Translate

Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου 2012

Οι 100 νέοι τίτλοι του φθινοπώρου





                                                         






Οι 100 νέοι τίτλοι του φθινοπώρου
Τι θα διαβάσουμε στην ελληνική και ξένη λογοτεχνία
ΠΗΓΗ:TO BHMA http://www.tovima.gr//books-ideas/article/?aid=472808
 
 
Ο Θωμάς Κοροβίνης, μετά το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος 2011 για τον «Γύρο του θανάτου» και πιο πρόσφατα το «Αγγελόκρουσμα», ένα μικρό αφήγημα για την τελευταία νύχτα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, επιστρέφει με ένα μυθιστόρημα για το τουρκικό πογκρόμ κατά των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης και τα δραματικά γεγονότα του 1955, με τον τίτλο «'55» (Αγρα). Από τον ίδιο εκδοτικό οίκο περιμένουμε τα «Τρία ανωφελή διηγήματα» του Γιώργη Γιατρομανωλάκη και τη νουβέλα «Βηθσαβέ» του Ανδρέα Στάικου. Ο Θεόδωρος Γρηγοριάδης γράφει για «Το μυστικό της Ελλης» (Πατάκης), την ερωτική ιστορία μιας ώριμης γυναίκας με έναν νεότερο άνδρα στην Αθήνα με το ξεκίνημα της πρόσφατης οικονομικής κρίσης, ενώ ο Μισέλ Φάις με τα «Κτερίσματα. Μια σπασμένη ιστορία» (Πατάκης) μας καλεί να παρακολουθήσουμε μια σαρκική, ενύπνια και γλωσσική περιπέτεια ενός άνδρα από την παιδική ηλικία ως την ωριμότητα. Ο Σωτήρης Δημητρίου επανέρχεται με μία ακόμη συλλογή διηγημάτων «Το κουμπί και το φόρεμα» (Πατάκης). Η Νίκη Αναστασέα περιγράφει στο μυθιστόρημα «Πολύ χιόνι μπροστά στο σπίτι» (Πόλις) πώς αναστατώνεται ένα ζευγάρι μικροαστών όταν η κόρη τους βρίσκεται προφυλακισμένη επειδή αρνείται να καταθέσει εναντίον του αγοριού της που σκότωσε έναν αστυνομικό. Η συλλογή διηγημάτων «Ολα τα χαμένα» (Πόλις) είναι το δεύτερο βιβλίο της Βασιλικής Πέτσα. «Μπορείς να κλάψεις μες στο νερό;» (Καστανιώτης) είναι ο τίτλος του νέου μυθιστορήματος του Αλέξη Σταμάτη, με τον επιτυχημένο προγραμματιστή Ορέστη Πολίτη να έρχεται αντιμέτωπος με το παρελθόν του, τη βία και τη συναισθηματική τρομοκρατία που κρύβει ένα αθώο διαμέρισμα, ενώ ο Γιώργος Μπράμος («Το ψέμα του λύκου») και ο Θανάσης Καρτερός («Η εξέγερση των νεκρών») θα διεκδικήσουν την προσοχή μας με δύο πολιτικά αφηγήματα. Ο Ιερώνυμος Λύκαρης με «Τα μαύρα κουφέτα» (Καστανιώτης) γράφει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αστυνομικά μυθιστορήματα των τελευταίων ετών που συνδέει τη Ρωσία στη μετά Μπρέζνιεφ εποχή με την Ελλάδα έχοντας στο επίκεντρο την εξιχνίαση μιας εξαφάνισης. Η Σοφία Νικολαΐδου στο μυθιστόρημα «Χορεύουν οι ελέφαντες» (Μεταίχμιο) βάζει έναν μαθητή να ερευνήσει σήμερα τη δολοφονία ενός αμερικανού δημοσιογράφου στη Θεσσαλονίκη στα 1948-49, ενώ ο Λευτέρης Γιαννακουδάκης με «Τα φαντάσματα του Δεκέμβρη» (Μεταίχμιο) εστιάζει με ένα νουάρ μυθιστόρημα στο πολύ πρόσφατο παρελθόν με αφορμή τη δολοφονία ενός δεκαπεντάχρονου μαθητή από αστυνομικό το 2008 και τις κοινωνικές αναταράξεις που επακολούθησαν. Οι εκδόσεις της Εστίας ετοιμάζουν τον «Ονειρόσακκο» (διηγήματα) της Ελένης Λαδιά, το μυθιστόρημα «Διασυρμός» του Γιώργου - Ικαρου Μπαμπασάκη, τη νουβέλα «Οι εξορίες του ιεροκήρυκα Σέργιου Σκανδάλη» του Χάρη Μαυρομάτη, ενώ οι εκδόσεις Κέδρος τα μυθιστορήματα «Το δείπνο» της Λίλας Κονομάρα, «Ο λεμονόκηπος» της Μαρίας Γαβαλά και «Μπάμπουσκα» του Βασίλη Κατσικονούρη. Το νέο μυθιστόρημα του Δημήτρη Μαμαλούκα «Κράτα μου το χέρι» θα κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις Ψυχογιός, ενώ οι εκδόσεις Νεφέλη ετοιμάζουν το μυθιστόρημα του ποιητή Δούκα Καπάνταη «Η αυτοκράτειρα» γραμμένο στους αντίποδες του «Μεγάλου Ανατολικού» του Ανδρέα Εμπειρίκου.


Πρώτες εμφανίσεις
Οι εκδότες ποντάρουν εφέτος πολλά στους πρωτοεμφανιζόμενους συγγραφείς τους που θέλουν να κάνουν ένα φιλόδοξο ξεκίνημα στον χώρο της πεζογραφίας.
Μυθιστόρημα-ποταμός χαρακτηρίζονται τα «Ζαφειρένια μάτια» (Μεταίχμιο) της Σοφίας Ηλιάδου, ένα πανόραμα της ιστορίας του ποντιακού Ελληνισμού, το οποίο παρακολουθεί τέσσερις γενιές Ποντίων στην Τραπεζούντα, στην Κωνσταντινούπολη, στη Θεσσαλονίκη και στη Βενετία. Η Σωτηρία Μαραγκοζάκη με τον «Υπατο» (προσωρινός τίτλος) προσεγγίζει τη Μικρασιατική Καταστροφή και προκαλεί την Ιστορία 90 χρόνια μετά μέσα από τον ύστατο παραληρηματικό μονόλογο του Αριστείδη Στεργιάδη, του έλληνα ύπατου αρμοστή στη Σμύρνη στη διάρκεια της τρίχρονης στρατιωτικής ελληνικής παρουσίας (1919-1922), ο οποίος ως σήμερα θεωρείται μια αντιφατική προσωπικότητα. Ο Γιώργος Κακούρος με το μυθιστόρημα «Η ρωγμή» (Καστανιώτης) γράφει για μια χώρα που βρίσκεται σε αναβρασμό, είναι η Ελλάδα των πολλών κρίσεων. Ενας απαθής περί τα πολιτικά νεαρός επαναπροσδιορίζει τη ζωή και τον κόσμο γύρω του έπειτα από ένα ατύχημα της φίλης του.
Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα που παρακολουθεί την περιπέτεια της ελληνικής Αριστεράς, τις αντιφάσεις και τις διαψεύσεις της, από τα αγροτικά κινήματα του προηγούμενου αιώνα ως τους προσφάτως «Αγανακτισμένους». Το «Εγκλημα στην ταξιαρχία» (Πόλις) είναι το πρώτο αστυνομικό μυθιστόρημα του Σπύρου Λίγκα με έντονες πολιτικές ανησυχίες.
Μια αρχιλοχίας που βρίσκεται νεκρή στην Κω προκαλεί αναστάτωση στην πολιτική και στρατιωτική ηγεσία αλλά κυρίως στη Διακλαδική Διεύθυνση Στρατιωτικών Πληροφοριών.
Ποιοι θέλουν άραγε να εκμεταλλευτούν το γεγονός και από τις δύο πλευρές του Αιγαίου για τους δικούς τους σκοπούς; Οι τούρκοι ισλαμιστές; Το τουρκικό βαθύ παρακράτος; Ελληνες ακροδεξιοί; Μαίνεται όντως ένας πόλεμος των μυστικών υπηρεσιών ή μήπως πρόκειται για ένα έγκλημα πάθους;
Το μυστήριο καλείται να φωτίσει ο λοχαγός Βρανάς που αγαπά τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο με τον έμπειρο αστυνομικό Πετραβάκη.


Ξένη Λογοτεχνία

Το εκδοτικό γεγονός του χειμώνα είναι σίγουρα η κυκλοφορία από τις εκδόσεις Ψυχογιός του magnum opus του Ιάπωνα Χαρούκι Μουρακάμι «1Q84 - Βιβλία 1&2» (θα ακολουθήσει το τρίτο), τον οποίο τα γραφεία στοιχημάτων προκρίνουν για το εφετινό Νομπέλ Λογοτεχνίας. Είναι η ιστορία δύο ιδανικών εραστών, της Αομάμε και του Τένγκο, με την οποία ο Μουρακάμι καταθέτει το δικό του λογοτεχνικό έπος, που ξεκινά με ένα μποτιλιάρισμα στο Τόκιο και έναν ταξιτζή που ακούει τα «Σινφονιέτα» του Λέος Γιάνατσεκ στο ραδιόφωνο. Θα διαβάσουμε από τον ίδιο εκδότη και το παραμύθι που έγραψε (ως μια επιστολή) ο Τζέιμς Τζόις το 1936 για τον εγγονό του με τίτλο «Οι Γάτες της Κοπεγχάγης» που είδε πρόσφατα το φως της δημοσιότητας. Επίσης ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά «Το Τρίτο Ράιχ» του Ρομπέρτο Μπολάνιο (Αγρα) που έχει αποκτήσει πλέον και στην Ελλάδα το κοινό του, όπου ένα περίεργο επιτραπέζιο παιχνίδι οδηγεί αυτή τη φορά στην Κόλαση, το «Point Omega» (Εστία) του Αμερικανού Ντον ΝτεΛίλο, μια φιλοσοφική σπουδή επάνω στον χρόνο με φόντο τον πρόσφατο πόλεμο «χαϊκού» στο Ιράκ, και οι «Υπέροχοι απόκληροι» του Λέοναρντ Κοέν (Κέδρος), ένα από τα κλασικά αριστουργήματα της καναδικής λογοτεχνίας του 20ού αιώνα με πρωταγωνίστρια μια μοϊκανή αυτόχθονα αγία της Καθολικής Εκκλησίας που έζησε τον 17ο αιώνα. Μετά τους «Τιμπώ» θα κυκλοφορήσει στα ελληνικά ο «Ζαν Μπαρουά» (Πόλις), ένα ακόμη έργο του γάλλου νομπελίστα Ροζέ Μαρτέν ντυ Γκαρ που εκδόθηκε το 1913 και αφορά τη σύγκρουση θρησκείας και επιστήμης. Ενα βιβλίο με θεατρική μορφή που ενσωματώνει ακόμη και ντοκουμέντα από τη δίκη του Ντρέιφους. Επανεκδίδεται και η «Πατρική κληρονομιά» (Πόλις) του Φίλιπ Ροθ, μια αληθινή ιστορία στην οποία ο 86χρονος πατέρας του συγγραφέα αγωνίζεται να νικήσει τον καρκίνο και το γήρας. Οι εκδόσεις Καστανιώτη ετοιμάζουν το νέο πολυσυζητημένο μυθιστόρημα του βραβευμένου με Μπούκερ Αλαν Χόλινγκχερστ «Το παιδί του ξένου», το νέο πολιτικό θρίλερ του Γιασμίνα Χάντρα «Αφρικανικός ισημερινός» με θέμα τους πειρατές της Σομαλίας, το νέο non fiction novel του Σαντιάγκο Ρονκαλιόλο «Ο ουρουγουανός εραστής: Μια αληθινή ιστορία» που φέρνει στο επίκεντρο τον υποτιθέμενο μεγάλο έρωτα του Λόρκα, αλλά και το μυθιστόρημα του Αρη Φιορέτου «Ο τελευταίος Ελληνας» για τη μεταναστευτική εμπειρία των Ελλήνων στη Σουηδία. Δύο μυθιστορήματα μας έρχονται επίσης από τη γειτονική Ιταλία, πάντα στις εκδόσεις Καστανιώτη, το «Οι δικοί μου άνθρωποι» του Εντουάρντο Νέζι (Βραβείο Στρέγκα 2011), ένα βιβλίο για την οικονομική κρίση αλλά και για το πώς οι Κινέζοι άλωσαν το κλωστοϋφαντουργικό κέντρο του Πράτο, κοντά στη Φλωρεντία, και μια ακόμη ιστορία του επιθεωρητή Μπρουνέτι στη Βενετία της Αμερικανίδας Ντόνα Λεόν («Ρέκβιεμ για τη γυάλινη πολιτεία»), που αυτή τη φορά αντιμετωπίζει το κύκλωμα της τέχνης. Από τις εκδόσεις Μεταίχμιο θα διαβάσουμε ένα από τα πρώτα έργα του Τζούλιαν Μπάρνς «Ιστορία του κόσμου σε 10 ½», το μυθιστόρημα του Ισμαήλ Κανταρέ «Η αποκλεισμένη» (Βραβείο Balkanika 2009), μια παραλλαγή του μύθου του Ορφέα, και μια ανατομία του ολοκληρωτισμού, τους «35 νεκρούς» του Κολομβιανού Σέρχιο Αλβαρες, που μας ξεναγεί με τρόπο αφοπλιστικό στη σύγχρονη ιστορία της πατρίδας του που είναι βυθισμένη στην κοκαΐνη και στη βία, και ένα μυθιστόρημα του Ρώσου Μίκαελ Σίσκιν με τίτλο «Η κόμη της Αφροδίτης», τον οποίο έχουν αποκαλέσει «νέο Ναμπόκοφ» και περιμένουμε να δούμε κατά πόσο ισχύει.
Οι εκδόσεις Μεταίχμιο συνεχίζουν με νέα βιβλία (αστυνομικά μυθιστορήματα και θρίλερ) των σκανδιναβών συγγραφέων που, απ' ό,τι φαίνεται, έχουν απήχηση, με τον «Χιονάνθρωπο» του Τζο Νέσμπο και τον «Φόνο σε ζωντανή μετάδοση» της Καμίλα Λέκμπεργ μεταξύ των άλλων. Για πρώτη φορά θα συστήσουν δύο πολύ ενδιαφέροντες συγγραφείς που αξίζει να προσέξουμε (δύο μυθιστορήματα) μέσα σε αυτό το εκδοτικό τσουνάμι του σκανδιναβικού εγκλήματος που μας κατακλύζει: τη Νορβηγίδα Κάριν Φόσουμ («Βουβή κραυγή») και τον Ισλανδό Αρναλντουρ Ιντρίντασον («Η σιωπή του τάφου»). Οι εκδόσεις Αγρα ετοιμάζουν τα αστυνομικά μυθιστορήματα της Ντόροθι Σάγερς («Τα εννέα πένθιμα χτυπήματα») και του Εντμουντ Κρίσπιν («Το κινητό παιχνιδάδικο») αλλά και έναν ακόμη Ζορζ Σιμενόν («Οι διακοπές του Μαιγκρέ»).
Από τις εκδόσεις Πατάκη θα κυκλοφορήσουν τα μυθιστορήματα «Η γυναίκα του τίγρη» της νεαρής Τέα Ομπρεχτ (Βραβείο Orange 2011), «Ο τύπος του διπλανού τάφου» της Καταρίνα Μασέτι που συνάρπασε τους σουηδούς αναγνώστες, το «Κάθε μέρα, κάθε ώρα» της Νατάσα Ντράγκνιτς, μια βαλκανική ιστορία αγάπης από την Κροατία, και η «Σερενάτα» του Τούρκου Ζουλφί Λιβανελί για τον έρωτα ανάμεσα σε έναν Γερμανό και μια εβραία σε χαλεπούς καιρούς. Οι εκδόσεις της Εστίας ετοιμάζουν το μυθιστόρημα του Μάρτιν Βάλζερ «Ο άντρας που ήξερε ν' αγαπάει», που δεν είναι άλλος από τον Γκαίτε σε ηλικία 73 ετών, το νέο μυθιστόρημα του Γκράχαμ Σουίφτ «Να ήσουν εδώ» και το «Ο ποταμός της μνήμης» του Ρίτσαρντ Πάουερς (Εθνικό Βραβείο Βιβλίου των ΗΠΑ, 2006). Οι εκδόσεις Ψυχογιός θα εκδώσουν μέσα στον Νοέμβριο το πρώτο μυθιστόρημα του Τζόναθαν Φράνζεν «Η εικοστή έβδομη πολιτεία» και τα νέα μυθιστορήματα του Αυστραλού Πίτερ Κάρεϊ «Η χημεία των δακρύων» και του Χάουαρντ Τζέικομπσον «Αστική ζωολογία», που θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο στο εξωτερικό. Από τις εκδόσεις Νεφέλη αναμένονται το κορυφαίο μυθιστόρημα «Κόσμος» του πολωνού μάστορα του παραλόγου Βίτολντ Γκόμπροβιτς και «Το μουνί της Ιρέν» του Λουί Αραγκόν, το σημαντικότερο ερωτικό κείμενο του υπερρεαλισμού. Το πρόσφατο μυθιστόρημα του Στίβεν Κίνγκ για τη δολοφονία του Τζον Κένεντι «11/22/63» θα κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις Bell, η Ωκεανίδα ετοιμάζει το νέο μυθιστόρημα της Ιζαμπέλ Αλιέντε «Το τετράδιο της Μάγια» και οι εκδόσεις Μελάνι μια συλλογή διηγημάτων του Πασκάλ Κινιάρ «Μάθημα μουσικής». Οι κλασικοί δεν μπορούν βέβαια να λείπουν: «Ο κοινός μας φίλος» του Καρόλου Ντίκενς (Gutenberg), «Ο μεγάλος Γκάτσμπυ» του Φ. Σ. Φιτζέραλντ σε νέα μετάφραση του Αρη Μπερλή (Αγρα) και το «Εγκλημα και τιμωρία» του Φιοντόρ Ντοστογέφσκι σε νέα μετάφραση της Ελένης Μπακοπούλου (Ινδικτος). Δύο ακόμη βιβλία του στυλίστα Γιόζεφ Ροτ, το μυθιστόρημα «Ιώβ ή Η ιστορία ενός απλού ανθρώπου» (Αγρα) και η νουβέλα «Λεβιάθαν» (Ροές), έρχονται για όσους αγαπούν τη μεσοπολεμική ευρωπαϊκή λογοτεχνία.


Μελέτες, Ιστορία και δοκίμια
Πολιτική, φιλοσοφία και ελληνική ιδιαιτερότητα: από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας

Οι εκδόσεις Πόλις θα εκδώσουν τον τρίτο τόμο του σημαντικού έργου του Μαρσέλ Γκοσέ «Η άνοδος της δημοκρατίας» με τον επί μέρους τίτλο «Η δημοκρατία υπό τη δοκιμασία των ολοκληρωτισμών» (1914-1974), ένα από τα μείζονα βιβλία της ιστορίας του ευρωπαϊκού σοσιαλισμού «Φιλελεύθερος σοσιαλισμός» του Ιταλού Κάρλο Ροσέλι που δολοφονήθηκε από ακροδεξιούς στη Γαλλία και το βιβλίο με τα μαθήματα της οικονομολόγου Εστέρ Ντυφλό στο College de France «Γνώση εναντίον της φτώχειας». Οι εκδόσεις της Εστίας ετοιμάζουν το σημαντικό έργο του Πολ Βεν «Η ελληνορωμαϊκή αυτοκρατορία», τον τόμο «Η ανάδυση μιας δύσκολης μνήμης. Κείμενα για τη γενοκτονία των Εβραίων» της Οντέτ Βαρών Βασάρ, «Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα: Ιστορία των αμαρτημάτων κατά τον Μεσαίωνα» των Κάρλα Καζαγκράντε και Σιλβάνα Βέκκιο, το βιβλίο των Θανάση Γιοχάλα και Τόνιας Καφετζάκη «Αθήνα: Ιχνηλατώντας την πόλη με οδηγό την ιστορία και τη λογοτεχνία» και την πρωτότυπη μελέτη της Αντζελας Δημητρακάκη με τίτλο «Τέχνη και παγκοσμιοποίηση» στην αυγή του 21ου αιώνα. Η πολυετής έρευνα των Τζελίνας Χαρλαύτη και Κατερίνας Παπακωνσταντίνου «Η ναυτιλία των Ελλήνων 1700-1821: Ο αιώνας της ακμής πριν την Επανάσταση», που μας βοηθά να καταλάβουμε γιατί τα τελευταία 40 χρόνια οι Ελληνες κατέχουν τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο, θα κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις Κέδρος. Στις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης έχουμε το «Ο συντηρητισμός. Ιστορικό περιεχόμενο και παρακμή» του Παναγιώτη Κονδύλη και «Το σκανδιναβικό μοντέλο: Οικονομική αποτελεσματικότητα και κοινωνική αλληλεγγύη» της Μαίρης Χίλσον. «Πόθεν και πότε οι Ελληνες;» είναι ο τίτλος του βιβλίου του Θεόδωρου Γιαννόπουλου που μας δίνει υπεύθυνες επιστημονικές απαντήσεις μέσω της διεθνούς έρευνας για τις απαρχές του ελληνικού πολιτισμού. Στις εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου μας περιμένουν το βιβλίο του Γιάννη Χαμηλάκη «Το έθνος και τα ερείπιά του: Αρχαιότητα, αρχαιολογία και εθνικό φαντασιακό στην Ελλάδα», ο έκτος τόμος της «Μεθόδου» του Εντγκάρ Μορέν με τον τίτλο «Ηθική» και το «Ο δρόμος: Για το μέλλον της ανθρωπότητας» του ιδίου, «Ο Μεσαίωνας και το χρήμα» του Ζακ Λε Γκοφ και οι «Παράπλευρες απώλειες: Κοινωνικές ανισότητες στην εποχή της παγκοσμιοποίησης» του Ζίγκμουντ Μπάουμαν. Ενα βιβλίο με δοκίμια του γάλλου φιλοσόφου Πολ Ρικέρ με τίτλο «Η μνήμη, η ιστορία, η λήθη» αναμένουμε από την Ινδικτο. Επιπλέον, στις εκδόσεις Πατάκη ο Τέρι Ιγκλετον μας εξηγεί «Γιατί ο Μαρξ είχε δίκιο» και ο γάλλος φιλόσοφος Αλέν Μπαντιού πλέκει το «Εγκώμιο του έρωτα».


