Η ΜΟΥΣΑ
Ο ποιητής πάσχει από δόξα.
Σε κάθε ποίημα η ίδια λόξα.
Τη Μούσα κατηγορεί ευθέως
που δεν τιμήθη ως κορυφαίος.
Η επιθυμία κύκλους κάνει.
Μοναδική ελπίδα η κάννη.
Οι κριτικοί βοηθείας χείρα
τείνουν και η Μούσα του χήρα
μένει να περιμένει πάντα
τη δόξα και τον ανδριάντα.
Η Ευσταθία Δήμου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Κλασσική και Νεοελληνική Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών όπου εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή με θέμα τις θεατρικές διασκευές πεζογραφημάτων. Εργάζεται ως φιλόλογος στη Δημόσια Μέση Εκπαίδευση. Έχει εκδώσει τις ποιητικές συλλογές "Στη Σπορά των αστεριών" (Νέος Αστρολάβος/Ευθύνη, 2011), "Σονέτα" (Gutenberg, 2016) και "Απώλεια λήθης" (Οι Εκδόσεις των Φίλων, 2019). Άρθρα, διηγήματα και ποιήματά της έχουν δημοσιευθεί σε έντυπα και ηλεκτρονικά λογοτεχνικά περιοδικά. Το 2011 ήταν υποψήφια για το βραβείο καλύτερου νέου ποιητή στο 32ο Πανελλήνιο Συμπόσιο Ποίησης
- ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Λέξεις δημόσιες και λέξεις ιδιωτικές: Ημερολόγια διάσημων συγγραφέωνΓράφει η Δήμητρα Διδαγγέλου
- ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Στιγμιότυπα αγγλόφωνης ποιήσης Επιλογή-Μετάφραση: Κώστας Λιννός
- ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Μαρία Παπαδήμα Συνέντευξη στην Πέρσα Κουμούτση
- ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Νέες εκδόσεις (2) Επιμέλεια: Ελένη Γκίκα
- ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Νέες εκδόσεις (1) Επιμέλεια: Ελένη Γκίκα
- ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Κώστια Κοντολέων: «Για δυο χρόνια ζούσα δίπλα στις τέσσερεις ηρωίδες μου και προσπαθούσα να υποψιαστώ το μέλλον τους» Από τον Γιάννη Φαρσάρη
- ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Κυριάκος Γιαλένιος: «Ένας συγγραφέας πρέπει να είναι καταρχήν σε κόντρα με τον ίδιο του τον εαυτό» Από την Πωλίνα Γουρδέα
- ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Βασίλης Κατσικονούρης: «Η βάση της παιδείας πρέπει να είναι πάντοτε η αισθητική»Από την Ασημίνα Ξηρογιάννη
- ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Νίκος Λάζαρης: «Το μεγάλο μυστικό τής τέχνης είναι η υπομονή» Από την Ασημίνα Ξηρογιάννη
- ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Άννα Φωτού – Γεωργία Καρυστιανού: Για το αλλιώτικο πάρτυ του Νικόλα και για την «οικονομική κρίση», το… μικρόβιο που τρύπωσε στη ζωή μας. Από την Ασημίνα Ξηρογιάννη
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ: Ματίνα Κ. Καρελιώτη
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ: Γιάννης Κατσίκης
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ: Γιώργος Τζιτζικάκης
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ: Δήμος Χλωπτσιούδης
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ: Ρένα Πετροπούλου Κουντούρη
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ: Μάνος Κοντολέων
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ: Μιχάλης Μελετίου
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Κάτω στον Πειραιά, στο λιμάνι Γράφει ο Διονύσης Μαρίνος
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Η αναγνώστρια Βιρτζίνια Γουλφ Γράφει η Τέσυ Μπάιλα
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Μια εποχή στην Ποίηση Γράφει η Πωλίνα Γουρδέα
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Καρέ- καρέ Γράφει η Διώνη Δημητριάδου
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Στα χρόνια του βασιλιά Χριστιανού Ζ’ Γράφει ο Διονύσης Μαρίνος
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Γνώθι σ’αυτόν Γράφει ο Μιχάλης Μελετίου
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Για την κοσμολογική διάσταση του έρωτα, στον «Λιθοξόο» του Μανόλη ΠρατικάκηΓράφει η Άννα Αφεντουλίδου
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Ο άνθρωπος με τα τρία πρόσωπα και τις τρεις ζωές Γράφει ο Διονύσης Μαρίνος
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Το ποιητικό σύμπαν του Θωμά Τσαλαπάτη Γράφει η Διώνη Δημητριάδου
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: H αληθινή λογοτεχνία σε κάνει, αν μη τι άλλο, να αμφιβάλλεις γι’ αυτό που είσαιΓράφει η Ασημίνα Ξηρογιάννη
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Η «ζωντανή διαθήκη» της Νόρας Γράφει ο Διονύσης Μαρίνος
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Η ανθρωπογεωγραφία της γενέθλιας πόλης Γράφει η Ελένη Γκίκα
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Ο Νίκος Καζαντζάκης και το χαμένο Νόμπελ Γράφει ο Γεράσιμος Δενδρινός
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Η Αλίκη στο καζάνι των θαυμάτων Γράφει ο Διονύσης Μαρίνος
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: «Ο Ήλιος Ανατέλλει Ξανά» του Έρνεστ Χέμινγουεϊ και η επιλογή των ερωτικών συντρόφων των πρωταγωνιστών του μυθιστορήματος Του Γεωργίου Νικ. Σχορετσανίτη
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Η κρυφή γοητεία της αυτογνωσίας Γράφει ο Γιάννης Φαρσάρης
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: «Εσύ ψηλαφείς με την αφή αστέρια κλειστά» Της Πωλίνας Γουρδέα
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Η Κερκόπορτα Γράφει η Ελένη Γκίκα
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Το αίνιγμα του άλλου Γράφει η Ελένη Γκίκα
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Όταν οι περιστάσεις σε καλούν Γράφει η Αναστασία Γκίτση
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Σαν παιδικό παιχνίδι Γράφει η Ελένη Γκίκα
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Ένα κουαρτέτο απορρίψεων Γράφει ο Διονύσης Μαρίνος
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Ένας άλλος ορισμός για την Ποίηση. Μια ατομικότητα. Γράφει η Ασημίνα Ξηρογιάννη
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Το λαχείο και ο Χαρταετός Γράφει η Αργυρώ Μουντάκη
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Το πανάρχαιο παιχνίδι θύτη – θύματος Γράφει ο Άγγελος Χαριάτης
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: «Στο πρόσωπό τους μόνο θα δει Θεού πρόσωπο…» Γράφει η Ελένη Γκίκα
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Η πόρτα που οδηγεί στο παρελθόν Γράφει ο Διονύσης Μαρίνος
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Γιατί τα μεγάλα μυθιστορήματα φυσικά δεν είναι τύπου και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα κι όποιος τα διαβάζει έτσι, για να περνάει δηλαδή την ώρα του, κακό του κεφαλιού του.Γράφει η Βιβή Γεωργαντοπούλου
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Η σκόνη της εποχής Γράφει η Ελένη Γκίκα
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Η ιστορία παντού Γράφει η Ελένη Χωρεάνθη
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Άνθρωποι – μηχανές Γράφει ο Γιάννης Παπαγιάννης
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: «Και το τραγικόν είναι παραλλαγή του υψηλού πάντοτε» Γράφει η Διώνη Δημητριάδου
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Σαρκασμός και απαισιοδοξία Γράφει ο Φίλιππος Φιλίππου
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Ο συγγραφέας που έζησε στο χείλος του γκρεμού Γράφει ο Διονύσης Μαρίνος
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Τι δύσβατος δρόμος για ένα λουλούδι Γράφει ο Μιχάλης Μελετίου
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Ποίηση που δαγκώνει, ριάλιτι που ματώνει Γράφει η Χρύσα Φάντη
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Ανάμεσα σε νύχτες Της Ελένης Χωρεάνθη
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Χορογραφία Ζωής Γράφει η Ελένη Γκίκα
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Μη μου τους πεσσούς τάραττε Γράφει ο Διονύσης Μαρίνος
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Πάντως η ουσία είναι μία: ότι κανένας ποιητής δεν μπορεί να χωριστεί από τις λέξεις του Γράφει η Ασημίνα Ξηρογιάννη
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Σκληρή εποχή, σκληροί άνθρωποι Γράφει ο Άγγελος Χαριάτης
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Η ιστορία που επαναλαμβάνεται Γράφει ο Ανδρέας Καρακόκκινος
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Η καταδυνάστευση της τυραννισμένης αθωότητας και «Η κιθάρα» του Μισέλ ντελ Καστίγιο Του Γεωργίου Νικ. Σχορετσανίτη
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Το ποικίλον της ζωής Γράφει ο Βασίλειος Α. Κύρκος
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Ο Νετσάγιεφ πάντα θα επιστρέφει Γράφει ο Άγγελος Πετρουλάκης
- ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ: Ποίηση Χ δύο Γράφει η Ασημίνα Ξηρογιάννη
- ΓΚΡΙΖΟ ΒΛΕΜΜΑ: Ποίηση και Noir Γράφει ο Πάνος Ιωαννίδης
- ΓΚΡΙΖΟ ΒΛΕΜΜΑ: Για το Μεσογειακό Noir (Ι) Γράφει ο Πάνος Ιωαννίδης
- ΓΚΡΙΖΟ ΒΛΕΜΜΑ: Για το Μεσογειακό Noir (ΙI) Γράφει ο Πάνος Ιωαννίδης
- ΑΡΘΡΟ: Λογοτεχνία και Ασθένεια: η σχέση που αλλάζει οπτικές (Μέρος Πρώτο) Γράφει η Κωνσταντίνα Κοντοπούλου
- ΑΡΘΡΟ: Η διαχρονικότητα της προσφυγιάς με αφορμή τη «Γαλήνη» του Ηλία ΒενέζηΓράφει η Ελένη Χωρεάνθη
- ΑΡΘΡΟ: Η Ποίηση ως ορισμός της Ελευθερίας Γράφει η Πέρσα Κουμούτση
- ΑΡΘΡΟ: «Για έναν ποιητή», και «Έχω ένα ραντεβού με τη ζωή» (Δύο ποιήματα του Κάουντυ Κάλλεν)Του Γεωργίου Νικ. Σχορετσανίτη
- ΑΡΘΡΟ: Φόρος τιμής στην ποίηση Γράφει η Κατίνα Βλάχου
- ΑΡΘΡΟ: Σχέσεις επιστήμης και φιλοσοφίας (Β΄ μέρος) Του Νίκου Τσούλια
- ΑΡΘΡΟ: Για τα «Θέματα Λογοτεχνίας» Γράφει ο Χρίστος Αλεξίου
- ΑΡΘΡΟ: Λογοτεχνία, παντού και πάντα! Του Νίκου Τσούλια
- ΑΡΘΡΟ: Για την Μάργκαρετ Γουώκερ (1915–1998) Του Γεωργίου Νικ. Σχορετσανίτη
- ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: «Η πόλη των αθώων» της Κατερίνας Καριζώνη, εκδ. Καστανώτη
- ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: Από το νεανικό μυθιστόρημα «Στα μονοπάτια της νιότης» της Λίτσας Ψαραύτη
- ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Περιπέτειες που οδηγούν σε μεγάλα ταξίδια Γράφει η Ελένη Μπετεινάκη
- ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Μια στιγμή είναι αρκετή να αλλάξουν όλα Γράφει η Ελένη Μπετεινάκη
- ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Ε, λοιπόν ναι… τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα! Γράφει η Ελένη Μπετεινάκη
- ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Γιατί η μοναξιά δεν αντέχεται θέλει παρέα χρωματιστή Γράφει η Ελένη Μπετεινάκη
- ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Μια ιδέα που κατευθύνει, συναρπάζει και δημιουργεί τα μεγάλα! Γράφει η Ελένη Μπετεινάκη
- ΔΙΗΓΗΜΑ FRACTAL: «Τρίτη» Γράφει η Μυρτώ Μαρκάκη
- ΔΙΗΓΗΜΑ FRACTAL: «Εις το Ορφανοτροφείον και Οικοτροφείον της Κερκύρας» Της Αλίκης Κατσαρού
- ΔΙΗΓΗΜΑ FRACTAL: «Το χάπι της χαράς» Της Τζένης Μανάκη
- ΕΚΔΗΛΩΣΗ: Η ιστορία της ρωσικής λογοτεχνίας σε τέσσερις πράξεις
- ΕΚΔΗΛΩΣΗ: 21 Μαρτίου 2016, Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης: Ένα ποίημα για τους πρόσφυγες Γράφει η Ελένη Γκίκα
- IN MEMORIAM: Κωστής Παπαγιώργης. Πολεμική ιαχή Γράφει η Μυρένα Σερβιτζόγλου
ΜΟΥΣΙΚΗ:
ΘΕΑΤΡΟ:
ΣΙΝΕΜΑ:
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ:
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:
ΙΣΤΟΡΙΑ:
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ:
ΑΠΟΨΕΙΣ:
BLOGGING:
RE-FRACTAL:
FRACT-ALL:
Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΕΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ
+
Ο ΕΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΖΕΙ
ΣΥΖΗΤΑΝΕ ΔΙΑΦΩΝΟΥΝΕ
+
ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΠΟΥΝΙΕΣ
Κυρίες + κύριοι
υποδεχτείτε
στην κόκκινη γωνία
τον Σταύρο Καμπάδαη
+
στην μπλε γωνία
τον εαυτό του
Είναι η πρώτη φορά
που θα είναι αντίπαλοι
Ανέβηκαν στο σκοινί
Ο Καμπάδαης
είναι στο κέντρο του ρινγκ
ψάχνει για κράτημα
Ζουλάει το κεφάλι του αντιπάλου
2ο χτύπημα στα ρουθούνια
υπέροχο
Αιφνιδίασε τον εαυτό του
Η αγαπημένη του κίνηση τώρα
το πόδι πίσω απ’ τον ώμο
Πέτυχε τον αντίπαλό του
με δυο χτυπήματα
Φαίνεται
είχε πρόβλημα
δεν του άρεσε καθόλου αυτό
2ο ανάποδο απ’ τον εαυτό του
Με μια υπέροχη κίνηση
Αιφνιδιάζει
τον αντίπαλό του
τον δαγκώνει επίτηδες
Ο διαιτητής τον προειδοποιεί
Ο Σταύρος Καμπάδαης
βγάζει τον εαυτό του
νοκ-άουτ
+
είναι ο νικητής
****
Ήταν τέτοια μέρα
που την επόμενη
στα πρωτοσέλιδα
διαβάζεις
«Έβρεξε τόσο
όσο δεν έβρεξε
όλο τον χειμώνα»
Έστριψα αριστερά
τη μηχανή
στο φανάρι
Ξαφνικά
εμβόλιμα
ένα τεράστιο όχημα
κατευθύνθηκε καταπάνω μου
Στην προσπάθεια
να δω τι ήταν αυτό
δεν είδα
το διπλοπαρκαρισμένο όχημα
Το ποιος έφταιγε
δεν ήταν ξεκάθαρο για όλους
+
κάλεσα
το 3ψήφιο νούμερο
Ενώ πληκτρολογούσα
κατάλαβα κάποιον
πίσω μου
Κάτι σαν απειλή
Τότε είδα
να κρατάει ομπρέλα
για να με προστατεύσει
απ’ τη βροχή
ο τύπος των φαναριών...
Θέλω να έχω άκρες
στα αντίπαλα
στρατόπεδα
Όταν βρεθώ
στα ουράνια
κρυφό άσο
να μην έχω
την ευχή
του παππού
+
της γιαγιάς
αλλά
προσευχή
αλλόθρησκου
Που λέει στον θεό του
«Παμμέγιστε Αλλάχ
βοήθα αυτό το παιδί
+
ας είναι χριστιανό»
****
ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΕΧΝΗ
ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΖΕΙΣ
Υπάρχει μια κατηγορία
ανθρώπων που όταν
θέλουν να πουν κάτι
θα αναφερθούν
σε οτιδήποτε
άλλο
εκτός
από αυτό
Κάθε φορά που βγαίναμε
η συζήτηση θα κατέληγε
στα διαβάσματά του
«Έχω διαβάσει αυτό
Έχω διαβάσει εκείνο»
Ήταν ο τρόπος
να πει αυτό που ήθελε
Ήταν καλό παιδί σε γενικές
γραμμές
αλλά ο καθένας μας
έχει τα θεματάκια του
Άρχισε να μου λέει
για τη γυναίκα
για το παιδί του
Ότι είχαν δοκιμαστεί
αρκετά
με τη γέννησή του
+
μια λοίμωξη
που ακολούθησε
Μετά μου είπε
ότι ετοιμάζει
άλλο παιδί
Τον ρώτησα
πώς
τόση βιασύνη
Μου είπε
για να έχει
παρέα το μικρό
Στην πραγματικότητα
είμαστε πάντα μόνοι
του είπα
ειδικά
όσο μεγαλώνει η παρέα
τόσο πιο μόνοι νιώθουμε
Δεν έδωσε σημασία
επέμεινε
όσο πιο πολλοί
τόσο πιο καλά
****
Μετά μου απάντησε
όπως τα μοντέλα
όταν τα ρωτάνε
πώς νιώθουν
με τον ερχομό του παιδιού
«Κατάλαβα ότι δεν είμαι
το κέντρο του κόσμου
+
δεν στρέφονται όλα
γύρω από εμένα»
«Εσύ;»
με ρώτησε
«πώς νιώθεις
με το παιδί;»
«Μου έδειξε
πόσος είμαι
Πόσο βρόμικος
Πόσο σάπιος
Πόσο σκάρτος
Με νίκησε
με την
αλήθειά του»
Αμέσως
ζήτησε λογαριασμό
Δεν είχε ψιλά
Κέρασα
εγώ