Translate

Σάββατο, 30 Ιουλίου 2011

ΠΕΤΡΟΣ ΓΑΛΛΙΑΣ ,συνέντευξη στην Ασημίνα Ξηρογιάννη

AΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:Ζούμε σε δύσκολους και αντιφατικούς καιρούς.Επιβιώνει η τέχνη μέσα σ΄αυτούς ,επιτελεί το ρόλο της;

ΠΕΤΡΟΣ ΓΑΛΛΙΑΣ:Πραγματικά, όλοι μας ζούμε σε καιρούς δύσκολους και αντιφατικούς. Οι ισορροπίες μεταβάλλονται διαρκώς, οι πληθυσμοί μετακινούνται, οι οικονομίες κλονίζονται ή καταρρέουν και ο πλανήτης εκπέμπει σήμα κινδύνου. Καθημερινά, όλο και περισσότερο συνειδητοποιούμε, ή μάλλον βιώνουμε, τα τρομακτικά αποτελέσματα της πνευματικής αδράνειας των τελευταίων χρόνων, της χαύνωσης όλων μπροστά στην τηλεοπτική βλακεία στη βολή του καναπέ μας και της σιωπής, της απουσίας πνευματικού λόγου. Η απουσία κάθε αντίστασης, έφερε την γενιά μας μπροστά σε αυτό το τρομερό αδιέξοδο
Με την δικαιολογία αυτής της τεράστιας οικονομικής κρίσης, κάποιοι επιχειρούν να πείσουν την κοινωνία ότι η τέχνη είναι μια άχρηστη πολυτέλεια και οι δημιουργοί της περιττοί. Αλλά μεγαλύτερος κίνδυνος, από την οικονομική κατάρρευση, είναι η πνευματική.
Περισσότερο τώρα από οποιαδήποτε άλλη στιγμή, η κοινωνία χρειάζεται τους πνευματικούς ανθρώπους. Η ευθύνη του πνευματικού κόσμου και των δημιουργών σε αυτές τις κρίσιμες εποχές είναι τεράστια.

AΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:Xοροθεατρο Ήρος Αγγελος.Πότε ιδρύθηκε

ΠΕΤΡΟΣ ΓΑΛΛΙΑΣ:Το 1993 εικοσιοκτώ νέα, τότε, παιδιά, χορευτές, ηθοποιοί, μουσικοί, ζωγράφοι, ποιητές, αισθανθήκαμε την ανάγκη να πειραματιστούμε και να επικοινωνήσουμε το όραμά μας με τον δικό μας τρόπο. Να αναζητήσουμε, τρόπους δημιουργίας, επικοινωνίας και συνύπαρξης του χορού με το λόγο, τη μουσική και τις άλλες τέχνες. Έτσι ιδρύσαμε το Χοροθέατρο
Ήρος Άγγελος - από στίχο της Σαπφούς που ο Οδυσσέας Ελύτης μεταφράζει, Μαντατοφόρος Άνοιξης.



AΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ: Φέτος στο Φεστιβάλ παρουσιάζει το THE FORBITTEN CITY. Λεπτομέρειες παρακαλώ!

ΠΕΤΡΟΣ ΓΑΛΛΙΑΣ:Το the forbidden city, είναι ένα δρώμενο εμπνευσμένο από τους στίχους του κινέζου ποιητή Wu Ti (5ος- 6ος αιώνας) “…Δεν ήξερες πως οι άνθρωποι κρύβουν την αγάπη τους
σαν ακριβό λουλούδι που δεν πρέπει να κοπεί;” και γίνεται με αφορμή την έκθεση
του κινέζου ζωγράφου Jiang Guo Fang, “the forbidden city” στους εκθεσιακούς χώρους του Ιδρύματος Β. & Μ. Θεοχαράκη.
Ένα αγόρι και ένα κορίτσι βιώνουν τους ήχους, τα χρώματα και την ποίηση
προσκαλώντας το κοινό σε μία διαδραστική περιήγηση.

AΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:Το Φεστιβάλ Χορού καλά κρατεί, ευτυχώς για όλους μας.!Κοιτώντας το πρόγραμμα είδα πάρα πολλές ομάδες. Πώς γίνεται η επιλογή των ομάδων που συμμετέχουν; Mίλησέ μου για αυτόν τον θεσμό(πια).



ΠΕΤΡΟΣ ΓΑΛΛΙΑΣ:Το 10ο Φεστιβάλ Χορού του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων, φέτος είχε, θα λέγαμε την τιμητική του. Γεγονός: 76 έργα - 90 χορογράφοι - 152 παραστάσεις - πληρότητα από 85% έως και 130%.
Ο κόσμος αγαπάει την τέχνη μας και μας το έδειξε έμπρακτα. Μας τίμησε με την προσέλευσή του στις παραστάσεις μας.
Στα 10 φεστιβάλ μας έχουν παρουσιαστεί συνολικά 475 έργα ελλήνων δημιουργών. Εστιάζουμε αποκλειστικά στην εγχώρια καλλιτεχνική παραγωγή γιατί έχουμε την πρόθεση να δημιουργήσουμε ένα πεδίο συνάντησης ανάμεσα στο κοινό και τους έλληνες χορογράφους, συμβάλλοντας έτσι, στη διαμόρφωση του σύγχρονου προσώπου της χώρας μας.
Και αυτό, στη χώρα μας, που η από καθέδρας, κακοπροαίρετη και ατεκμηρίωτη κριτική, τόσα χρόνια, προσπαθεί να αποδυναμώσει την σημασία της ελληνικής δημιουργίας και να ταπεινώσει τους έλληνες δημιουργούς, αφορίζοντας τα έργα μας αντί να προσπαθήσει από τις θέσεις εξουσίας να πράξει απλά το καθήκον της γιατί στη δημοκρατία οι θέσεις κλειδιά και εξουσίας είναι θέσεις προσφοράς στο σύνολο και την κοινότητα και όχι θέσεις διαπλοκής ή στην καλύτερη περίπτωση θέσεις που γίνονται αφορμή για την τόνωση εγωπαθειών και απωθημένων και συγκάλυψη της ανεπάρκειάς του πολιτικού μας συστήματος και υπεκφυγής των ευθυνών του
Εκτός από τα μέλη μας, στις «Ανεξάρτητες Παρουσίες», φιλοξενούμε, κάθε χρόνο, νέους χορογράφους που παρουσιάζουν για πρώτη φορά έργα τους και χορογράφους που δεν έχουν σταθερές ομάδες. Φέτος, για δεύτερη χρονιά, στις «Εκτός των Τειχών» παραστάσεις, φιλοξενήσαμε έλληνες συνάδελφους που ζουν και χορογραφούν στο εξωτερικό. .
Το Σωματείο δεν επιλέγει ανάμεσα στα έργα που του προτείνονται για το Φεστιβάλ. Δίνει την ευκαιρία σε όλους τους χορογράφους να παρουσιάσουν το έργο τους αυτόνομα και χωρίς διαμεσολάβηση, χωρίς επιλογή ή έλεγχο.
Ο κόσμος που μας παρακολουθεί είναι αυτός που θα κρίνει ποια έργα επικοινώνησαν τον σκοπό τους και ποια όχι.


AΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:Δικές σου χορογραφικές επιρροές!

ΠΕΤΡΟΣ ΓΑΛΛΙΑΣ:Ναι…. Άρχισα χορό για να επικοινωνώ με την μαμά μου όταν αυτή έφυγε από τη ζωή. Ήμουν 9 χρονών και εκείνη μου είχε μάθει τους πρώτους μου χορούς…

Από παιδί αγαπούσα τα έργα του Μωρίς Μπεζάρ και της Πίνα Μπάους.

Στα 16 μου ήρθα στην Αθήνα, από την Κέρκυρα που γεννήθηκα, και τότε συντελέστηκε στη ζωή μου μια αποκάλυψη. Γνώρισα την μεγάλη μας Ζουζού Νικολούδη. Εκείνη ανάλαβε να με καθοδηγήσει και φρόντισε για τις σπουδές μου, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Γυρνώντας δούλεψα μαζί της για πολλά χρόνια, παράλληλα με ότι άλλο έκανα. Χόρεψα ρόλους ρεπερτορίου της, Ορέστη, Έποπα, Αγαμέμνονα, Ιχνευτές, Όρνιθες κ.λπ. αλλά και ρόλους που έφτιαξε για μένα, Μενέλαο, Μουσική κ.λπ.
Άλλη μια συνάντηση εξίσου σημαντική, είχα με τη Μαρία Χορς, όταν τελειώνοντας τις χορευτικές μου σπουδές, φοίτησα στη δραματική σχολή του Εθνικού μας Θεάτρου. Με την Χορς δούλεψα στην αρχαία τραγωδία, με το Εθνικό, Φιλοκτήτης του Σοφοκλή κ.λπ.

Άλλες «χορογραφικές» επιρροές… Ναι, νομίζω ότι εκτός από τους παλαιότερους αλλά και τους σύγχρονους μου χορογράφους, κυρίως η ζωγραφική, η μουσική, η όπερα, η ποίηση, ο κινηματογράφος…. συντελούν στην … «χορογραφική» μου διαμόρφωση…


AΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:Τί ελπίζεις, τί ονειρεύεσαι;

ΠΕΤΡΟΣ ΓΑΛΛΙΑΣ:Αγαπάω ουσιαστικά αυτό που κάνω και είμαι ευτυχισμένος όταν δουλεύω ένα έργο, χορευτικό, θεατρικό ή όπερα. Ελπίζω να έχω την δύναμη και τις ευκαιρίες να συνεχίσω να δημιουργώ.
Ονειρεύομαι ένα κόσμο που θα βιώνει τις τέχνες στην καθημερινότητά του. Μια κοινωνία που θα νιώθει τον χορό, τη μουσική, το θέατρο, την ποίηση, τη ζωγραφική… Μια Ελλάδα που θα πάψει να κατασπαράζει τους δημιουργούς με τις μικροπολιτικές της…
Πιο πρακτικά, τώρα, στο Σωματείο, παραμένει ανεκπλήρωτο όνειρό μας, η ύπαρξη ενός χώρου για τον χορό. Ελπίζουμε το ΥΠ.ΠΟ.Τ. αλλά και οι ιδιώτες που αγαπούν το χορό, να βοηθήσουν να εκπληρωθεί σύντομα. Δουλεύουμε και επιμένουμε για αυτό μας το στέκι γιατί έτσι θα μπορούμε να προσφέρουμε χορό στην πόλη μας, σε όλη την διάρκεια του χρόνου, με σεμινάρια, συνέδρια, ημερίδες και εναλλασσόμενες παραστάσεις


AΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:Άμεσα καλλιτεχνικά σου σχέδια!

ΠΕΤΡΟΣ ΓΑΛΛΙΑΣ:Τα τελευταία 4 χρόνια, δουλεύω τις “ασκήσεις ετοιμότητας”. Είναι εφτά αυτόνομα έργα που συνδέονται υπόγεια μεταξύ τους….
Έχουν ολοκληρωθεί και παρουσιαστεί οι πέντε ασκήσεις. Τώρα φτιάχνουμε την έκτη που έχει θέμα τον έρωτα. Ρωμαίος και Ιουλιέτα, λοιπόν.
Τον Νοέμβριο θα παρουσιάσουμε στο φεστιβάλ του Σαλέρνο (Νάπολη, Ιταλία) τις “ασκήσεις ετοιμότητας V: μνήμη”.
Την ερχόμενη άνοιξη θα παρουσιάσουμε πρώτα στην Αθήνα και μετά σε περιοδεία στην Ελλάδα και σε μερικά Φεστιβάλ του εξωτερικού που έχουμε προσκληθεί, τις “ασκήσεις ετοιμότητας VI: έρωτας, Ρωμαίος και Ιουλιέτα;”

Εκτός από το 11ο Φεστιβάλ και την 5η Πλατφόρμα Σύγχρονου Χορού, ετοιμάζουμε με το Σωματείο Ελλήνων Χορογράφων για το 2012, ένα αφιέρωμα σε δύο μεγάλους δασκάλους μας που έφυγαν. Στους Λεωνίδα Ντεπιάν και Γιάννη Μέτση.

Τετάρτη, 27 Ιουλίου 2011

MOVIE IN ON_Summer Festival @ Cine KYANH AKTH

Γράφει ο Βασίλης Σαρδελής


Βρισκόμαστε σε τρελούς ρυθμούς προετοιμασίας του φεστιβάλ "MOVIE IN ON"
στο θερινό σινεμά της Πρέβεζας, Cine KYANH AKTH.

Η δεύτερη βασική πλέον αφίσα της εκδήλωσης σχεδιάστηκε από τον Haunted Dancehall,
συμμετέχων dj του φεστιβάλ.

Παρακάτω θα βρείτε τις βασικές πληροφορίες του φεστιβάλ μας:

Djs
----
* Trelandjas Mixer aka A@H2O (Radiobubble.gr, Muzak7)
* HD (poplie.eu)
* STMC (Drog_a_tek, Minimaximum, Lost Bodies)
* Chico (Play-full, poplie.eu)

Visual Artists
----------------
* Kinomatik (Erasers, Funxion Crew)
* Didi Bat & Jacob Brosda (Guinea Pigs, 6EXIT6)

Bazaar
----------
* Εταιρεία Εμπορίας & Διανομής vegan προϊόντων BAMBOO
* Μεταχειρισμένα Βινύλια Trelandjas
* Eshopharmacy.gr - Καλλυντικά
* Διάφοροι μικροπωλητές χειροποίητων δημιουργιών και κοσμημάτων
Θα ανακοινωθούν και άλλα περίπτερα

Έκθεση Φωτογραφίας
------------------------------
* Νίκος Εξαρχόπουλος (Passport, Καθημερινή)
Οι φωτογραφίες που θα αναρτηθούν στο θερινό σινεμά
θα πουληθούν σε όποιον ενδιαφέρεται. Η τιμή πώλησης
θα ανακοινωθεί σύντομα.
Πιθανότατα θα ανακοινωθεί και δεύτερος φωτογράφος
που θα παρουσιάσει την έκθεσή του.

Graffiti
---------
Τα ονόματα των καλλιτεχνών θα ανακοινωθούν σύντομα.

Οι πόρτες του θερινού σινεμά την ημέρα της εκδήλωσης θα ανοίξουν
από τις 6μμ. Σάββατο 06 Αυγούστου.

Το κοινό εισιτήριο είναι 5ευρώ. Όσοι όμως παρευρεθούν και
στο Pre/Post Festival στο Κάστρο του Παντοκράτορα στις 5 Αυγούστου
θα πληρώσουν μόνο 3ευρώ. Αρκεί μόνο να έχουν μαζί τους το εισιτήριο
του Pre/Post festival.

Οι χορηγοί (επικοινωνία, χρηματικοί, υποστηρικτές) μας αναφορικά:

* Πολιτιστικός Σύλλογος "Επί Σκηνής" Πρέβεζας
* Poplie web radio
* Acidart.gr
* Energy 93.4
* StudioE 103.0
* PamePreveza.gr
* Eshopharmacy.gr
* Ορειβατικός Σύλλογος Πρέβεζας
* Camping Monolithi
* Prevere Cafe
* Ζωόπολις-Κτηνιατρική Κλινική (Νικόλαος Ρώσσος)
* Ο Σπεσιαλίστας της Γεύσης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Βασίλης Σαρδελής
Ιδρυτής της εταιρείας Play-full
Blog: chicomeetsplay-full.blogspot.com

Σάββατο, 23 Ιουλίου 2011

«Η Λογοτεχνία σε ροή» μέσω του Δούναβη







Πενήντα συγγραφείς και ποιητές από 12 χώρες, μεταφραστές και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην προώθηση της λογοτεχνίας θα επιβιβαστούν το φθινόπωρο σε ένα ποταμόπλοιο του 1938 για ένα λογοτεχνικό ταξίδι διάρκειας έξι εβδομάδων στο Δούναβη, το σύμβολο του κοινού πολιτισμού και της ιστορίας της Ευρώπης.
Το «κινητό λογοτεχνικό κέντρο» θα προσεγγίσει επτά παραδουνάβιες χώρες και θα αποτελέσει χώρο δημιουργίας, ανταλλαγής απόψεων, παρουσίασης έργων και εδραίωσης ισχυρών συνεργασιών, στο πλαίσιο του προγράμματος «Literature in Flux» (Η λογοτεχνία σε ροή), που υλοποιείται από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Κέντρων Λογοτεχνίας HALMA, με έδρα το Βερολίνο. Στόχος του προγράμματος «Literature in Flux» είναι, θέτοντας τις ιστορίες και τις λέξεις των λογοτεχνών σε κίνηση, να ενισχυθεί η σύνδεση των πολιτιστικών τοπίων της περιοχής και να προωθηθεί ο διασυνοριακός διάλογος.
Το ταξίδι θα ξεκινήσει από την πόλη Ρούσε της Βουλγαρίας, στις 23 Σεπτεμβρίου και θα ολοκληρωθεί στις 27 Οκτωβρίου, με το Φεστιβάλ «Λογοτεχνία το Φθινόπωρο» (Literature in Autumn), στη Βιέννη. Ενδιάμεσοι σταθμοί θα είναι οι πόλεις Τσετάτε (Ρουμανία), Βελιγράδι, Νόβι Σαντ (Σερβία), Βούκοβαρ (Κροατία), Βουδαπέστη (Ουγγαρία), Μπρατισλάβα (Σλοβακία).
«Η ιδέα γεννήθηκε το 2008, σε συνάντηση των μελών του δικτύου HALMA στην πόλη Σρέμσκι Κάρλοβτσι της Σερβίας. Στη διάρκεια περιπάτου κατά μήκος του Δούναβη θυμηθήκαμε το βιβλίο του Κλαούντιο Μάγκρις «Δούναβης» και αρχίσαμε να ονειρευόμαστε ένα ταξίδι του δικτύου», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η συντονίστρια του προγράμματος «Literature in Flux», Γενική Γραμματέας του δικτύου HALMA, Λόρα Σέιφερτ (Laura Seifert). «Με ένα πλοίο ως «κινητό λογοτεχνικό κέντρο» θέλαμε να βιώσουμε μαζί με συγγραφείς την πλούσια πολιτιστική ιστορία της περιοχής που διασχίζει ο ποταμός. Ο Δούναβης είναι μία γραμμή ζωής της Ευρώπης και συνδέει πολλούς διαφορετικούς πολιτισμούς και ιστορίες. Το πρόγραμμα δεν βασίζεται στην ιδέα ενός ατόμου, αλλά είναι απόληξη πολλών διαφορετικών ιδεών», τόνισε η κ. Σέιφερτ.

«Αλλά μόνο με το δίκτυο HALMA μπορέσαμε να θέσουμε σε τροχιά εκκίνησης το πρόγραμμα και να λάβουμε χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή», συμπλήρωσε. «Το «Literature in flux» είναι μία μεγάλη περιπέτεια και το πρώτο λογοτεχνικό πρόγραμμα του δικτύου HALMA, που απαιτεί πολύ στενή συνεργασία του 1/4 όλων των λογοτεχνικών κέντρων του και τεσσάρων νέων συνεργατών. Μαζί θα κατορθώσουμε να επιτύχουμε το λογοτεχνικό ταξίδι», υπογράμμισε.
Σκιαγραφώντας τους κεντρικούς στόχους του προγράμματος, σημείωσε ότι ο τίτλος του «Η Λογοτεχνία σε ροή» μέσω του Δούναβη αφορά την επιδίωξη να δημιουργηθεί προσωρινός χώρος στο σημαντικό υδάτινο δρόμο της Ευρώπης, στον οποίο θα επιτευχθεί σύμμειξη των σύγχρονων λογοτεχνιών από τα Βαλκάνια και από άλλες χώρες και θα αρχίσουν νέες, μακροχρόνιες συνεργασίες. Αναφερόμενη στη διαδικασία προετοιμασίας του προγράμματος και στις πιο ενδιαφέρουσες εμπειρίες, η κ. Σέιφερτ τόνισε ότι η πρώτη συνάντηση των συνεργατών πραγματοποιήθηκε την άνοιξη του 2010, πάλι εν πλω, σε ένα πλοίο που ταξίδεψε από την πόλη Ρούσε της Βουλγαρίας στη Ζιμνιτσέα της Ρουμανίας.
Η ιδέα συγκεκριμενοποιήθηκε περισσότερο, όταν έπρεπε να αποστείλουμε την αίτηση προς τον Επίτροπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αρμόδιο για τη Διεύρυνση και προσπαθήσαμε να ξεπεράσουμε ορισμένους γραφειοκρατικούς φραγμούς. Όταν τελικά λάβαμε την έγκριση για την οικονομική στήριξη, θεωρήσαμε ότι η προετοιμασία θα εξελιχθεί ομαλά, εξήγησε. «Ωστόσο, προέκυψε η άρνηση του βουλγαρικού υπουργείου Πολιτισμού να νοικιάσει το πλοίο-μουσείο «Radetzy» με το οποίο σκοπεύαμε να ταξιδέψουμε. Πέρασαν αρκετοί μήνες για να βρούμε ένα πλοίο που θα κάλυπτε τις ανάγκες μας, θα πρόσφερε άνετους χώρους, όχι μόνο για το ταξίδι, αλλά για τις αναγνώσεις και τις άλλες εκδηλώσεις. Είμαστε πολύ ευτυχισμένοι που βρήκαμε το ιστορικό ατμόπλοιο «MS Stadt Wien» και μπορούμε να συνεχίσουμε τις προετοιμασίες», ανέφερε. 

Στο επίκεντρο της προσοχής των διοργανωτών βρίσκονται πλέον οι λεπτομέρειες του προγράμματος του Λογοτεχνικού Φεστιβάλ, το οποίο θα σηματοδοτήσει το τέλος του ταξιδιού. «Οι περισσότεροι συμμετέχοντες έχουν ήδη προσκληθεί και ανυπομονούμε να τους υποδεχθούμε στο πλοίο το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο», συμπλήρωσε. Στο πρόγραμμα κλήθηκαν να συμμετάσχουν 50 συγγραφείς από 12 χώρες, αλλά στην πραγματοποίηση του ταξιδιού θα συμβάλει ένας πολύ μεγαλύτερος αριθμός ατόμων. Κάθε κείμενο που θα παρουσιαστεί στη διάρκεια του προγράμματος θα μεταφραστεί σε διάφορες γλώσσες, οπότε πολλοί μεταφραστές λογοτεχνίας παίρνουν επίσης μέρος στο πρόγραμμα.
Το δίκτυο HALMA έχει διοργανώσει ήδη δύο σεμινάρια μετάφρασης, ένα στη Σερβία και ένα στη Βιέννη, ώστε να προετοιμαστούν οι μεταφράσεις. Επιπλέον, στο πρόγραμμα έχουν προσκληθεί εκδότες και δημοσιογράφοι να λάβουν μέρος και να συζητήσουν θέματα, όπως «Η ελευθερία του λόγου στις ευρωπαϊκές εκδόσεις», «Μετάφραση και εκδόσεις σε μικρές γλώσσες» και «Η αποδόμηση των ευρωπαϊκών εθνικών μύθων».
«Δεν πρέπει να ξεχάσουμε τη συνεισφορά όλων των ανθρώπων που βοήθησαν να οργανωθεί και να υλοποιηθεί το πρόγραμμα, καθώς και τα πολυάριθμα ακροατήρια που θα προσεγγίσουμε», σημείωσε η κ. Σέιφερτ. «Είναι μερικές φορές δύσκολο να παρουσιάσεις τη λογοτεχνία σε ένα ευρύ ακροατήριο και στα ΜΜΕ. Με ένα πρόγραμμα όπως το «Literature in Flux» θέλουμε να φθάσουμε σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους», τόνισε.
Η συντονίστρια του προγράμματος εξέφρασε την προσδοκία ότι το ταξίδι με ένα ιστορικό ατμόπλοιο κατά μήκος του Δούναβη θα κάνει τους συγγραφείς και τις ιστορίες τους πιο προσιτές σε ένα μεγάλο κοινό. Για το δίκτυο HALMA το εγχείρημα συνεπάγεται ένα βήμα εγγύτερα στη συνεργασία όλων των εταίρων του.
«Το «Literature in Flux» δημιουργεί σχέσεις πλήρους εμπιστοσύνης μεταξύ των συγγραφέων, αλλά και των υποστηρικτών και μεσολαβητών της λογοτεχνίας, η οποία θα έχει πολύ μεγαλύτερη διάρκεια από το τρέχον πρόγραμμα. Είναι σημαντικό για εμάς να εισάγουμε αυτή την υποδομή που δίνει το έναυσμα για τη λογοτεχνική ανταλλαγή στην περιοχή του Δούναβη, στα Δυτικά Βαλκάνια και στην Τουρκία», υπογράμμισε η συντονίστρια του προγράμματος. 

Μέχρι στιγμής, τη συμμετοχή τους στο ταξίδι έχουν επιβεβαιώσει οι συγγραφείς: Φίλιπ Φλόριαν (Ρουμανία), Νάτασα Κράμπεργκε, Πέτερ Ρέζμαν (Σλοβενία), Ντέγιαν Τσαντσάρεβιτς, Βλάνταν Ματιάσεβιτς (Σερβία), Μίχαλ Χβορέτσκι (Σλοβακία), Μάργκρετ Κρέιντλ (Αυστρία), Ιβαϊλα Αλεξάντροβα, Κρίστιν Ντιμιτρόβα, Άνγκελ Ίγκοβ (Βουλγαρία), Γκαμπόρ Σέιν (Ουγγαρία), Νίτσολ Λιούμπιτς (Κροατία), Βλάντιμιρ Μαρτίνοφσκι (FYROM), Σουζάνα Γκάχσε (Ελβετία).
Το πρόγραμμα τελεί υπό την αιγίδα των Επιτροπών της UNESCO της Αυστρίας, της Κροατίας, της Ουγγαρίας και της Σλοβακίας. Εταίροι του προγράμματος είναι τα λογοτεχνικά κέντρα που συμμετέχουν στο δίκτυο HALMA, η Διεθνής Εταιρία Ελίας Κανέτι στη Βουλγαρία, το Culture Port Cetate στη Ρουμανία, το Διεθνές Κέντρο Λογοτεχνικής Μετάφρασης στη Σερβία, το Udruga Kurs στην Κροατία, ο Κέντρο Ουγγρικής Μετάφρασης στην Ουγγαρία και το Alte Schmiede στην Αυστρία. Το πρόγραμμα στηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Το ποταμόπλοιο, με το οποίο θα πραγματοποιηθεί το ταξίδι κατασκευάστηκε το 1938 στο ναυπηγείο Κορνέουμουργκ, έχει μήκος 78 μέτρα και πλάτος 16 μέτρα. Έχει τέσσερα καταστρώματα και μπορεί να φιλοξενήσει έως 550 άτομα. Η ποτάμια διαδρομή που θα ακολουθήσει είναι μήκους 1.434 χιλιομέτρων.


ΠΗΓΗ:pathfinder news -πολιτιστικά νέα


Εφηβικό Θέατρο εντός των τειχών.

Aριστοφάνη Ορνιθες,Μια rock παράσταση για εφήβους

Έναν φρέσκο θεσμό στην Ελλάδα, που συνδυάζει τη θεατρική πράξη και τη νέα παιδαγωγική, προτείνει η σκηνοθέτης και θεατροπααιδαγωγός Τζωρτζίνα Κακουδάκη, η ομάδα 4Frontal με τη συνεργασία του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Θέατρο του Νέου Κόσμου.

ΜΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΕΦΗΒΟΥΣ, ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕ ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ.

Επιλέξαμε το έργο «Όρνιθες» γιατί :

ñ Είναι κείμενο οικείο, σημαντικό και ελληνικό που διδάσκονται, θα διδαχθούν ή έχουν διδαχθεί οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (διδάσκεται στην Γ΄Γυμνασίου).

ñ Είναι κείμενο που μπορεί να διευρύνει την πολιτική σκέψη: το υλικό του έργου, που προτείνει μια πολιτική ουτοπία, φέρνει αντιμέτωπους τους μαθητές "ζωντανά" με το πώς φανταζόμαστε την κοινωνία μας και τί μπορούμε να την κάνουμε καλύτερη.

Επιλέξαμε να παίξουμε στο σχολείο για να :

ñ Μεταμορφώσουμε ένα κομμάτι χαρτί με λέξεις, σε μια φόρμα τέχνης και πολιτισμού, σε μια πολιτική πράξη, σε οποιοδήποτε χώρο!

ñ Δημιουργήσουμε έναν διάλογο με τους μαθητές για το πώς ανεβαίνει ένα έργο στη σκηνή, σε απόσταση αναπνοής, εδώ και τώρα!

Σκηνοθεσία- Διασκευή : Τζωρτζίνα Κακουδάκη

Χορογραφία : Πατρίσια Απέργη

Κοστούμια : Δήμητρα Λιάκουρα, Σκηνική Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης

Παίζουν : Απόστολος Κουτσιανικούλης, Γιώργος Ματαράγκας, Ελένη Κουτσιούμπα, Πάνος Τοψίδης

[Στη σκηνή θα παίζεται ζωντανή μουσική]

Μια παραγωγή της ομάδας 4Frontal, με επίσημο συνεργαζόμενο φορέα το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, με τη φιλοξενία του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, την υποστήριξη της Ομάδας «Ω2» (Σύνδεσμος Αποφοίτων Δραματικής Σχολής Ωδείου Αθηνών) και των εκδόσεων Πατάκη. Υπό την αιγίδα του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων και της Γ.Γ.Ν.Γ.

΄Εναρξη: Σάββατο 22 Οκτωβρίου και κάθε Σάββατο στις 18:00 , Θέατρο του Νέου Κόσμου, Αντισθένους 7 και Θαρύπου και οργανωμένες παραστάσεις για Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας.

Υπεύθυνος Επικοινωνίας- Πληροφορίες για οργανωμένες παραστάσεις : Απόστολος Κουτσιανικούλης,

E-mail : ornithes.efiviko@gmail.com, Τηλέφωνο : 210 7759568

Παρασκευή, 22 Ιουλίου 2011

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

ΕΝΤΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΡOΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΔΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ

ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ 2011.

Για τρίτη χρονιά φέτος, μετά την επιτυχία των συμμετεχόντων τα δύο προηγούμενα χρόνια (με μεγάλο ποσοστό επιτυχίας εισαγωγής στις σχολές) οι Χρύσα Καψούλη, η Τζωρτζίνα Κακουδάκη και η Δέσποινα Σιδηροπούλου διοργανώνουν το εντατικό σεμινάριο προετοιμασίας για την εισαγωγή στις δραματικές σχολές και τις εξετάσεις του Υπουργείου Πολιτισμού, που θα πραγματοποιηθεί από τις 17 Αυγούστου έως τις 10 Σεπτεμβρίου σε θεατρικό χώρο στο κέντρο της Αθήνας.

Στο σεμινάριο εφαρμόζονται οι απαραίτητες υποκριτικές, τεχνικές και θεωρητικές γνώσεις που χρειάζεται ο κάθε ενδιαφερόμενος προκειμένου να προετοιμαστεί ολοκληρωμένα για τις απαιτήσεις των ανάλογων ιδρυμάτων. Οι καθηγητές μαζί με τους φοιτητές θα επιλέξουν τα κατάλληλα κομμάτια υποκριτικής, κείμενα, ποιήματα, τραγούδια και θέματα αυτοσχεδιασμών σε πραγματικές συνθήκες σκηνής.

ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΟΙ:

ΧΡΥΣΑ ΚΑΨΟΥΛΗ (ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ - ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΩΜΑΤΟΣ & ΛΟΓΟΥ)

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ (ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ και ΤΡΑΓΟΥΔΙ)

ΤΖΩΡΤΖΙΝΑ ΚΑΚΟΥΔΑΚΗ (ANΑΛΥΣΗ ΡΟΛΟΥ, ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ και ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ)

Info:
Ημερομηνία: 17 Αυγούστου έως 10 Σεπτεμβρίου
Ωράριο: Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή 10.30 - 15.30
Πληροφορίες: τηλ. 210 22 32 213 και 6977 42 62 73 (από 10 π.μ.- 4 μ.μ.),
www.dameblance.gr
Δίδακτρα: 350 ευρώ

Σύνολο ωρών: 75 ώρες

Οι θέσεις είναι περιορισμένες
Εγγραφή - καταχώριση θέσης μέχρι Παρασκευή 7 Αυγούστου (50 ευρώ)

Διοργάνωση: Εταιρεία Θεάτρου και Χορού και Άλλων Τεχνών Dame Blance

Tο σεμινάριο θα γίνει στο χώρο Τέχνης 14η Μέρα, Καλλιρόης 10, στάση Μετρό Ακρόπολις, Τραμ Στάση Βουλιαγμένης

Πέμπτη, 14 Ιουλίου 2011

Τετάρτη, 6 Ιουλίου 2011

ΙΣΤΟΣ ΑΡΑΧΝΗΣ της Βάλης Τσιρώνη

Ο Παντελής Γιαννουλάκης σε συνέντευξή του, είχε πει ότι "με τη λέξη Matrix έχουμε συνηθίσει πλέον να εννοούμε την παραισθητική πραγματικότητα στην οποία είμαστε εγκλωβισμένοι, είτε από την κοινωνική-φυσική της σκοπιά είτε από την πνευματική-μεταφυσική είτε από τη μυστικιστική σκοπιά. (Η αρχαιότερη λέξη που περιγράφει το ίδιο, είναι η ινδική Maya. Όλες αυτές οι έννοιες σχετίζονται με την κατασκευαστική δομή της πραγματικότητας, με τη φύση της πραγματικότητας, αν θέλετε, με τη «μαγιά» από την οποία είναι κατασκευασμένα τα πάντα γύρω μας και μέσα μας, με τη «μαγεία» που κρατά σε συνοχή τον κόσμο και την παρατήρησή μας του κόσμου).
Μπορεί στους περισσότερους από εσάς η λέξη και η έννοια Matrix να είναι βασικά μία αναφορά στην ομώνυμη ταινία (στην πρώτη της «τριλογίας», γιατί οι υπόλοιπες δύο είναι απλώς η περαιτέρω εμπορική εκμετάλλευση της αρχικής ιδέας, και τελείως άσχετες με το όλο θέμα), αλλά εμείς δεν την χρησιμοποιούμε ως αναφορά στην ταινία: η ταινία την χρησιμοποιεί ως αναφορά.
Η λέξη, η κωδική έννοια και η ιδέα, προϋπήρχε της ταινίας, για πολλά χρόνια, σε συγκεκριμένους κύκλους ανθρώπων, απ όπου και τη δανείστηκαν οι δημιουργοί της ταινίας. Κάποιοι αποφάσισαν να κάνουν μία κωδική και ταυτόχρονα μελετημένα εμπορική science fiction ταινία, βασισμένη στο θέμα του Matrix ως φόντο (όλο το πρώτο μισάωρο της ταινίας και ό,τι λέγεται και δείχνεται εκεί, είναι η βασική άμεση αναφορά στους κώδικες και στις ατμόσφαιρες του αυθεντικού concept), κι έτσι το πράγμα διαδόθηκε στο ευρύ κοινό, και το θέμα κατέληξε όταν συζητιέται από κάποιους συγκεκριμένους ανθρώπους να παρεξηγείται ότι εννοούν την ταινία ενώ αυτοί εννοούν πολύ περισσότερα πράγματα.
Επίσης, κατά τα άλλα, η ταινία είναι γεμάτη από εκατοντάδες φανερές ή κρυφές αναφορές σε πολλά έργα και ιδέες: ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η φάση με την επιλογή του κόκκινου χαπιού που είναι αναφορά σε μια θρυλική σκηνή του The Magus του John Fowles, κι ένα άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ατάκα για το αν θα προτιμούσαμε μια ωραία μπριζόλα-παραίσθηση από την κρύα αλήθεια έξω από το Matrix, που είναι μια ατάκα στο Radio Free Albemuth του Philip K. Dick, επίσης, το Alice in Wonderland, το The Wizard of Oz, το Simulacrum 13, το True Names, το Holographic Universe, το A Maze of Death, κλπ, κλπ, κλπ.
Η ταινία, λοιπόν, είναι ένα λόγιο κινηματογραφικό παιχνίδι, που παίζει με ένα τεράστιο πακέτο γνώσης και ιδεών, που δεν είναι καθόλου γνωστό για τον μέσο ενθουσιώδη θεατή της, και είναι μια μεγάλη αναφορά σε πολύ μα πάρα πολύ παράξενα πράγματα, που κυκλοφορούσαν υπό την έννοια Matrix (με την ίδια λέξη) για πολλά χρόνια, χωρίς ευρεία διάδοση. Πίσω από όλα αυτά, φυσικά, τελικά υπάρχουν και ολόκληρες φιλοσοφικές σχολές, όπως αυτές του Μπέρκλεϋ και του Σοπενχάουερ, κ.ά., ολόκληρες μυστικιστικές σχολές, όπως αυτές του Καστανέντα και του Γκουρτζίεφ, κ.ά., και φτάνουν μέχρι τους Γνωστικούς και τους Γιόγκι και ίσως και ακόμη πιο πίσω στο χρόνο.
Ουσιαστικά, είναι σαν να δεις μια καλή και μελετημένη science fiction ταινία π.χ. για τα UFO, και να μην ξέρεις τίποτε απολύτως για το ζήτημα πριν να δεις την ταινία, κι έπειτα να πιστεύεις ότι το όλο θέμα προέρχεται από την ταινία που είδες, κι όταν οι άλλοι συζητούν γι αυτό, εσύ να νομίζεις ότι μιλούν για την ταινία
Το ίδιο ακριβώς αυτό το φαινόμενο της παρεξήγησής ή της άγνοιάς σου στο παράδειγμα αυτό, είναι ένα από τα ουσιαστικότερα φαινόμενα του Matrix: νομίζεις ότι τα πράγματα έχουν αληθινά τη σειρά με την οποία παρουσιάστηκαν σε εσένα, νομίζεις ότι σημαίνουν αυτό που εσύ νομίζεις, νομίζεις ότι οι άλλοι νομίζουν το ίδιο με σένα, συνδυάζεις αυτό που νομίζεις με άλλα νομίσματα, δημιουργείς έναν κόσμο δια του νομίσματος και μία στάση δική σου απέναντι σε όλα αυτά, που νομίζεις ότι είναι δικαιωμένη και εμπεριστατωμένη, ορθή και αναμφισβήτητη, πάγια.
Φανταστείτε ότι το Matrix μας προκαλεί μία ανάλογη με το παράδειγμα τιτάνια παρεξήγηση και παρερμηνεία, πληροφοριακή και παρατηρητική στη βάση της, που δεν είναι δυνατόν να λυθεί, χωρίς να καταστραφεί ο δεδομένος κόσμος και ο δεδομένος εαυτός για σένα, δηλαδή όλα μα όλα αυτά που νομίζεις ότι γνωρίζεις. Ακόμη και αυτή η επισήμανση, δεν είναι παρά η ουσιαστική ερμηνεία της έννοιας της μύησης, του λεγόμενου Illumination, κλπ. Εν είδα ότι ουδέν οίδα. Υπάρχει μια τεράστια παρεξήγηση για όλα αυτά, που ξεκινά κυρίως από την α-νοησία και την ημιμάθεια ή άγνοια, για το τι ακριβώς είναι ο κόσμος, τι ακριβώς είναι ο εαυτός, τι ακριβώς σημαίνουν οι έννοιες, τι ακριβώς σημαίνουν οι φιλοσοφίες, οι ατάκες, οι μυστικισμοί, οι σχολές γνώσης, η ίδια η γνώση και η εμπειρία, κλπ, κλπ.
Όχι μόνο για μένα, αλλά για όλους μας, το Matrix είναι αυτά που καταλαβαίνετε όταν διαβάζετε αυτά που λέω εδώ, ενώ θα έπρεπε να καταλαβαίνετε τελείως άλλα πράγματα. Το παράδοξο γεγονός του ότι όλοι νομίζουμε ότι καταλαβαίνουμε το ίδιο, είναι η βασική λειτουργία του Matrix.
Και, σαν να μην έφτανε αυτό, αυτή η λειτουργία είναι απαραίτητη για τη συνοχή της κοινωνίας και της πραγματικότητας όπως την ξέρουμε! Η παύση της λειτουργίας αυτής είναι απόλυτα καταστροφική, με την ίδια έννοια που η γέννηση ενός βρέφους είναι απόλυτα καταστροφική για την προηγούμενη ζωή του μέσα στη μήτρα και για τον αμνιακό σάκο που ήταν το σπίτι του και για την ταυτόσημη σχέση του με τη μητέρα του. Φυσικά, ταυτίζεται με τον θάνατο όπως νομίζουμε ότι τον ξέρουμε. Είναι ο λεγόμενος φιλοσοφικός θάνατος. Το Matrix είναι η ζωή και η σκέψη όπως τις ξέρετε...
Η λέξη «Matrix», σύμφωνα με το λεξικό μου, σημαίνει: καλούπι, πλέγμα, δίκτυο, μήτρα, μήτρα αναπαραγωγής προϊόντων, μαθηματικός πίνακας, υλικό περίβλημα. Εμείς το χρησιμοποιούμε περισσότερο με την έννοια του δικτύου ή του πλέγματος, αν και οι άλλες ερμηνείες της λέξης είναι περισσότερο αποκαλυπτικές. (Επίσης, έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι η αγγλική λέξη προέρχεται από το λατινικό Matrix, που όμως στα λατινικά σημαίνει το θηλυκό και τον καρπό, και παράγεται από το Materia που σημαίνει ύλη, και αυτό από το Mater που σημαίνει μητέρα).
Για διάφορους λόγους που είναι δύσκολο να τους εξηγήσω εδώ με απλό τρόπο, όλα αυτά για το Matrix οδηγούν στην εικόνα ενός ιστού αράχνης (μιας πολύ μεγάλης αράχνης) γεμάτου από τα κουκούλια τα οποία η αράχνη έχει κατασκευάσει γύρω από τα θύματά της, για να αποθηκεύσει την τροφή της. Αυτό είναι το «δίκτυο», το δίχτυ αυτής της αράχνης, αυτό είναι το «πλέγμα», οι διαπλεκόμενες πλοκές του κάθε κουκουλιού με όλα τα άλλα και με τον ιστό, κι όλα αυτά εκπορεύονται από αυτήν τη μυστηριώδη «αράχνη».
Τα παραπάνω αρκούν, για έναν έξυπνο και ενημερωμένο άνθρωπο, για να καταλάβει τα πάντα σε σχέση με το Matrix ή πραγματικότητα, αρκεί να κατέχει ένα μέρος της ανάλογης παιδείας, λίγη έμπνευση, και να κάνει τους σωστούς συνειρμούς...

Σάββατο, 2 Ιουλίου 2011

ΜΕΘΥΣΜΕΝΑ ΠΟΔΙΑ της Ασημίνας Ξηρογιάννη

...[AΡΘΡΟ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΟ PROTAGON AΝΑΓΝΩΣΤΗΣ]

Πριν την Αριάδνη ο κόσμος είχε αρχίσει να συρρικνώνεται ,να μικραίνει.Μετά τη γέννησή της,ξαφνικά,σχεδόν αυτόματα έγινε μεγάλος.Διευρύνθηκε,πήρε άλλες διαστάσεις.Είδα όλες τις κρυμμένες δυνατότητες,την ποικιλία των προσεγγίσεων για τα πράγματα.Τον πλούτο του να ζει κανείς στο ΠΑΡΟΝ.Πάντοτε είχα νταραβέρια με το ΠΑΡΕΛΘΟΝ.Αυτό αποτελεί για μένα οδηγό,βοηθό,κριτή,αλλά και εφιάλτη συνάμα.Τώρα έχω πιο πολύ το βλέμμα στραμμένο στο ΜΕΛΛΟΝ.Μπορώ (στην μετά Αριάδνη εποχή) και θέλω να σκέφτομαι θετικά,αισιόδοξα,δημιουργικά.Χαμογελάω πιο πολύ και έχω σχεδόν ξεχάσει τους πρότερους μικρούς και μεγάλους μου πόνους,ό,τι κι αν σημαίνει αυτό.
Έχω κάνει χρόνια ψυχοθεραπεία,συζητώντας ,αναλύοντας πράγματα,καταστάσεις,σκέψεις,συναισθήματα.Τον περισσότερο καιρό με θυμάμαι ένα κουβάρι μπερδεμένο που χρειαζόμουν βοήθεια για να ξεμπλέξω και πάλι δεν τα κατάφερνα ολοκληρωτικά να το πετύχω.Πάντα συννεφάκια θλίψης,αγωνίας,εσωτερικής αμφιταλάντευσης ή και συγκρουσης,διλήμματα,πάθη,αγωνίες,ερωτηματικά,θέματα με τον εαυτό μου και τους άλλους.Oχι ,αυτό δεν με κάνει μοναδική.
Πολλοί άνθρωποι σήμερα καταφεύγουν στην ψυχανάλυση,γιατί έχουν ζητήματα,γιατί δεν μπορούν μόνοι τους να διαχειριστούν τον εαυτό τους,γιατί νιώθουν μοναξιά ίσως,ή γιατί από τη φύση τους είναι εσωστρεφείς ή γιατί φοβούνται να εξωτερικεύσουν τα αισθήματά τους ή ακόμα και να τα παραδεχτούν.Ο.κ.Καλή η ψυχανάλυση,αρκεί να έχεις διάθεση και πολλά λεφτά.Λεφτά ,λεφτά,λεφτά.Εξαιτίας τους η ψυχανάλυση είναι προνόμιο των λίγων.Η ψυχανάλυση ειναι γερή ,δυνατή,σε φέρνει αντιμέτωπο με τον πραγματικό σου εαυτό,σου καταδεικνύει τα <γνήσια θέλω> σου.Αρκεί να εισαι ειλικρινής με τον ψυχαναλυτή σου,να μην διστάζεις να λες και να παραδέχεσαι αλήθειες,ή να κάνεις ειλικρινή κριτική στον εαυτό σου.Είναι σκληρό,αλλά θα ανταμειφθείς στο τέλος.Θα γίνεις καλύτερος!
Ήξερα λοιπόν κάποιο δικηγόρο που έδινε σχεδόν 1000 ευρώ το μληνα για ψυχανάλυση επί πέντε χρόνια.Από κει και πέρα ,έμαθε να επεξεργάζεται τα πράγματα και άρχισε να καταφεύγει στην αυτοανάλυση,πράγμα εξαιρετικά απαιτητικό.Εδώ δεν υπάρχει κανένας ενδιάμεσος κρίκος ανάμεσα σε σένα και τον εαυτό σου για να σε ελέγξει,οπότε ,αν πεις ψέμματα,κάπου θα γυρίσει μπουμεραγκ εναντίον σου.Θα βυθιστείς πιο πολύ στις αυταπάτες και τις ανασφάλειές σου...Πάντως 1000 ευρώ είναι εξοργιστικό-και προκλητικό -ποσό αν αναλογιστεί κανείς ότι αυτό συμβαίνει την εποχή που ο κόσμος καταδικάζει το σύστημα που δημιουργησε την κατακαημένη γενιά των 700 ευρώ που φυτοζωεί και είναι γεμάτη άγχος νευρώσεις και ψυχώσεις.Είναι άδικο.Αλλοι δεν έχουν να φάνε και άλλοι διαθέτουν 1000 ευρώ το μήνα σε ψυχανάλυση.
Ολα έμοιαζαν και ήταν απογοητευτικά,γκριζα και δύσκολα!Μετά την γέννηση της Αριάδνης έγιναν φωτεινά,χρωματιστά,ενδιαφέροντα.Μια άλλη θέαση του ίδιου κόσμου.Θυμήθηκα την ομορφιά κάποιων πραγμάτων.Ξανάνοιωσα χαρά μετά από πολύ πολύ καιρό.Το χα ξεχάσει αυτό το συναίσθημα.Και ξαναβρήκα την Πίστη.Και μου επανήλθε η αγωνιστική διάθεση.Και όλα αυτά εγώ.Που όλα αυτά τα χρόνια ψυχοθεραπείας συζητούσα έντονα το θέμα αν εν τέλει θέλω να κάνω παιδιά.Και όντως δεν ήθελα.Υπήρχε μια εποχή μακράς διαρκείας που η σκέψη ενός παιδιού με τρομοκρατούσε.Και αυτό παρόλο που δίδασκα παιδιά,μικρά και μεγάλα.Και έλεγαν ότι είμαι καλή δασκάλα και εμψυχώτρια,επειδή σπαταλούσα ώρες πολλές με τα παιδιά,βοηθώντας τα,συζητώντας μαζί τους,στηρίζοντάς τα και ,κυρίως,ακούγοντάς τα.Τώρα θέλω να της δώσω τα πάντα της μικρής μου νεραιδούλας.Όλο τον πλούτο που αποκόμισα όλα αυτά τα χρόνια της μοναξιάς μου.Να το κάνω όμως με γνώμονα τη δική της ευτυχία,χωρίς να την <πνίξω> μέσα στα δικά μου <θέλω> για κείνη.Και επιθυμώ να το κάνω αυτό συνεχώς ρωτώντας,όχι έχοντας από πριν έτοιμες όλες τις απαντήσεις.Ούτως ή άλλως δεν έχω έτοιμη καμιά απάντηση.Καμιά απολύτως!Γιατί ότι κάποιος είναι γονιός δεν σημαίνει ότι τα ξέρει όλα.Μαθαίνουμε και από τα παιδιά !Αμέτρητα πράγματα έχω μάθει από τους μαθητές μου έπειτα από δεκαοχτώ χρόνια διδασκαλίας.Τις προάλλες παλι υπέστη τις δίκαιες διαμαρτυρίες της Λένας που πηγαίνει στην πρώτη Λυκείου:<Πηγαινοερχόμαστε στο σχολείο και κουραζόμαστε άδικα.Οι καθηγητές μας δεν είναι συναρπαστικοί,βαριούνται που ζουν.Δεν έχουν τον τρόπο να μας μάθουν .Δεν έχουν μεταδοτικότητα.Αλλοι φέρονται σαν απλοί δημόσιοι υπάλληλοι και δεν ντρέπονται κιόλας.Τα αρχαία ας πούμε!Τί μας τα κάνουν αφού δεν έχουν τον τρόπο να μας τα διδάσκουν σωστά;Και μετά γυρνάμε σπίτι και η Οδύσσεια συνεχίζεται με τα ιδιαίτερα,τα αγγλικά,τα γαλλικά,το πιάνο.Πού χρόνος για τον εαυτό σου!!>Η Λένα ήταν χείμαρρος που με αφόπλισε προς στιγμήν.Όλα τα χρόνια που την είχα είχε τέτοια ξεσπάσματα και γω εκεί έπαιζα το ρόλο του ψυχολόγου ,του καθοδηγητή.Ήξερα ότι το κορίτσι είχε ιδιαίτερο πρόβλημα με τη μαμά της,ιδιαίτερα μετά το διαζύγιο των γονιών της.Μητέρα και κόρη,άνθρωποι δύο διαφορετικών γενεών ,ζούσαν κάτω από την ίδια στέγη.Η μητέρα της Λένας ήταν μια κυριαρχική μορφή,μια επιβλητική παρουσία που είχε οράματα γι ατην κόρης της και σχεδίαζε πράγματα για αυτήν ,αλλά χωρίς αυτήν.Λογάριαζε δηλαδή χωρίς τον ξενοδόχο.Η μικρή ,λοιπόν,εκείνη τη μέρα ήταν εκτός εαυτού και με την μητέτα της που την καταπίεζε,που δεν την άφηνε να φτιάξει το πρόγραμμά της όπως ήθελε αυτή,που την κατέκρινε γιατί έγραψε πενταράκι στα μαθηματικά,ενώ δίνει τόσα χρήματα στα ιδιαίτερα,που συνεχώς αλλάζε γνώμη για το τί θέλει να σπουδάσει.Η Λένα κατέληξε να κλαίει γοερά.Είχαν κοκκινίσει τα μάγουλά της,ήταν σαν κόκκινη ντοματούλα,δάκρυα καυτά κατέκλυζαν όλα της το πρόσωπο και θόλωναν τα γυαλιά της.Και γω για άλλη μια φορά στο ρόλο του υποστηρικτή,παρηγορητή,καθοδηγητή.Το είχα ξαναζήσει κι άλλες φορές το ίδιο σκηνικό.Όταν είχα βεβαιωθεί τί ακριβώς έτρεχε με τη Λένα,είχα πιάσει την κυρία Ειρήνη,την μητέρα της,και της είχα πει να αποδεσμεύσει τη Λένα από τις εμμονές της.Ότι η Λένα μπορεί και μόνη της!Eίναι έξυπνη ,έχει πολλές ιδέες,αλλά δεν της αρέσει το διάβασμα για το σχολείο-γουστάρει να διαβάζει μόνο εξωσχολικά!Δεν την νοιάζει να είναι η άριστη μαθήτρια,όχι επειδή δεν το μπορεί,αλλά δεν το θέλει,δεν είναι μέσα στις προτεραιότητές της,δεν την ενδιαφέρει.Δεν πρόκειται ποτέ να πάρει είκοσι ή έστω δεκαεννιά.Ίσως και να το κάνει από αντίδραση για τη μάνα της,την οποία δεν αποδέχεται.<Αφήστε της το χώρο της και το χρόνο της...να αναπνεύσει>,της είχα πει,<δείχτε της εμπιστοσύνη,μην της ασκέιτε συνέχεια κριτική>.Είχε συμφωνήσει σε όλα,αλλά ακόμα δυσκολέυεται να τα κάνει πράξη.Γι΄αυτό ακόμα οι σχέσεις της με την κόρη της είναι σε ρήξη και μάλλον θα είναι για πάντα.Και μια μέρα της πήγα αυτό το ποίημα που αναφέρει ο Μπουσκάλια στο <Να ζεις,ν΄αγαπάς και να μαθαίνεις>-δεν λέει ποιός το΄χει γράψει,αλλά ταιριάχει γάντι στη περίπτωσή μας:
H ευτυχία μου είμαι εγώ,όχι εσύ...
Οχι μόνο γιατί εσύ μπορεί να είσαι περαστικός,
αλλά κι επειδή εσύ θέλεις να είμαι αυτό που δεν είμαι.
Δεν μπορώ να ειμαι ευτυχισμένη όταν αλλάζω
Μόνο και μόνο για να ικανοποιήσω τον εγωισμό σου.
Ούτε μπορώ να νοιώσω ήρεμη που με κριτικάρεις που δεν σκέφτομαι σαν εσένα.
Ή που δεν βλέπω όπως εσύ.
Με φωνάζεις επαναστάτρια.
Κι όμως,κάθε φορά που απέρριψα τα πιστεύω σου,
Εσύ επαναστάτησες ενάντια στα δικά μου.
Δεν προσπαθώ να διαμορφώσω το μυαλο σου.
Ξέρω πως είναι δύσκολα να εισαι απλά εσύ.
Και δεν μπορώ να σου επιτρέψω να μου υπαγορεύσεις τί θα είμαι.
Γιατί βάζω όλη μου την προσοχή να είμαι εγώ.

Άρεσε πολύ αυτό το ποίημα στην κύρία Ειρήνη και το καρφίτσωσε στο γραφείο της.
Και έμεινε εκεί.

Την παραπάνω ιστορία την διηγήθηκα σε μια κοπέλα που γνώρισα στο καράβι,ενώ συνταξιδέυαμε για την Αίγινα.Μα εκείνη είχε μια πολύ πιο πικρή ιστορία να μου διηγηθεί.Αληθινή,πικρή και ...όλη δική της!Η ίδια είχε γεννήσει ένα νεκρό παιδί!Πήγε να γεννήσει με καισαρική κατόπιν ραντεβού και μόλις έφτασε στο μαιευτήριο ανακάλυψαν ότι το παιδί δεν ζούσε.Παρά τις πολλαπλές εξετάσεις,οι λόγοι του θανάτου παρέμειναν άγνωστοι.Μάλιστα ,είχε την ατυχία μετά την <γέννα> ή τη <μη γέννα> να μπει σε θάλαμο με γυναίκες που χαν φέρει στον κόσμο υγειή παιδιά-επειδή,λέει,δεν υπήρχε άλλο δωμάτιο με άδειο κρεβάτι για να την μεταφέρουν!<Ας είχα και γω παιδί τώρα και θα το άφηνα ελέυθερο,θα του χάριζα τον κόσμο όλο.Μερικοί δεν εκτιμούν τα δώρα που τους δόθηκαν.Είναι αχάριστοι...>,είπε αναφερόμενη στην δική μου κυρία Ειρήνη.

Όταν είχα πάει να γεννήσω με καισαρική,επειλέξαμε μαζί με τον γιατρό μου την επισκληρίδιο νάρκωση.Είναι μια ένεση που σου κάνουν στην σπονδυλική στήλη.Και συ ,μέσα σε δευτερόλεπτα σταματάς να νοιώθεις οτιδήποτε από τη μέση και κάτω.Οπότε εγώ εκείνη τη στιγμή είχα έντονη την αίσθηση ότι τα πόδια μου τρέκλιζαν και έχαναν την ισορροπία τους.Και όταν η αναισθησιολόγος με ρώτησε:<Για δες,μπορείς να κινηθείς...;>,απάντησα αυθόρμητα:.Η αναισθησιολόγος γελασε ηχηρά.(Μα αφού αυτήν την αίσθηση είχα!).Και λίγο αργότερα εμφανίστηκε μπροστά μου ένα μικρό λιλιπούτειο πλασματάκι,που κουνούσε ασυντόνιστα χέρια και ποδαράκια,ένα
ξωτικάκι,που ήταν βρώμικο και ματωμένο και έκλαιγε γοερά,ΤΗΑΤ WAS MY BABY!Μου το έφεραν μπροστά στη μούρη μου και το κοίταξα αποσβολωμένη,σιωπηλή,αμήχανη.<Εσύ ήσουν λοιπόν!>,σκέφτηκα μόνο.(Η το ψιθύρισα κιόλας ,δεν θυμάμαι).Και από τα μάτια μου κύλησαν δάκρυα.