Translate

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2010

ARTMANIAC 13-ΒΟΥΛΑ ΜΑΣΤΟΡΗ- ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΑΣ ΜΑΣΤΟΡΗ ΣΤΗΝ ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ
VARELAKI:Πήγα στην Εκθεση Παιδικού Βιβλίου και ενθουσιάστηκα!!!Μεγάλη η συμμετοχή. Εσείς ήσαστε εκεί την πρώτη ημέρα...
Β.ΜΑΣΤΟΡΗ:Ναι, πρωί πρωί και είχα συνάντηση στο αμφιθέατρο της έκθεσης με 80 παιδιά γυμνασίου για το βιβλίο μου «Ψίθυροι αγοριών». Ήταν μια παρουσίαση βιβλίου που περιλάμβανε ανάγνωση χαρακτηριστικού αποσπάσματος και μύηση στην ποίηση χάικου, κάτω από τους ήχους μια ηλεκτρικής κιθάρας και δυο υπέροχων νεανικών φωνών – της Μαρίας και του Θάνου.
VARELAKI:Μιλήστε μας για το πρώτο πρώτο βιβλίο που γράψατε και για το τελευταίο...
Β.ΜΑΣΤΟΡΗ:Το πρώτο μου βιβλίο είναι το «Με λένε Αλέξη» (1975, εξαντλημένο), γραμμένο για το γιο μου Αλέξιο, ο οποίος υπήρξε και η αφορμή ν’ ασχοληθώ με την παιδική λογοτεχνία. Το βιβλίο αυτό το αγαπώ πολύ, αλλά το χαρακτηρίζω πρωτόλειο, ακριβώς όπως και το δεύτερο βιβλίο μου «Στα φτερά της μέλισσας-Στη γη με τα μυρμήγκια» (1976) – άσχετα αν αυτό το δεύτερο έχει και βραβευτεί. Κι ενώ το δεύτερο το ξανάγραψα και έγινε «Το αγόρι των μελισσών» (2006, εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗΣ), το πρώτο το κρατώ όπως ήταν και μακριά από εκδότες. Θέλω να μείνει έτσι, με την πρώτη του γραφή.
Το πιο πρόσφατο βιβλίο μου είναι το «Ψίθυροι αγοριών» (2009, εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗΣ), ένα βιβλίο που για την Ελλάδα χαρακτηρίστηκε ιδιαίτερα τολμηρό ως προς και το θέμα και τη γλώσσα του. Χαίρομαι διότι αγκαλιάστηκε από όλους τους εφήβους και από την πλειοψηφία των ενηλίκων. Μάλιστα, το χρησιμοποιούν ψυχολόγοι ως «σκάλα» σε συνεδρίες γονέων και εφήβων. Επίσης θα πρέπει να προσθέσω ότι γι’ αυτό το βιβλίο είμαι υποψήφια στις «Γυναίκες της χρονιάς» στην κατηγορία ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ. Και είναι η πρώτη φορά που ανάμεσα στους συγγραφείς συγκαταλέγεται συγγραφέας εφηβικής λογοτεχνίας.
VARELAKI:Πέρα από τη συγγραφή είναι κάτι άλλο που σας ευχαριστεί να κάνετε;
Β.ΜΑΣΤΟΡΗ:Χμ, τίποτε άλλο που να είναι τόσο σημαντικό για μένα. Όλες οι άλλες αγαπημένες ασχολίες μου (κηπουρική, κινηματογράφος, ταξίδια κτλ) είναι απλώς ασχολίες, ενώ η συγγραφή αποτελεί την ίδια τη ζωή μου.
VARELAKI:Η γνώμη σας για το ηλεκτρονικό μυθιστόρημα; Δαβάζεται, λέει, μόνο ηλεκτρονικά. Δεν είναι τυπωμένο σε χαρτί... Σημεία των καιρών ε;
Β.ΜΑΣΤΟΡΗ:Προς τα κει βαδίζουμε – στα ηλεκτρονικά βιβλία. Θα σωθούν δέντρα έτσι, αλλά φοβάμαι για το μέλλον των πνευματικών δικαιωμάτων... Και με προβληματίζει επίσης η δωρεάν ανάγνωση καινούριων βιβλίων στο διαδίκτυο. Την εποχή που ξεκινούσα τη συγγραφική μου πορεία, είχα την οικονομική δυνατότητα να πληρώσω κάποιον εκδοτικό οίκο και να μου εκδόσει ό,τι βιβλίο ήθελα. Ένας καλός φίλος τότε μου είχε πει: «Για να γίνεις πραγματικός συγγραφέας, θα πρέπει να βρεις εκδότη που να πιστέψει σε σένα και να επενδύσει σε βιβλίο σου». Και είχε απόλυτο δίκιο. Νομίζω πως το ίδιο ισχύει και σήμερα στην ηλεκτρονική εποχή. Το δωρεάν ηλεκτρονικό βιβλίο αμφιβάλλω αν μπορεί να καθιερώσει έναν συγγραφέα – εκτός κι αν διαθέσει μόνο το πρώτο βιβλίο του δωρεάν, έτσι ώστε να τον γνωρίσουν ανέξοδα όσο γίνεται πιο πολλοί αναγνώστες και να τον αγαπήσουν. Χμ, ίσως να είναι και καλή ιδέα τελικά!
VARELAKI:Eτοιμάζετε άμεσα κάποιο άλλο βιβλίο;
Β.ΜΑΣΤΟΡΗ:Περιμένω να κυκλοφορήσει σύντομα το «Πώς έγινε η μαμά συγγραφέας» από τις εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ. Είναι για παιδιά δημοτικού και απαντά χιουμοριστικά στη συχνή ερώτηση: Πώς γίνατε συγγραφέας, κυρία Μάστορη; Φυσικά την ιστορία τη λέει ο μικρός Αλέξιος...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου