Translate

Δευτέρα, 31 Αυγούστου 2015

ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ [«Πληγές»,«23 μέρες», «Η Προφητεία του Ανέμου»,«Οντισιόν»,«Το σώμα του έγινε σκιά»/// ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΒΑΡΒΑΡΗΓΟΥ


Γράφει ο Δημήτρης Βαρβαρήγος,συγγραφέας


Ασημίνα Ξηρογιάννη, μια νέα φωνή στα ελληνικά γράμματα… φωνή δυναμική που στο πέρασμα του χρόνου δείχνει ότι θα καταθέσει στο βωμό της λογοτεχνίας ένα σοβαρό έργο. Ήδη στο ενεργητικό της έχει τρεις ποιητικές συλλογές «Πληγές», «Η Προφητεία του Ανέμου», «23 μέρες» και δύο πεζά βιβλία, «Οντισιόν» και «Το σώμα του έγινε σκιά».


                                 


Vakxikon.gr, 2015
56 σελ.




Με πλούσιο λεξιλόγιο και με αστείρευτα μέσα ιδεών, καταγράφει με ύφος κατανοητό και ξεκάθαρο όσα μέσα από τη θεματική της έμπνευση ενεργοποιούν το πνευματικό της δυναμισμό προβάλλοντας την ουσία του εκάστοτε θέματος με σαφήνεια και άκρατο συναισθηματισμό. Από τα μικρά της διηγήματα όπως στο βιβλίο της «Οντισιόν», ζωντανεύει μέσα από την πρόζα τόσο επιδέξια τους ήρωες της, ενώ ταυτόχρονα προβάλλεται και το θεατρικό ύφος απόδοσης, που μάλλον σκόπιμα έχει πράξει η συγγραφέας για να εμφανίσει και τη θεατρικότητα των κειμένων της. 




Ανατολικός, 2010
96 σελ.




Στο έργο της «Το σώμα του έγινε σκιά» εν ήδη μιας καταγραφής ημερολογίου παρουσιάζει τις ομορφιές, τις διαφορές και τα προβλήματα των διαπροσωπικών σχέσεων ενός ζευγαριού, με τα κοινά στοιχεία και προβλήματα όλων των ανθρώπων και γενικά το σύνολο των ψυχικών ιδιοτήτων του ανθρώπου, ο ατομικός χαρακτήρας του, τα ήθη και οι συνήθειες, οι ελπίδες και οι επιθυμίες τους μέσα στους παραδοσιακούς κανόνες κοινωνικής διαβίωσης. Επιδέξια και σε αυτό το πόνημα της η γραφή της. Τα ποιητικά της έργα «Πληγές» με 42 ποιήματα ποικίλης θεματικής ύλης αλλά με βασικό πάντα άξονα τον έρωτα. 


    
                                        



  Γαβριηλίδης, 2011
46 σελ



          
Και «η Προφητεία του Ανέμου», χωρισμένη σε δύο θεματικές ενότητες παρουσιάζει μέσα από συναισθηματικό κρετσέντο το ίδιο ζήτημα που απασχολεί συνολικά το έργο της, ο Άλλος, ο έρωτας, η απόγνωση, ο χωρισμός, η έλλειψη, η μοναξιά, ο θάνατος. 


                                    

 Ασημίνα Ξηρογιάννη

Δωδώνη Εκδοτική ΕΠΕ, 2009
62 σελ.


                               
Τι πιο σπουδαίες πηγές για την ποίηση; Αυτά τα δύο στοιχεία της ζωής –και άρα ο έρωτας- και του θανάτου, είναι τα κυρίαρχα στοιχεία που υπερισχύουν στα έργα της Ασημίνας Ξηρογιάννη. Εξιλαστήριο θύμα πάντα ο έρωτας… η ερωτευμένη γυναίκα που τον έζησε μαζί με τον πόνο της απώλειας, και την επερχόμενη μοναξιά του. Η συλλογή «23 μέρες», είναι ένα ερωτικό ημερολόγιο γεμάτο από την τρέλα της λατρείας για τον Άλλον και η απόγνωση της έλλειψης. Είναι το θεματικό περίγραμμα της αφοσίωσης μέσα από την ευαισθησία που συντελεύτηκε όσο εκείνη, η ηρωίδα, βρισκόταν σε ψυχική έξαρση. Οι ποιήτρια μαντεύει τα λόγια των ηρώων της, τα εύλογα ερωτήματα και τις απαντήσεις τους, διαλογίζεται μαζί τους, διαλέγεται με τον εαυτό της, με αποτέλεσμα να αποκτούν τα ποιήματα της μια εξαιρετική δραματικότητα. Σε εναλλασσόμενες πτώσεις ο λόγος της, καθιστά αμεσότερη τη φορτισμένη συναισθηματικά αφήγηση των ποιημάτων. 

                                           


Γαβριηλίδης, 2015
41 σελ.




Με λόγο λιτό και ύφος καθαρά προσωπικό, θα τόνιζα υπαρξιακά γυμνός από κάθε άλλη εξωγενή παρέμβαση ή ταύτιση, καταγράφεται ως προσωπική βιωματική εμπειρία και τούτο προσδίδει ακόμη περισσότερη δυναμική στο έργο, όμοια με την αλήθεια που συμβαίνει στη ζωή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου