Translate

Τετάρτη, 19 Αυγούστου 2020

notationes /// Kαλοκαίρι - Φθινόπωρο 2020








Ποίηση





















Συνέντευξη


Κριτική στάση












Ηχητικά Αρχεία














H φωτό είναι παρμένη από εδώ

ΜΑΡΚ ΣΤΡΑΝΤ /// ΔΥΟ ΠΟΙΗΜΑΤΑ



Μετάφραση : Ασημίνα Ξηρογιάννη



Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ 


Είναι μεσάνυχτα. 

Αυτός έρχεται περπατώντας 

και χτυπά την πόρτα. 

Σπεύδω να τον χαιρετίσω. 

Στέκεται εκεί κλαίγοντας,

κουνώντας ένα γράμμα σε μένα.

Μου λέει ότι το γράμμα περιέχει

φρικτά προσωπικά νέα. 

Πέφτει στα γόνατα.

«Συγχώρεσέ με, συγχώρεσέ με!» ικετεύει. 


Τον βάζω μέσα στο σπίτι. 

Σκουπίζει τα μάτια του. 

Το σκούρο μπλε κοστούμι του

είναι σαν λεκές από μελάνι 

πάνω στον βυσσινί καναπέ μου. 

Αβοήθητος, νευρικός, μικρός,

διπλώνεται σαν μπάλα 

και κοιμάται ενώ εγώ γράφω 

περισσότερα γράμματα στον εαυτό μου 

στο ίδιο πνεύμα: 

«Θα ζεις μέσα από τον πόνο που θα προκαλείς.

 Θα πρέπει να συγχωρείς». 


***


 ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ 


Οι τάφοι βαθαίνουν όλο και πιο πολύ.

Οι νεκροί είναι πιο νεκροί κάθε νύχτα. 


Κάτω από τις φτελιές και από τη βροχή των φύλλων 

Οι τάφοι βαθαίνουν περισσότερο.


Οι σκοτεινές πτυχώσεις του ανέμου 

Καλύπτουν το έδαφος. Η νύχτα είναι κρύα.


Τα φύλλα μαζεύονται πάνω στις πέτρες.

Οι νεκροί είναι πιο νεκροί κάθε νύχτα. 


Ένα άναστρο σκοτάδι τούς αγκαλιάζει.

Τα πρόσωπά τους ξεθωριάζουν. 


Δεν μπορούμε να τους θυμηθούμε 

Αρκετά καθαρά. Ποτέ δεν θα μπορέσουμε. 


Προσωρινή αιωνιότητα,Βακχικόν  2019


ΧΑΡΗΣ ΒΛΑΒΙΑΝΟΣ /// ΠΟΙΗΣΗ

 


Tα υπόλοιπα είναι σιωπή



                                                                          Με τον τρόπο του Dunne 

 

 



Αν η φανταστική γυναίκα κάνει την αληθινή
να μοιάζει άσχημη, άχαρη, ακαλλιέργητη
(«ποιος είναι ο Καμύ;»)
και αν η φανταστική γυναίκα
μπορεί να σε ικανοποιεί μόνο στην φαντασία,
ενώ η αληθινή, παρά τις αδυναμίες της,
σε κάνει να νιώθεις ευτυχισμένος,
γιατί καλείς την φανταστική γυναίκα
να έρθει κάθε βράδυ στο κρεβάτι σου,
καθώς η αληθινή κοιμάται ανυποψίαστη πλάι σου;

Και αν η αληθινή γυναίκα
έχει έναν φανταστικό άντρα
(σίγουρα έχει)
που ικανοποιεί κάθε της επιθυμία,
θα ήθελες να ξέρεις ότι τώρα
βρίσκεται μαζί του σ' ένα μικρό μπιστρό στο Παρίσι
και γελάνε αγκαλιασμένοι, πίνοντας κόκκινο κρασί,
ή θα προτιμούσες να τη βλέπεις
να κάθεται απέναντί σου στον καναπέ
μ' ένα περιοδικό στο χέρι,
σαν να 'σασταν οι δυο σας μόνοι στο σπίτι;

Η σιωπή της δεν είναι εντέλει πολύτιμη;
Και η δική σου βολική;
Καλύτερα λοιπόν μην ανοίξεις αυτό το θέμα.
Τουλάχιστον σήμερα, αύριο, μεθαύριο.
Εσύ θα 'σαι ο χαμένος.



****



Ο αξιωματικός που σκότωσε τον Αρχιμήδη


                                               Με τον τρόπο του Holub

                                               Στον Μιχάλη Οράτη




Με μια αστραπιαία κίνηση
βύθισε το ξίφος του στην καρδιά του κύκλου
και με τη δεύτερη έκοψε το τρίγωνο στη μέση.

Συνταξιούχος πλέον,
ζει στα περίχωρα των Συρακουσών
όπου διευθύνει μια νέα Σχολή Φιλοσοφίας,
βασική αρχή της οποίας είναι
πως δεν υφίσταται αριθμός
από τα τρία και πάνω.

Κάθε πρωί,
βρέξει χιονίσει,
βγάζει τους μαθητές του στον περίβολο
και τους διατάζει να τρέξουν γύρω από το κτίριο
φωνάζοντας δυνατά, "εν δυο, εν δυο".



***

      Αυτοπροσωπογραφία του λευκού, Πατάκης, 2018

      Ανθολόγηση για το Varelaki:Ασημίνα Ξηρογιάννη

      *Οι γυναίκες στη Ζωγραφική (διαδίκτυο)