Translate

Τετάρτη, 3 Ιουνίου 2015

ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ /// ΕΛΕΝΗ ΦΟΥΡΝΑΡΟΥ //// microαστές ///ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΑΚΧΙΚΟΝ,2015





                                                    



 
Microαστές, μυθιστόρημα, Ελένη Φουρνάρου, εξώφυλλο: Μαρία Τζαμπούρα, εκδόσεις Vakxikon.gr 2015


Μια παρέα γυναικών γύρω στα τριάντα ζουν και κινούνται στα Εξάρχεια και τα πέριξ, τα πρώτα χρόνια του νέου αιώνα. Στο επίκεντρο η Ιωάννα, η Κάτια και η Δέσποινα, φίλες από τα φοιτητικά τους χρόνια. Πίνουν καφέδες και ποτά συζητώντας πρωτίστως τα ερωτικά τους και ό,τι άλλο ελαφρύ ή βαρύτερο προκύψει. Διαβάστε την προδημοσίευση.ΠΗΓΗ : http://www.vakxikon.gr/content/view/2264/604/


 

Ένα θα σου πω, Γιωργάκη, αγόρι μου

Λιαζόμαστε στα Εξάρχεια, στη ραστώνη του κυριακάτικου μεσημεριού, με φρέντο και φραπέδες, τα ένθετα των εφημερίδων και τα κάζουαλ καλοκαιρινά μας ρούχα. Δεν είμαστε άσχημες. Θα έλεγα πως ήμαστε μάλλον καλές. Κι ας παραπονιόμαστε όλη την ώρα, μια πως χοντρύναμε, μια πως γεράσαμε, μια πως κοντύναμε και ούτω καθεξής.
  Ο μεσημεριάτικος καφές της Κυριακής είναι θεσμός στην παρέα μας από τα φοιτητικά μας χρόνια. Εκτός από τις περιόδους που κάποια από μας μόλις βρήκε γκόμενο κι έχει μάτια μόνο γι’ αυτόν ή συμβαίνει κάτι άλλο εξίσου έκτακτο, εμείς με χιόνια και βροχές θα πάρουμε τις εφημερίδες μας, μπισκοτάκια από το περίπτερο, τσιγάρα, αναπτήρες και, κατά τις τρεις, θα μας δεις να συγκλίνουμε μία-μία προς την πλατεία: εγώ κλειδώνω τη μηχανή, βγάζω το κράνος και τινάζω τα μαλλιά μου όπως έχω δει στις διαφημίσεις, η Δέσποινα βιαστική κι αλαφιασμένη, να κουβαλάει πάντα μια τεράστια τσάντα, ένα μικρότερο τσαντάκι, δυο σακούλες από τα ZARA, μια μισοφαγωμένη τυρόπιτα κι ό,τι άλλο μπορεί να της φανεί απαραίτητο για μια βόλτα στο κέντρο της Αθήνας και, τελευταία, η Κάτια ανηφορίζει αργά τη Θεμιστοκλέους με ψηλά τακούνια κι αφηρημένο βλέμμα, χωρίς να δείχνει πως συνειδητοποιεί τον πανικό που προκαλεί το πέρασμά της στον ανύποπτο αντρικό πληθυσμό.
  Η Κάτια είναι ωραία σαν Ιταλίδα σταρ του σινεμά. Ψηλή,καμπυλωτή, με μακριά καστανά μαλλιά και σαρκώδη χείλη, είναι τόσο εντυπωσιακή που μόλις την πρωτοδείς νομίζεις πως είναι ψεύτικη. Αναρωτιέσαι, αυτό το υπέροχο πλάσμα είναι δυνατόν να μιλάει και να σκέφτεται; Σε τι θα μπορούσε, δηλαδή, να της φανεί χρήσιμη η ύπαρξη μυαλού; Κι αυτό ακριβώς είναι η κατάρα της. Όχι απλώς έχει μυαλό που δουλεύει με χίλιες στροφές το λεπτό, αλλά το χρησιμοποιεί κιόλας. Εδώ και δέκα χρόνια περίπου που βγήκε στην αγορά εργασίας είναι υποχρεωμένη να αποδεικνύει καθημερινά πως είναι ικανή να προοδεύσει ανεξάρτητα από το εντυπωσιακό παρουσιαστικό της.
  Όταν την πρωτογνώρισα δεν ήταν έτσι. Κυκλοφορούσε σαν ασέξουαλ φεμινίστρια της δεκαετίας του ογδόντα: μακριές φούστες, φαρδιά πουλόβερ, αρβύλες και τα μαλλιά κοτσίδα - έκρυβε την ομορφιά της για να μη φαίνεται ηλίθια. Ώσπου η αδελφή του πατέρα της έπαθε καρκίνο και της έκοψαν και τα δύο στήθη. Η Κάτια της συμπαραστάθηκε πολύ, περνούσε ατέλειωτες ώρες στο νοσοκομείο και τη συνόδευε στις ομάδες ψυχολογικής υποστήριξης ώσπου, τελικά, κατάλαβε πως το σώμα της είναι δώρο κι όχι βάρος και, επιπλέον, πως δεν θα το έχει για πάντα έτσι ωραίο και υγιές. Τότε αποφάσισε να γράψει στα παπούτσια της όλους τους κομπλεξικούς συναδέλφους της και να πετάξει σ’ αυτούς το μπαλάκι: αν έχετε πρόβλημα μαζί μου λύστε το μόνοι σας, δεν θα μεταμφιέζομαι εγώ για να κοιμάστε εσείς ήσυχοι! Από τότε προσπαθεί να διατηρεί την αυτοπεποίθηση και την ψυχραιμία της μιλώντας λίγο, δουλεύοντας πολύ κι αποφεύγοντας τα πολλά-πολλά με τους κακομούτσουνους και τους σκατόψυχους.
  «Πήρα δύο κιλά» μας ανακοινώνει καθώς σταυρώνει τις γάμπες της. «Κι είπα στον Δερμέζη να πάει να γαμηθεί».
  Είχαμε πιει τον μισό καφέ, είχαμε εξαντλήσει όλο το θέμα των γενεθλίων μου, είχαμε πει του κόσμου τις βλακείες και ξαφνικά μας πετάει τη βόμβα. Κλασική Κάτια. Φυσικά, αρχίσαμε κι οι δυο μαζί τα πού, πότε, πώς - απίστευτο, το τέρας μας το φύλαγε για το τέλος!
  «Την Παρασκευή, του πήγα το προσχέδιο του πρότζεκτ που ετοιμάζω για να το συζητήσουμε και μου άρχισε τα ίδια. Πόσο του ’χω λείψει, και γιατί δεν μπορούμε να βγαίνουμε δηλαδή σαν φίλοι, και πως δεν μπορεί να με ξεπεράσει, και τις ίδιες μαλακίες για χιλιοστή φορά και του λέω “Δεν το κατάλαβα, πώς θα βγαίνουμε σαν φίλοι αφού δε μ’ έχεις ξεπεράσει;” και ξαφνικά αγριεύει και βαράει το χέρι του στο γραφείο κι αρχίζει τις φωνές “τι μας το παίζεις εδώ μέσα, εγώ σ’ αγαπάω κι εσύ δε γυρνάς να με κοιτάξεις, κι έτσι σβήνεις ένα χρόνο” και όλο να υψώνει τη φωνή, εγώ τελείως κουλ, τον ακούω χωρίς να μιλάω κι αφού τελειώνει και ξεφυσάει, κάθεται στην καρέκλα και σκύβω από πάνω του χαμογελαστή, παίζω τις βλεφαρίδες και του λέω: “Ένα θα σου πω, Γιωργάκη, αγόρι μου. Άντε και γαμή- σου”. Μεταβολή, πάω στο γραφείο μου, μαζεύω την τσάντα μου και φεύγω».
  «Και τι έγινε;»
  «Με έχει πάρει διακόσια τηλέφωνα, δεν το σηκώνω φυσικά, και μου αφήνει μηνύματα στον τηλεφωνητή, “συγνώμη μωρό μου” και τέτοιες πίπες. Δεν ξέρω τι να κάνω με τον ηλίθιο, δεν θέλω να τη χάσω αυτή τη δουλειά».




                                    


ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΝΗ ΦΟΥΡΝΑΡΟΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
 ΕΔΩ

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ










1ο Ηράκλειο Φεστιβάλ Μαθητικού Θεάτρου


Από τις 3 έως τις 16 Ιουνίου, στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο «Ηλέκτρα Αποστόλου», μαθητές από 9 σχολεία της πόλης, δημοτικά και λύκεια, ανεβάζουν θεατρικές παραστάσεις των δικών τους έργων ή δουλειές γνωστών συγγραφέων.
Όλες οι παραστάσεις ξεκινούν στις 20.30.


 Αναλυτικά το πρόγραμμα:

3/6: 9ο – 10ο Δημοτικό
6/6: 7ο Δημοτικό  
8/6: 3ο Δημοτικό
9/6: 12ο Δημοτικό
10/6: 1ο Δημοτικό
21/6, 22/6: 3ο Λύκειο
24/6: Εκπαιδευτήρια Μάνεση
25/6: 2ο Λύκειο
26/6: 1ο Λύκειο










«Να μιλάς χαμηλόφωνα, αν μιλάς για αγάπη» («Πολύ κακό για το τίποτα»)









  Ο Δήμος Ηρακλείου ενέταξε και την παράσταση που ετοιμάζουμε στο 12 Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου Αττικής  στο  1ο μαθητικό θεατρικό Φεστιβάλ . 


Σας προσκαλούμε  την Τρίτη 9 Μαίου 2015 και ώρα  8.30
 
                                     στην θεατρική παράσταση

                   ''Διασκευάζοντας τον Σαίξπηρ:Ρωμαίος και Ιουλιέτα''


Στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο''ΗΛΕΚΤΡΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ'',ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΟΥ 18Α

              Η παρουσία σας θα είναι για μας ιδιαίτερη τιμή και χαρά




                                          Ασημίνα Ξηρογιάννη

                                         θεατρολόγος-ηθοποιός




ΔΙΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΣ  ΤΟΝ ΣΑΙΞΠΗΡ:ΡΩΜΑΙΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙΕΤΑ

 
                                             
                                                           




 

Από την Αγγλία του 1600 στην Αθήνα του 2015.
Ο Σαίξπηρ,ο μεγαλύτερος συγγραφέας όλων των εποχών ,συνεχίζει να εμπνέει  τον κόσμο του θεάτρου και όχι μόνο.Πώς είναι όταν ο Σαίξπηρ ανεβαίνει στη σκηνή και σκηνοθετεί ο ίδιος το έργο του;Μια παιδική παράσταση ''θέατρο εν θεάτρω''.Στα πλαίσια της εργασίας πάνω στο εκπαιδευτικό θεάτρο, στο μάθημα της θεατρικής αγωγής παρουσιάζουμε σε διασκευή το έργο του Σαίξπηρ ''Ρωμαίος και Ιουλιέτα''.

Στη Βερόνα, μια πόλη της Ιταλίας ζούσαν κάποτε δύο ισχυρές, αριστοκρατικές οικογένειες που τις χώριζε μια πανάρχαια έχθρα. Η μια οικογένεια οι Μοντέγοι, είχε έναν έξυπνο και δυνατό γιο, τον Ρωμαίο. Το καμάρι της άλλης οικογένειας, των Καπουλέτων, ήταν η μονάκριβη θυγατέρα τους, η Ιουλιέτα. Οι δύο νέοι θα ερωτευτούν και θα αποδείξουν στην πράξη ότι το μίσος που διχάζει τις οικογένειές τους δεν είναι ικανό να σβήσει την αγάπη τους.


Διασκευή :Ασημίνα Ξηρογιάννη
Σκηνοθεσία -Διδασκαλία:Aσημίνα Ξηρογιάννη
Βοηθός Σκηνοθέτη:Γιάννης Πομόνης
Σκηνικό :Παναγιώτης Γκιοργκίνης
Γενική  εποπτεία:'Aννα Μπουραντά
                            Κώστας  Tσόλης
Μουσικές επιλογές : Aγγελική  Λεβογιάννη,Bάσω Τσισμετζόγλου,Ασημίνα Ξηρογιάννη,Γιάννης Πομόνης
Χορογραφίες:H ομάδα
Κοστούμια:H ομάδα


ΔΙΑΝΟΜΗ

 
ΙΟΥΛΙΕΤΑ :Σεμίνα Μακριδάκη
ΡΩΜΑΙΟΣ:Γιώργος Σταμάτης
JULIET:Mαρία  Φέρλια
ROMEO :Τάσος Γαλακτίδης
ΣΑΙΞΠΗΡ:Γιάννης Πομόνης
ΠΑΡΑΜΑΝΑ:Aγγελική  Λεβογιάννη
ΡΟΖΑΛΙΝΑ:Δέσποινα Μαύρου
ΠΑΤΕΡΑΣ ΛΑΥΡΕΝΤΙΟΣ :Aλέξης Ρότας
ΠΑΤΕΡΑΣ ΡΙΚΑΡΝΤΟ:Nίκος Επίσκοπος
'ΕΣΚΑΛΟΣ(άρχοντας της Βερόνας):Mάριος Ντεκίδης
ΤΥΒΑΛΤΟΣ(ξάδελφος Ιουλιέτας): Θοδωρής Ζούλιας
ΔΙΔΥΜΕΣ(Mαρία /Μαριάν,φίλες Ιουλιέτας):Kωνσταντίνα Οικονομοπούλου
                 Μάρα Παπακωνσταντίνου
MΠΕΝΒΟΛΙΟ(ξάδελφος Ρωμαίου):Σταύρος Παπαστσίκης
ΜΑΡΚΟΣ (φίλος Ρωμαίου):Σπύρος Στέφας
ΜΕΡΚΟΥΤΙΟΣ(φίλος Ρωμαίου):Δημήτρης Ατσαβές
ΠΑΡΗΣ:Aντρέας Κοσμίδης
ΚΥΡΙΑ ΚΑΠΟΥΛΕΤΟΥ(μητέρα Ιουλιέτας):Bάσω Τσισμετζόγλου
                                    Δωροθέα
ΚΥΡΙΟΣ ΚΑΠΟΥΛΕΤΟΣ(πατέρας Ιουλιέτας):Mιχάλης Τσιγαριδάκης
ΚΥΡΙΑ ΜΟΝΤΕΓΟΥ(μητέρα Ρωμαίου):Mαρίνα Δούκα
ΚΥΡΙΟΣ ΜΟΝΤΕΓΟΣ(πατέρας Ρωμαίου):Mηνάς Μωρα ίτης
ΦΑΡΜΑΚΟΤΡΙΦΤΗΣ :Φώτης Κάκος
ΥΠΗΡΕΤΗΣ ΡΩΜΑΙΟΥ:Bασίλης Αυγεράκης
ΧΟΡΕΥΟΥΝ:
Mαρίσα Χατζηγεωργίου
                   Σοφία Γκίκα
                   Αλίκη Κατσάκου
                   'Αρτεμη Καραογλάνογλου
'ΑΓΓΕΛΟΙ(σκηνή τέλους):Mαρίσα Χατζηγεωργίου
                                            Σοφία Γκίκα
                                             Αλίκη Κατσάκου
                                             'Αρτεμη Καραογλάνογλου
                                            Νάγια Μαθιοπούλου
ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΤΟΥ 2015(Θίασος):Μυρτώ Κοσμίδη
                                                  Χρύσα Ξυναροπούλου
                                                 Μυρτώ Ψυλλάκη
                                                  Βάλια Αντύπα
                                                 Αριάννα Καλλέργη
                                                 Ελίζα Κεχαγιά
                                                 Μελίνα Νότη
ΑΦΗΓΗΤΡΙΕΣ :Ηλέκτρα Λαζούρα
                         Ιωάννα Ταταμίδη
                         Στεφανία Μακρυγιαννάκη
                         Νάγια Μαθιοπούλου
ΜΟΝΤΕΓΟΙ(Σκηνές πλήθους):Γιώργος Τετράδης
                                                    Μανόλης Χρήστου
                                                    Δέσποινα Παπανικολάου
                                                    Βασίλης Αυγεράκης
                                                    Στέλιος Λουκίσας
ΚΑΠΟΥΛΕΤΟΙ(Σκηνές πλήθους):Στάθης Χλωμίσιος
                                                    Βασίλης Καραογλάνογλου
                                                    'Αννα Μαραγκοπούλου
                                                    'Αγγελος Λουκίσας