιαννόπουλος, Τέσυ Μπάιλα, Αλεξάνδρα Μπακονίκα, Απόστολος Θηβαίος.

*

Παρουσιάζονται εκθέσεις του ζωγράφου Γιάννη Μιχαηλίδη σε επιμέλεια-πρόλογο Σωτήρη Κακίση, της εικαστικού Tina Spinelli, της ποιήτριας Ασημίνας Ξηρογιάννη με κολάζ, καθώς και φωτογραφίες των Σμαρώς Πλατιώτη, Βαλεντίνας Παρασκευαΐδου και Αναστασίας Γκίτση για την παράσταση Κανελόριζα.

 

**

Τέλος,

μαζί με το νέο τεύχος, οι εκδόσεις Vakxikon.gr κυκλοφορούν τα παρακάτω βιβλία:
 


- Παγκόσμια Ιστορία της Τρομοκρατίας, του Γιώργου Μπλάνα [ συλλογή δοκιμίων ] - έντυπο & e-book -
- Τέσσερις ώρες αγκαλιά/Μαρίας εγκώμιον, του Σωτήρη Κακίση [ συλλογή διηγημάτων ] - έντυπο & e-book -

- Τα ραδίκια ανάποδα/Τα (ανάποδα) ραδίκια ανάποδα, του Γιώργου Γαλίτη [ θέατρο ] - έντυπο & e-book -
- Δαίμονας χωρίς ταυτότητα, της Άτης Σολέρτη [ νουβέλα ] - έντυπο & e-book -
- Ερημία παθών β' έκδοση, της Άτης Σολέρτη [ ποίηση ] - έντυπο & e-book -
- Πέτρα και ευαγγέλιο, της Ανδρονίκης Δημητριάδου [ ποίηση ] - έντυπο & e-book -
- Ονειρικοί δρόμοι, της Λίτσας Καβάκου-Στρατηγού [ ποίηση ] - έντυπο & e-book -
- 17 κολάζ πάνω σε 17 ποιήματα του Κ.Π. Καβάφη, του Γιώργου Δρίζου [ ποίηση/εικαστικά ] - αποκλειστική διακίνηση σε συνεργασία με τις ελβετικές εκδόσεις Verlag an der Friedensgasse -
 


Κεντρική διάθεση: Βιβλιοπωλείο του Βακχικόν, Ασκληπιού 17 Αθήνα.
Διακίνηση: Εν Αθήναις, Αχιλλέας Σίμος, Μαυροκορδάτου 9 Αθήνα.
Και σε όλα τα ενημερωμένα βιβλιοπωλεία.

Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ -- για τρεις μόνο παραστάσεις--Από Παρασκευή 17/04 έως και Κυριακή 19/04





                                       




Το Θέατρο Κορύβαντες θα παρουσιάσει για τρεις μόνο παραστάσεις την κωμωδία Ο Διάβολος βασισμένη στα διηγήματα: Επίσκεψη στη χώρα των νεκρών του Φ. Κάφκα, Μπαμπόκ του Φ. Ντοστογιέφσκι και ο Διάβολος του Μ. Γκόρκι.

Σε ένα φανταστικό κόσμο που αποκαλείται η Κόλαση και οι κάτοικοί του είναι οι νεκροί, υπάρχει ένα πλάσμα χωρίς φύλο και ηλικία που αποκαλείται ο Διάβολος. Ο Διάβολος υποδέχεται τους άρτι αφιχθέντες νεκρούς, τραγουδά, χορεύει, βγάζει διαγγέλματα, απογράφει και κυρίως διοργανώνει θεατρικές παραστάσεις στην κεντρική πλατεία της Κόλασης. Η παράσταση που παρακολουθούμε μέσα στην παράσταση λέγεται η Ιστορία του φιλήδονου Ιβάν Ιβάνοβιτς και η πλήξη του Διαβόλου την ημέρα των Θεοφανείων με πρωταγωνιστές τον ίδιο τον Ιβάν Ιβάνοβιτς και τον Διάβολο αυτοπροσώπως.
Η παράσταση κινείται ανάμεσα στον ονειρικό κόσμο του Κάφκα, την καυστική σάτιρα του Ντοστογιέφσκι και την λεπτή ειρωνεία του Γκόρκι για το ανθρώπινο είδος που οι περίφημες ηθικές αξίες του δεν είναι παρά φιλάρεσκη υποκρισία. 
 
“Αν αφαιρέσεις από τους ανθρώπους τα πάθη και τις φιλοδοξίες τους, αυτό που τελικά μένει είναι το τίποτα”, είναι το μοτίβο του Διαβόλου. 





Σκηνοθεσία - Σκηνικά: Αντρέας Θεοχάρης

Ο Διάβολος: Αντρέας Θεοχάρης
Ιβάν Ιβάνοβιτς: Μαρίνος Μαρούλης
Κορίτσι: Κλαίρη Γιαννικάκη 


Παρασκευή 17, Σάββατο 18 και Κυριακή 19 Απριλίου
ώρα 21:00 


Μυλλέρου 78, Μεταξουργείο 
Στάση μετρό: Μεταξουργείο 
Τηλέφωνο: 2155404045 – 6977930787 

email: koryvantes@gmail.com

Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά 

http://theatrokoryvantes.blogspot.gr/

Πέθανε ο Γκίντερ Γκρας



ΠΗΓΗ : http://www.oanagnostis.gr/pethane-o-gkinter-gkras/







1666025



O Γκίντερ Γκρας , ο άνθρωπος που έσπασε το ταμπού των γερμανών για το ναζιστικό παρελθόν πέθανε σήμερα σε ηλικία 87 ετών στο Λίμπεκ.
Στον λογαριασμό του στο Twitter ο Βρετανός συγγραφέας Σαλμάν Ρούσντι αποχαιρέτισε τον “πραγματικό γίγαντα, πηγή έμπνευσης και φίλο” του. “Το ταμπούρλο παίζει για σένα, μικρέ Όσκαρ”, έγραψε, παραπέμποντας στον ήρωα του “Τενεκεδένιου ταμπούρλου”. Αφότου εκδόθηκε, το 1959, το “Τενεκεδένιο ταμπούρλο”, το μυθιστόρημα που έγινε παγκόσμια επιτυχία και μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από τον Φόλκερ Σλέντορφ, αποσπώντας το Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες και το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, ο Γκρας, ο μανιώδης καπνιστής πίπας με το παχύ μουστάκι, δεν σταμάτησε ποτέ να φέρνει τη χώρα του σε αντιπαράθεση με το ναζιστικό παρελθόν της.
Ο Γκύντερ Γκρας γεννήθηκε στις 16 Οκτωβρίου του 1927 στο Ντάντσιχ από Γερμανό προτεστάντη πατέρα και καθολική μητέρα, πολωνικής καταγωγής και ανατράφηκε ως καθολικός. Αφού προσπάθησε ανεπιτυχώς, όταν ήταν δεκαπέντε χρονών, να καταταγεί στα γερμανικά  υποβρύχια για να ξεφύγει από το ασφυκτικό οικογενειακό περιβάλλον του, όπως ο ίδιος υποστήριξε σε συνέντευξή του το 2006, εντάχθηκε πρώτα στο Reichsarbeitdienst και το 1944 στα  Βάφεν ΣΣ (Waffen SS)  (ένοπλος κλάδος της SS). Ως μέλος της  συμμετείχε στις επιχειρήσεις της 10ης Μεραρχίας Θωρακισμένων SS “Frundsberg” από τον Φεβρουάριο του 1945 μέχρι τον Απρίλιο του ίδιου έτους, οπότε τραυματίστηκε, συνελήφθη από Αμερικανούς στρατιώτες και στάλθηκε σε στρατόπεδο αιχμαλώτων. Πολλά από τα στοιχεία αυτά αποκαλύφθηκαν στο μυθιστόρημά του – αυτοβιογραφία «Ξεφλουδίζοντας το κρεμμύδι».
Μετά τον πόλεμο εργάστηκε για δύο χρόνια σε ορυχείο και έλαβε εκπαίδευση λιθοξόου. Αργότερα σπούδασε γλυπτική και γραφιστική, πρώτα στην Ακαδημία Τεχνών του Ντίσελντορφ (Künstakademie Düsseldorf) και έπειτα στο Βερολίνο. Από τα μέσα της δεκαετίας του ’50 ξεκινά και το λογοτεχνικό του έργο, που θα τον κάνει παγκοσμίως γνωστό. Από το 1983-1986  διετέλεσε Πρόεδρος της Ακαδημίας Τεχνών του Βερολίνου.Τη δεκαετία του 1950 αποφάσισε να γίνει συγγραφέας ενώ αργότερα τάχθηκε στο πλευρό των αντιφασιστών συγγραφέων της “Ομάδας 47″ και το Σοσιαλδημοκράτη πολιτικού Βίλι Μπραντ. Τα τελευταία χρόνια είχε ταχθεί ανοιχτά υπέρ του “κοκκινοπράσινου” συνασπισμού μεταξύ των Σοσιαλδημοκρατών του καγκελαρίου Γκέρχαρντ Σρέντερ με τους Πράσινους ενώ είχε επικρίνει σφοδρά και τη “σταυροφορία” τους προέδρου των ΗΠΑ Τζορτζ Μπους στο Ιράκ. Το 2012 προκάλεσε σάλο όταν δημοσίευσε ένα ποίημα που επέκρινε το Ισραήλ και το κατηγορούσε ότι “απειλούσε την παγκόσμια ειρήνη”. Οι ισραηλινές αρχές αντέδρασαν χαρακτηρίζοντάς τον “ανεπιθύμητο πρόσωπο” στη χώρα.
Ο Γκύντερ Γκρας, για πάνω από μισό αιώνα αποτελεί ένα είδος «ηθικής συνείδησης» της Γερμανίας, καθώς με το σύνολο του λογοτεχνικού του έργου και τις δημόσιες παρεμβάσεις του προσπάθησε να εμποδίσει τον εφησυχασμό των συμπατριωτών του που μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο ήθελαν να κλείσουν τους λογαριασμούς τους με το παρελθόν, ξεχνώντας τα ναζιστικά εγκλήματα. ”Με ένα και μόνο βιβλίο γέννησε τη μεταπολεμική γερμανική λογοτεχνία”, είχε γράψει το γερμανικό περιοδικό Ντερ Σπίγκελ. Χωρίς τις αδιάκοπες παρεμβάσεις του Γκρας “η Γερμανία θα ήταν μια άλλη Γερμανία” μολονότι ο στοχαστής αυτός “κάποιες φορές μας χτυπούσε στα νεύρα”, πρόσθεσε το περιοδικό.
Έγινε ιδιαίτερα γνωστός με το μυθιστόρημα του Το τενεκεδένιο ταμπούρλο που εκδόθηκε το 1959 και έγινε ταινία είκοσι χρόνια αργότερα. Ακολούθησαν το 1961 το Γάτα και Ποντίκικαι το 1963 το Σκυλίσια μέρα που μαζί με το Τενεκεδένιο ταμπούρλο αποτελούν την Τριλογία του Ντάντσιχ. Άλλα γνωστά του έργα, που μεταφράστηκαν και στα ελληνικά, όπως και η Τριλογία του Ντάντσιχ, είναι: Η πρόβα της εξέγερσης των πληβείων (1966), Ο Μπουτ το ψάρι (1977), Δυσοίωνα κοάσματα (1992), Γράφοντας μετά το Άουσβιτς (1993), Ένα ευρύ πεδίο (1995), Ο αιώνας μου (1999) και Σαν τον κάβουρα (2002).
 Το 2012 έγραψε το ακόλουθο ποίημα για την Ελλάδα, με τίτλο: Η ντροπή της Ευρώπης, το οποίο αμφισβητήθηκε αν είναι δικό του αλλά ο Γκρας το επιβεβεαίωσε.


Στο χάος κοντά, γιατί δεν συμμορφώθηκε στις αγορές· κι Εσύ μακριά από τη Χώρα, που Σου χάρισε το λίκνο.

Οσα Εσύ με την ψυχή ζήτησες και νόμισες πως βρήκες, τώρα θα καταλυθούν, και θα εκτιμηθούν σαν σκουριασμένα παλιοσίδερα.

Σαν οφειλέτης διαπομπευμένος και γυμνός, υποφέρει μια Χώρα· κι Εσύ, αντί για το ευχαριστώ που της οφείλεις, προσφέρεις λόγια κενά.

Καταδικασμένη σε φτώχεια η Χώρα αυτή, που ο πλούτος της κοσμεί Μουσεία: η λεία που Εσύ φυλάττεις.

Αυτοί που με τη δύναμη των όπλων είχαν επιτεθεί στη Χώρα την ευλογημένη με νησιά, στον στρατιωτικό τους σάκο κουβαλούσαν τον Χέλντερλιν.

Ελάχιστα αποδεκτή Χώρα, όμως οι πραξικοπηματίες της, κάποτε, από Εσένα, ως σύμμαχοι έγιναν αποδεκτοί.

Χώρα χωρίς δικαιώματα, που η ισχυρογνώμονη εξουσία ολοένα και περισσότερο της σφίγγει το ζωνάρι.

Σ’ Εσένα αντιστέκεται φορώντας μαύρα η Αντιγόνη, και σ’ όλη τη Χώρα πένθος ντύνεται ο λαός, που Εσένα φιλοξένησε.

Ομως, έξω από τη Χώρα, του Κροίσου οι ακόλουθοι και οι όμοιοί του όλα όσα έχουν τη λάμψη του χρυσού στοιβάζουν στο δικό Σου θησαυροφυλάκιο.

Πιες επιτέλους, πιες! κραυγάζουν οι εγκάθετοι των Επιτρόπων· όμως ο Σωκράτης, με οργή Σου επιστρέφει το κύπελλο γεμάτο ώς επάνω.

Θα καταραστούν εν χορώ, ό,τι είναι δικό Σου οι θεοί, που τον Ολυμπό τους η δική Σου θέληση ζητάει ν’ απαλλοτριώσει.

Στερημένη από πνεύμα, Εσύ θα φθαρείς χωρίς τη Χώρα, που το πνεύμα της, Εσένα, Ευρώπη, εδημιούργησε.



Το ποίημα μελοποιήθηκε από το μουσικό σχήμα Arpeggiosmp από τη Θεσαλονίκη, τον Ιούνιο του 2012.



Τα έργα του στα ελληνικά


2012) Γάτα και ποντίκι, Εκδόσεις Καστανιώτη
(2009) Ιστορίες σκοτεινού θαλάμου, Οδυσσέας
(2008) Σαν τον κάβουρα, Οδυσσέας
(2008) Το τενεκεδένιο ταμπούρλο, Οδυσσέας
(2007) Ξεφλουδίζοντας το κρεμμύδι, Οδυσσέας
(2007) Το τενεκεδένιο ταμπούρλο, Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη
(2005) Γράφοντας μετά το Άουσβιτς, University Studio Press
(1999) Ο αιώνας μου, Οδυσσέας
(1998) Σκυλίσια χρόνια, Διογένης
(1996) Ένα ευρύ πεδίο, Οδυσσέας
(1995) Η πρόβα της εξέγερσης των πληβείων, Δωδώνη Εκδοτική ΕΠΕ
(1994) Δυσοίωνα κοάσματα, Οδυσσέας
(1992) Ο Μπουτ, το ψάρι, Οδυσσέας

Κατακλυσμός, Δωδώνη Εκδοτική ΕΠΕ

ΤΕΤΡΑΛΟΓΙΑ ΣΥΝΘΕΣΕΩΝ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ '' ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΕΜΟΥ'' της ΑΣΗΜΙΝΑΣ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ

Πηγή : http://filologikesmaties.blogspot.gr/2015/04/blog-post_8.html











Το   τοπίο  είσαι   εσύ 


      
Έχασα   εσένα  μα  κέρδισα  την  ποίηση



Πορεύομαι  χέρι  με  χέρι  με   χίμαιρες



  
Ο  έρωτάς  μου  είναι  βροχή  που  θα  σε αλώσει

  

Οι   συνθέσεις   δημιουργήθηκαν  από   τον  Κώστα  Τσιαχρή  και  η  αφετηρία  της  έμπνευσής  τους  υπήρξε   η  ποιητική  συλλογή  της  Ασημίνας  Ξηρογιάννη  "Η  προφητεία  του  ανέμου" . Σε  κάθε  σύνθεση    δόθηκε  ως τίτλος  ένας  στίχος  .

......Κι  ένα  όμορφο  τραγούδι  για  υπόκρουση  από  τον  Sufjan Stevens........



    https://www.youtube.com/watch?v=jkkpHDX_Cvg

.