Translate

Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου 2012

ΣΤΗΛΗ THE ARTMANIACS /ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ



Συνομιλώντας με τον Δημήτρη Σωτάκη....




  •                         
  •  


ΜΙΝΑ  ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:Σε γυρνάω πίσω στο χρόνο...Πώς έμπλεξες με τη γραφή;Μίλησέ μου για το πρώτο βιβλίο που εξέδωσες.


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ: Δύσκολη ερώτηση γιατί πρέπει να γυρίσουμε πολύ πίσω. Από την εφηβική μου ηλικία έγραφα, ανολοκλήρωτα συνήθως
μυθιστορήματα, όμως το 1997 κυκλοφόρησε το πρώτο μου βιβλίο με τίτλο "Το σπίτι", για το οποίο δε θυμάμαι απολύτως τίποτα
.


ΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:Κάνε μου ένα σχόλιο για τη σύγχρονη λογοτεχνική πραγματικότητα.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ:
Οι συγγραφείς οφείλουν να γράφουν και αυτό κάνουν. Δεν έχουν να αποδείξουν τίποτα σε κανέναν και ανεξάρτητα από τις συνθήκες κάθε εποχής, παίρνουν μια προσωπική θέση για τον κόσμο, που αν τύχει και ταυτιστεί με κάποιους ανθρώπους, έχει καλώς. Και σήμερα υπάρχουν χαρισματικοί συγγραφείς, με αξιόλογο έργο και φωνή.


ΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ
:Λογοτεχνία και Διαδίκτυο.


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ:Ποτέ δε χάρηκα αυτό το πάντρεμα, όμως είναι πλέον μια πραγματικότητα. Αν οι προθέσεις παραμένουν ίδιες, αν το άρωμα της λογοτεχνίας είναι παρόν, τότε όλα είναι στη θέση τους, ανεξάρτητα από το μέσο.

ΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:Αγαπημένοι σου συγγραφείς παλαιότεροι /σύγχρονοι.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ:Χούλιο Κορτάσαρ, Φερνάντο Πεσόα, Τόμας Μπέρνχαρντ, Νίκος Καχτίτσης, είναι μεγάλη η λίστα, βέβαια.

ΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:Αγαπημένα σου βιβλία.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ:Σε αντιστοιχία με την παραπάνω λίστα "Ιστορίες των Κρονόπιο και των Φάμα", "Το βιβλίο της ανησυχίας", "Ο μίμος των φωνών", "Ο εξώστης", ακόμα μεγαλύτερη λίστα.

ΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:
Πέρα από την Τέχνη του λόγου,ποιά άλλη τέχνη σε συγκινεί;


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ:Θεωρώ τη ζωγραφική την ύψιστη Τέχνη. Προσωπικά δεν μπορώ να τραβήξω ούτε μία ίσια γραμμή, αλλά η ζωγραφική στη συνείδησή μου, συγκεντρώνει μια ανυπέρβλητη σοφία των αισθήσεων.

ΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:
Θεός;


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ:Δεν έχω σαφή άποψη, δεν πιστεύω στην ύπαρξή του, αλλά δεν έχω ιδέα για τη ροή και την τύχη της ζωής μας.

ΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:Ο Θάνατος των ανθρώπων...

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ:Το τελευταίο μου βιβλίο, μάλλον κάπως διαφορετικό από τα προηγούμενα, μιας που ο ήρωας αυτή τη φορά δεν είναι μόνος, αντιμέτωπος με τα τέρατα που τον κυνηγούν, αλλά περικυκλωμένος από ήρωες συνανθρώπους. Ή κάπως έτσι.

ΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:
Τί δεν θα συγχωρούσες ποτέ στον εαυτό σου;


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ:Πολλά δε θα έπρεπε να έχω συγχωρήσει, αλλά του δίνω μερικές ευκαιρίες.

ΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:
Kάποιος σύγχρονος ομότεχνός σου που ξεχωρίζεις ;


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ:Χατζηγιαννίδης, Αστερίου, Χειμωνάς, Τσίρος, Μπουραζοπούλου, Αντωνάς και μερικοί ακόμα.

ΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ
:Tι διαβάζεις τώρα;


 ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ:Διαβάζω "Το λεξικό των Χαζάρων" του Μίρολαντ Πάβιτς.

ΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:Tϊ γράφεις τώρα;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ:
Τον Οκτώβρη ξεκινώ τη συγγραφή ενός νέου μυθιστορήματος. Περισσότερα σύντομα!



ΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:
Ποιόν ήρωά από αυτούς που δημιούργησες αγαπάς πιο πολύ και σε ακολουθεί;;


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ:Καταλαβαίνετε ότι τους αγαπώ όλους, αλλά ο ήρωας στον "Άνθρωπο Καλαμπόκι" είναι πάντα πολύ κοντά μου και πάντα ανησυχώ για την τύχη του.

ΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:
H σχέση σου με την ποίηση....



ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ
:Τα βιβλία μου, κατά την άποψή μου, είναι ποιητικά βιβλία, έχουν το άρωμα, τη μυρωδιά της πόιησης, παρόλο που επισήμως είναι μυθιστορήματα. Αγαπώ την ποίηση.


ΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ
:Oνειρα δικά σου....και μελλοντικά σχέδια.


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ:Nα κατακτήσει κάποια μέρα το Champions League ο Παναθηναϊκός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου