Translate

Σάββατο, 27 Ιανουαρίου 2018

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ /// ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ //// ΠΟΙΗΜΑΤΑ






ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ 

Τα περισσότερα  καλοκαίρια της ζωής του 
τα πέρασε γράφοντας ποιήματα
για τα εγκαταλελειμμένα  βενζινάδικα
των επαρχιακών οδών
και πίνοντας milko από το μπουκάλι.

Κάποτε κάπνισε ένα τσιγάρο με τον Tom Waits
και,μια φορά,φίλησε στα χείλη
την Κοραλία Θεοτικά.

Αργότερα ερωτεύθηκε ένα playmobil
και για χρόνια το ακολουθούσε
όπου κι αν πήγαινε,σαν μαγεμένος.

Τώρα δουλεύει βοηθός σε μανάβικο
στη Sunset Βoulevart
και ονειρεύεται να παίξει στον κινηματογράφο.

Τον φωνάζουν Τάζιο.

frear.gr

***

ΦΙΛΟΔΟΞΙΕΣ

Ακούγεται ασήμαντο για φιλοδοξία
και ξεπερασμένο και ρομαντικό,
μα δεν είναι άσχημο για πεπρωμένο:

να μείνω στη μνήμη των ανθρώπων
ως εκείνος που κάθε χρόνο
έγραφε για τις αμυγδαλιές
λες και τις έβλεπε πρώτη φορά.

***

ΓΙΑΣΕΜΙ

Του μύριζε γιασεμί
κι όταν γιασεμί
δεν υπήρχε.'Ετσι έζησε.


(«Τι κοιτάζει στ' αλήθεια ο ποιητής,Πόλις 2016)





ΠΕΡΙΣΥΛΛΟΓΗ


Χαμηλώστε το βλέμμα
Δείτε το βάθος της γης κατάματα
Το χώμα
Τη βουή του αφουγκραστείτε
Γιατί υπάρχει βουή
Γειωμένη νάρκη
Λυπημένη σαν απροστάτευτο κορίτσι,
σαν  κι εμένα.

Χαμηλώστε το βλέμμα
Να με δείτε στον πάτο
Προσπαθώντας ν΄αντέξω τον χθεσινό μου εφιάλτη,
ότι μου ανήγγειλαν τον θάνατό μου οι εχθροί.

***

OI ΛΕΞΕΙΣ ΜΑΣ

Μα κι οι λέξεις μοιάζουν με πράγματα ,θαρρώ.
Οι λέξεις μου είναι οι αποσκευές μου.
Οι λέξεις σου είναι οι δικές σου αποσκευές.
Μας οδηγούν στα πράγματα και μας απομακρύνουν.
Κι όταν  τα αισθήματα τις αναζητούν,
καθάρια ποίηση δίνουν.


***


ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ 

Σε  περιβάλλω με μια μεγάλη αναμονή
   Μάτση Χατζηλαζάρου



Χάθηκε από καιρό η μουσική των λέξεων
και τώρα πρέπει να διασχίσεις το τοπίο στη σιωπή.
Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό.
Αφέσου λοιπόν και απόλαυσε
το ασπρόμαυρο μιας νεκρής φύσης.
Μόνο μην μπεις στον πειρασμό να φας το μήλο.
Μόνο μην κάνεις το μαύρο ή το άσπρο τρόπο ζωής.
Απλά στάσου και κοίτα τον πίνακα
μισοκλείνοντας τα μάτια.
Εναρμονίσουν -έστω για μια στιγμή-με το ανείπωτο.
Και ετοιμάσου για το ποίημα που πλησιάζει.
-Ακούς τα βήματά του;

****






ΘΕΑΤΡΟ /// «Κλάρα Σούμαν: Τα χαρισματικά πρόσωπα μιας υπερμαριονέτας»





Συγγραφέας :Mαρία Γιαγιάννου
Σύλληψη | Σκηνοθεσία | Δραματουργία : Μιλτιάδης Φιορέντζης 
Συνεργάτης Δραματουργίας | Διαμόρφωση πρόβας: Μαρία Όλγα Αθηναίου 
Σκηνογραφία | Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα 
Γλυπτική: Περικλής Πραβήτας
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα 
Ηχητικός σχεδιασμός: Νίκος Παλαμάρης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αριάννα Χατζηγαλανού 
Φωτογραφίες: Κική Παπαδοπούλου 
Promo teaser: Χρυσάνθη Μπαδέκα 
Επικοινωνία : Άρης Ασπρούλης
Ερμηνεύουν: 
Πιανίστρια: Βικτωρία Κιαζίμη Βαρύτονος: Νικόλας Καραγκιαούρης Ηθοποιοί : Μαρία Όλγα Αθηναίου, Μιλτιάδης Φιορέντζης

***



Info

Θέατρο της Οδού Κυκλάδων - Λευτέρης Βογιατζής: Κεφαλληνίας & Κυκλάδων 11, Κυψέλη
Πληροφορίες – Κρατήσεις : 210 8217877 | www.ticketservices.gr. 
Πρεμιέρα Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018 για λίγες μόνο παραστάσεις. 
Δευτέρα &; Τρίτη στις 21:00.
Τιμές εισιτηρίων : 14€ & 10€.

***
Όταν η Κλάρα γνώρισε τον Ρόμπερτ ( Γερμανία.19ος αιώνας)

Η Κλάρα Βικ Σούμαν γνώρισε τον Ρόμπερτ Σούμαν το 1828, όταν η ίδια ήταν εννέα ετών. Ο δεκαοχτάχρονος τότε συνθέτης ήταν μαθητής του Φρίντριχ Βικ, του πατέρα της Κλάρα.  Λίγα χρόνια μετά, οι δύο νέοι ερωτεύονται και παρόλη τη σθεναρή αντίσταση του Βικ, παντρεύονται και αποκτούν οκτώ παιδιά. Η Κλάρα Σούμαν θεωρούνταν στην Ευρώπη παιδί θαύμα, ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα στο πιάνο. Εξελίχθηκε όχι μόνο στη μεγαλύτερη πιανίστρια της Γερμανίας αλλά και ολόκληρης της εποχής της.  Ωστόσο, μετά την πρώτη τρυφερή περίοδο του γάμου τους, ο Σούμαν συνθέτει ακατάπαυστα, αφήνοντας την Κλάρα στην απομόνωση και τη σιωπή. Η Κλάρα επιθυμώντας να ξαναπαίξει μπροστά σε κοινό, αρχίζει πάλι τις περιοδείες της. Γνωρίζει τεράστια επιτυχία ερμηνεύοντας τα έργα του Σούμαν.  Η καταξίωση της Κλάρα προκαλεί τη ζήλεια του Σούμαν, του οποίου ο ψυχισμός αρχίζει να κλονίζεται.  Παρουσιάζει ιλίγγους, τρέμουλα, ακουστικές παραισθήσεις, φοβίες, αϋπνίες. Παρόλο που αφιερώνεται στη σύνθεση και γράφει αριστουργήματα, η ψυχική του υγεία επιδεινώνεται διαρκώς με αποκορύφωμα τον Φεβρουάριο του 1854 όταν διατείνεται πως τη μουσική τού την υπαγορεύουν πνεύματα και επιχειρεί  να αυτοκτονήσει πέφτοντας στον παγωμένο Ρήνο. Μετά από αυτό το περιστατικό, μεταφέρεται στο ψυχιατρείο του Έντενιχ, λίγο έξω από τη Βόννη. Η Κλάρα τον στηρίζει σε όλες του τις κρίσεις, ωστόσο οι επιστήμονες της εποχής, μη μπορώντας να παρακολουθήσουν την περιπλοκότητα της περίπτωσης Σούμαν, σηκώνουν τα χέρια ψηλά.
Λίγα λόγια για την παράσταση
Η περίοδος του ρομαντισμού στην τέχνη αφήνει τις γυναίκες στο περιθώριο όπου ήδη βρίσκονται, παρέχοντάς τους ελλιπή μόρφωση και τη δυνατότητα να γίνουν γκουβερνάντες, οικιακές βοηθοί και, στις πιο ευτυχείς περιπτώσεις, δασκάλες. Η γυναίκα-δημιουργός είναι ένα είδος σπάνιο, με τις εξαιρέσεις να επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Η Κλάρα Σούμαν υπήρξε ένα παιδί-θαύμα που εξελίχθηκε σε ενήλικο αστέρι της πιανιστικής τέχνης˙ μια λαμπρή εξαίρεση με την τύχη να ζήσει τη φήμη της. Ωστόσο, το πεπρωμένο της, όπως και το όνομά της, συνδέθηκε σαρωτικά με τον αδύναμο ως πιανίστα αλλά μεγαλοφυή ως συνθέτη, Ρόμπερτ Σούμαν. Πώς βιώνει μια εξαιρετική γυναίκα των μέσων του 19ου αιώνα την καθημερινότητά της με έναν ομότεχνο δημιουργό, ο οποίος την φθονεί ενώ παράλληλα τη λατρεύει; Μπορεί η μητρότητα να αφήσει περιθώριο στην καλλιτεχνική δημιουργία όταν μια γυναίκα μεγαλώνει οκτώ παιδιά; Με τι ψυχικό σθένος αντιμετωπίζει κανείς την κατάρρευση του συντρόφου του; Πόσο απέχει η ιδιοφυία από την τρέλα; Αντλώντας έμπνευση από τα παραπάνω ερωτήματα, η παράσταση Κλάρα Σούμαν, τα χαρισματικά πρόσωπα μιας υπερμαριονέτας,  επιχειρεί να δώσει ήχο σε όλα αυτά που θα ήταν καλύτερο να μείνουν στη σιωπή. Αρωγοί αυτής της απόπειρας είναι από τη μια οι μελωδίες και τα τραγούδια του Σούμαν, όπως ερμηνεύονται ζωντανά από την πιανίστρια και τον βαρύτονο, και από την άλλη σύγχρονα, πρωτότυπα  κείμενα εμπνεόμενα από τις βιογραφίες και την μεταξύ τους αλληλογραφία που αποκαλύπτουν τη βάσανο, τις δυσκολίες, τα εμπόδια αλλά και την λύτρωση που γέννησε τόσο ανυπέρβλητες ρομαντικές συνθέσεις. Μια μετα-ρομαντική παράσταση όπου ανάμεσα σε κρεσέντα έρωτα,  ζήλιας, απογοήτευσης και οίκτου, δεσπόζει η ανάγκη για σύνδεση ως μια από τις πιο προκλητικές, πολύπλοκες, δυναμικές και απελευθερωτικές εμπειρίες της ζωής. Η  ιστορία της Κλάρα Σούμαν ενέπνευσε δύο κινηματογραφικές ταινίες: το Song of love (1947) ,του Clarence Brown με την Katharine Hepburn στον ρόλο της Κλάρα και τον Paul Henreid σε αυτόν του Σούμαν, και το Geliebte Clara (2008) που σκηνοθέτησε η απόγονος του αδερφού του Johannes Brams, η Selma Sanders-Brahms με την Martina Gedeck και τον Pascal Greggοry να ζωντανεύουν την Κλάρα και τον Ρόμπερτ Σούμαν. 

Λίγα Λόγια για τον σκηνοθέτη

Ο  Μιλτιάδης Φιορέντζης  είναι ηθοποιός, αριστούχος απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν. Συνέχισε τις σπουδές του στο School of Physical Theatre του Λονδίνου. Από το 2005 μέχρι το 2008 συνεργάστηκε με το Θέατρο Άττις και τον Θεόδωρο Τερζόπουλο στις παραστάσεις  Αίας,  Πέρσες και  Τελευταία μάσκα, συμμετέχοντας στο Φεστιβάλ Επιδαύρου, την Θεατρική Ολυμπιάδα της Κωνσταντινούπολης, την Πολιτιστική Ολυμπιάδα του Πεκίνου και άλλα φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού. Ιδρυτικό μέλος της ομάδας Σημείο Μηδέν, ερμήνευσε τους πρωταγωνιστικούς ρόλους των έργων  ΒόυτσεκΗ Μεταμόρφωση,  Οι ΔίκαιοιΌπως σας αρέσει,  Στη Σωφρονιστική Αποικία σε σκηνοθεσία του Σάββα Στρούμπου. Έχει συνεργαστεί με την Ιόλη Ανδρεάδη (YoungLearΟικογένεια Τσέντσι), τον Κωνσταντίνο Ντέλλα (Insomnia Greca), τον Αλέξη Ρίγλη  (Το φιλί της Γυναίκας Αράχνης,  Χαίρετε και αντίο), την Σύλβια Λιούλιου (Ο Λάμπρος, Ο Πελεκάνος), συμμετέχοντας σε παραγωγές του Φεστιβάλ Αθηνών, του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, του Θεάτρου 104 και του Bios. Την άνοιξη του 2016 έκανε την υποκριτική διδασκαλία στην παραγωγή της όπερας Il Trovatore του Giuseppe Verdi, στο θέατρο Απόλλων της Σύρου. Αυτήν την περίοδο βρίσκεται στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών συμμετέχοντας στην παράσταση Οι δαιμονισμένοι σε σκηνοθεσία Κονσταντίν Μπογκομόλοφ και πρωταγωνιστώντας στο μουσικοθεατρικό έργο του Μίσελ φαν ντερ Άα Το Βιβλίο της Ανησυχίας, ενώ τον Απρίλιο του 2018 θα ερμηνεύσει τον Μισάνθρωπο του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη στο Σύγχρονο Θέατρο. Η παράσταση Κλάρα Σούμαν - τα χαρισματικά πρόσωπα μιας υπερμαριονέτας είναι η πρώτη του σκηνοθεσία.



***
***