Translate

Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ////ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ, «ΑΘΩΕΣ ΛΟΓΟΚΛΟΠΕΣ»- ΕΚΔ. ΣΑΙΞΠΗΡΙΚόΝ

  •            Παρασκευή  ,27 Σεπτέμβρη 2013
  • POLIS ART CAFE, (Πεσμαζόγλου 5 Αίθριο Στοάς Βιβλίου, τηλ. 2103249588)  

  •          Ώρα  7-9 μ.μ.

    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ, «ΑΘΩΕΣ ΛΟΓΟΚΛΟΠΕΣ»- ΕΚΔ. ΣΑΙΞΠΗΡΙΚόΝ
    χαρακτικά: Δημήτρης Καρλαφτόπουλος

    [ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ]

    Ο Κωνσταντίνος Μελισσάς είναι, μεταξύ άλλων, ερασιτέχνης συγγραφέας. Από μικρή ηλικία έχει εθιστεί στην αρνητική κριτική. Οι «Αθώες Λογοκλοπές» αποτελούν το πρώτο του βιβλίο, μέσα από το οποίο επιχειρεί να καταδείξει αυτοπυρπολούμενος το φαινόμενο των ποιητικών λογοκλοπών που κατατρύχει την ελληνική ποίηση.

    Το βιβλίο σχεδιάστηκε και επιμελήθηκε από μέλη της ομάδας του Intellectum (www.intellectum.org).


    [ ΟΜΙΛΗΤΕΣ ]
     

    -- Χάρης Βλαβιανός, ποιητής - διευθυντής του περιοδικού "Ποιητική", καθηγητής ιστορίας των ιδέων στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ντηρί


    -- Βασίλης Χατζηιακώβου, ιδρυτής των εκδόσεων "Παρουσία"


    -- Βασίλης Λαλιώτης, ποιητής




    "HABENT SUA FATA LIBELLI"


    [ΔΕΙΓΜΑ ΓΡΑΦΗΣ]


    ΚΑΤΑΓΩΓΗ

    Στον Στέφαν Τσβάιχ

    Δεν είμαι από τη Γαλικία της Ουκρανίας.
    Δεν είμαι από τη Γαλικία της Πολωνίας.
    Δεν είμαι από τη Γαλικία της Ισπανίας.
    Δεν είμαι από τη Γαλικία της Γαλλίας (!)

    Είμαι βγαλμένος από έναν πίνακα του Μέντσελ ή του Σίλλε
    από ένα αρχέτυπο βιβλίο Βενετσιάνου
    από μια άγραφη λίστα Μεντελοδασκάλου
    από ένα πείραμα μικρό της Βερενίκης
    από μια Γαλικία της παλιάς Θεσσαλονίκης.


    Η ΓΥΜΝΗ ΠΛΕΥΡΑ

    Ο γυμνός αναγνώστης κάθεται σε μια φθαρμένη πολυθρόνα
    με το ρολόι χειρός στη μια παλάμη
    κι ένα βιβλίο ποίησης στην άλλη.
    Ο γυμνός αναγνώστης κοιτά συνεχώς την ώρα.
    Δεν διαβάζει στοχαστικά,
    δεν συναντά ούτε τον Λόνγκλεϊ ούτε τον Πάουντ.
    Ο γυμνός αναγνώστης δεν ανοίγει το βιβλίο.
    Περιμένει απλώς ένα μπουρνούζι νυκτός
    από την άλλη πλευρά του δωματίου.


    ΣΑΜΟΥΡΑΙ

    Είτε μόνος
    είτε με πολλούς
    είτε με φίλους
    είτε με εχθρούς

    με θύελλα ή με λιακάδα
    με συννεφιά ή πυροβόλο βροχή
    με χρόνου πίεση ή ρέμπελη ζωή

    σε αμφιθέατρο
    ή μουσείο
    σε βιβλιοθήκη
    ή συνεδριακή αίθουσα ξενοδοχείου
    σε εστιατόριο
    ή καπηλειό
    σε λεωφόρο
    ή σοκάκι σωστό

    στη Σαλονίκη ή στο Άνω Ψυχικό
    στην Πορταριά ή στο Βελβεντό
    στη Βαρσοβία, στη Βολιβία ή στον Μικρό Τιτανικό

    με πένα «Τρόικα» ή ένα μπικ στυλό
    (φαγωμένο απ' τους κυνόδοντες και το καπάκι αυτό)
    σπαθί Κατάνα στο χέρι τ' αριστερό
    και κάνα δυο σελίδες από φύλλο κίτρινο ή λευκό
    ασπίδα Ρωμαίου στο άλλο να κρατώ

    μ' ένα μικρόφωνο κλειστό ή ανοικτό
    σάρισα λόγχη
    με το δεξί και τ' αριστερό

    να προχωρώ μαζί με πλήθος
    ή μ' ένα σκιάχτρο-σύντροφο
    με πάθος, θάρρος, ορμή και κορμί
    από ατσάλι, τιτάνιο και λάβα μαζί.

    Μόνος αντίπαλος να μένει ο καιρός,
    το ρολόι, ο χρόνος κι ο μήνας ο παλιός.
    Αυτόν που να νικήσω μπορεί να μην μπορώ
    μα τόσο θέλω να το επιχειρώ.

    ****