Οι Ελληνες και ο κόσμος
Μια βιογραφία, «Η οδύσσεια του πλαστογράφου Κωνσταντίνου Σιμωνίδη» του γερμανού συγγραφέα και δημοσιογράφου Ρύντιγκερ Σάπερ, εκδίδεται στα ελληνικά από τη Νεφέλη. Πρόκειται για την περιπετειώδη ιστορία ενός δαιμόνιου Ελληνα του 19ου αιώνα που εξαπάτησε την Ευρώπη και παράλληλα εφηύρε την αρχαιότητα. Τα χειρόγραφά του τίναξαν στον αέρα επιστημονικές έννοιες και έκαναν ακαδημίες και μουσεία να τρέμουν συθέμελα. Οι εκδόσεις Αγρα ετοιμάζουν το «Ταξίδι στη Δύση» του ξεχωριστού λόγιου τυχοδιώκτη Νίκανδρου Νούκιου του Κερκυραίου που αλώνισε δημιουργικά στον καιρό του την Ευρώπη και το οποίο προλογίζει και επιμελείται ο γνωστός βυζαντινολόγος Πάολο Οντορίκο (μετάφραση Σμαράγδα Τσοχανταρίδου). Ο Τζουάνες Παπαδόπουλος, γεννημένος γύρω στα 1618 στον Χάνδακα, έζησε τα τελευταία ειρηνικά χρόνια της βενετοκρατίας και τη μακρόχρονη πολιορκία της πόλης από τους Οθωμανούς. Το 1669 κατέφυγε πρόσφυγας στα Επτάνησα, έμεινε πολλά χρόνια στην Ιστρία και τελικά εγκαταστάθηκε στην Πάδοβα. Εκεί έγραψε το 1696 στα ιταλικά το «Στον καιρό της σχόλης», τις αναμνήσεις του από τη χαμένη πατρίδα, μια πολύχρωμη μαρτυρία για την Κρήτη του 17ου αιώνα που θα μας παρουσιάσουν οι Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.


Non Fiction αφηγήσεις
Από τις εκδόσεις Πατάκη θα κυκλοφορήσουν η «Μικρή ιστορία της νεότερης Ελλάδας» που έγραψε η Αθηνά Κακούρη για νέους αλλά και ενηλίκους, «Η συνωμοσία της Αμοργού» του Ηλία Κουλουκουντή, η πραγματική ιστορία της απόδρασης του Γιώργου Μυλωνά την περίοδο της δικτατορίας στην Αμοργό με τη βοήθεια του γαμπρού του, τα «Τετράδια από το ταξίδι στην Κίνα» του Ρολάν Μπαρτ και το βιβλίο του δημοσιογράφου Γιώργου Π. Μαλούχου «Η άνοδος και η πτώση της γερμανικής Ευρώπης», ένα ζωντανό χρονικό της κρίσης. Το αυτοβιογραφικό βιβλίο του Σαλμάν Ρούσντι «Τζόζεφ Αντον» (Ψυχογιός) σχετικά με το πώς διαχειρίστηκε ο ίδιος την απειλή του θανάτου (φετβά του Αγιατολάχ Χομεϊνί) για κάτι παραπάνω από εννέα χρόνια και το βιβλίο του βραβευμένου αμερικανού δημοσιογράφου των «New York Times» Τσαρλς Ντάχιγκ «Η δύναμη της συνήθειας» (Ψυχογιός) και το πώς αυτή επηρεάζει τις ζωές μας. Ο Ουρουγουανός Εδουάρδο Γκαλεάνο γράφει το «Οι μέρες αφηγούνται» (Πάπυρος), ένα ιδιότυπο «ημερολόγιο» όπου καταγράφει γεγονότα για να φτάσει στο νόημα της Ιστορίας, ενώ η συγγραφέας Μπάρμπαρα Κινγκσόλβερ υποστηρίζει πως «είμαστε ό,τι τρώμε» με το «Animal, vegetable, miracle - Ενας χρόνος διατροφής με τοπικά τρόφιμα» (Μελάνι).