ΠΗΓΗ:To spirto.net
http://tospirto.net/theater/news/8301#.T9j6kOXEwag.email
THΣ ΕΛΕΝΑΣ ΓΑΛΑΝΟΠΟΎΛΟΥ
http://tospirto.net/theater/news/8301#.T9j6kOXEwag.email
THΣ ΕΛΕΝΑΣ ΓΑΛΑΝΟΠΟΎΛΟΥ
Άνθρωποι του θεάτρου δημιουργούν παραστάσεις βασισμένες στο έργο μεγάλων ελλήνων ποιητών.
Ένα φεστιβάλ που έχει καταφέρει να ξεχωρίσει από το πλήθος άλλων της
ελληνικής περιφέρειας είναι το Φιλίππων- Θάσου που φέτος επανέρχεται από
τις 7 Ιουλίου έως τις 25 Αυγούστου. Είναι κοινή παραδοχή πως την
ιδιαίτερη ταυτότητά του την οφείλει στον εδώ και τέσσερα χρόνια
καλλιτεχνικό του διευθυντή Θοδωρή Γκόνη, ο οποίος παρά τις – δεδομένες
πια – οικονομικές δυσκολίες καταφέρνει στον προγραμματισμό του να
εντάσσει πρωτογενείς, φρέσκιες παραγωγές οι οποίες χωρίς να κοστίζουν
πολλά, δεν είναι φτηνές και οι οποίες καταφέρνουν να εντάσσουν στοιχεία
του τόπου, χωρίς να …«τοπικίζουν». Για το φετινό δύσκολο καλοκαίρι,
επιστρατεύει «7+2 ποιητές». «Εφτά γιατί η Ποίηση είναι ένα από τα
θαύματα του κόσμου και +δύο γιατί είναι η παντοτινή μας συντροφιά-
παρηγοριά» όπως μας εξηγεί «Τα ονόματά τους θέλουμε να ακουστούν σαν
πυροβολισμός. Σαν ξόρκι» λέει χαρακτηριστικά. Στις 30 και 31 Ιουλίου,
στο Κάστρο της Καβάλας έχουν προγραμματιστεί δύο ολονυκτίες «έως όρθρου βαθέος» που
μας κάνουν να θέλουμε να βρεθούμε εκεί. Ο Βασίλης Παπαβασιλείου ανέλαβε
να σκηνοθετήσει και να ερμηνεύσει ο ίδιος Νίκο Καρούζο. Ο Μισέλ Φάις και
η Αλεξία Καλτσίκη έχουν ετοιμάσει μια παράσταση βασισμένη σε ποιήματα
του Μανόλη Αναγνωστάκη. Δέκα σπουδαστές της δραματικής σχολής του ΚΘΒΕ
υπό τον συντονισμό του Γιάννη Ρήγα ετοίμασαν παράσταση αφιερωμένη στον
Νίκο Αλέξη Ασλάνογλου. Η Όλια Λαζαρίδου μαζί με τους Θάνο Κόη και Αντώνη
Παπασπύρου ετοίμασαν μια περφόρμανς βασισμένη σε ποιήματα του Μίλτου
Σαχτούρη. Ενώ, η Δήμητρα Κονδυλάκη ανέλαβε την ποιήτρια Μάτση
Χατζηλαζάρου, η Γεωργία Τριανταφυλλίδου την ποίηση του Γιάννη Βαρβέρη
και ο Μιχάλης Βιρβιδάκης τα ποιήματα του Αργύρη Χιόνη. Τέλος, η Καβάλα
δεν θα μπορούσε να λείπει. Γι αυτό και ο Κοσμάς Χαρπαντίδης ανέλαβε να
παρουσιάσει ένα πανόραμα ποιητών της 20ο αιώνα, με αφορμή το έργο δύο
(εξ ου και +2) εξ αυτών. Των Ιωάννη Κωνσταντινίδη και Γ. Ξ.
Στογιαννίδη. «Δώσαμε το θέμα μας σε συγγραφείς, ποιητές, ηθοποιούς,
συνθέτες, σκηνοθέτες, κινηματογραφιστές. Ο καθένας, έχει αναλάβει και
μια προσωπογραφία» εξηγεί ο Θοδωρής Γκόνης το σκεπτικό, επισημαίνοντας
πως μπορεί «οι παραγωγές μας αυτές είναι πολύ ‘φτωχές’» όμως «δεν έχουν
τα μέσα να ψευτίσουν, όχι μόνο λόγω εποχής, αλλά και λόγω του θέματος,
της φύσης του, της ‘απαίτησης’ των ιδίων των ποιητών.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου