Σελίδες
Σελίδες
Σελίδες
Σελίδες
Σελίδες
Πέμπτη 29 Μαΐου 2025
ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΟ ΜΠΑΖΑΡ///ΘΡΑΚΑ and FRIENDS
Κυριακή 25 Μαΐου 2025
EKΛΟΓΕΣ 2025 στην ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ /// ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΛΗ
Στη χθεσινή γενική συνέλευση της Εταιρείας Συγγραφέων, η οποία έγινε με πρωτοφανή μαζική συμμετοχή, ψηφίστηκε το νέο Διοικητικό Συμβούλιο, στο οποίο κυριαρχούν κυρίως νέα πρόσωπα. Ψηφίστηκαν κατά σειρά ψήφων οι Κώστας Κατσουλάρης (είθισται ο πρώτος σε ψήφους να παίρνει και την προεδρία), Άννα Αφεντουλίδου, Γιώργος Βέης, Νίκος Ερηνάκης, Χρίστος Αστερίου, Αντώνης Σκιαθάς, Μαρία Κούρση. Αναπληρωματικό μέλος η Λίλα Κονομάρα. Η γενική συνέλευση εξέλεξε νέα τακτικά, επίτιμα και αντεπιστέλλοντα μέλη.
Νέα μέλη της Εταιρείας εκλέχτηκαν οι : Γιώργος Αλισάνογλου,Ευάγγελος Αυδίκος, ΜυρσίνηΓκανά, Ευσταθία Δήμου, Ηλίας Μαγκλίνης, Ασημίνα Ξηρογιάννη, Ευτυχία Παναγιώτου, Γιάννης Στρούμπας, Βασίλης Χουλιάρας.
Η συνέλευση υπερψήφισε ψήφισμα καταγγελίας της πολιτικής εθνοκάθαρσής σε βάρος των Παλαιστίνιών της ακροδεξιάς κυβέρνησης Νετανιάχου. Το νέα ΔΣ αναμένεται να συγκροτηθεί τις επόμενες ημέρες σε σώμα.
*****
Πηγή: https://www.oanagnostis.gr/allagi-epochis-stin-etaireia-syggrafeon/
Σάββατο 17 Μαΐου 2025
Re.Trace 2 : Επι-γραφές
Re.Trace 2 : Επι-γραφές
Εικαστική έκθεση και ομιλίες με θέμα τη γραφή στο βιβλιοπωλείο «Φωταγωγός», τον φυσικό χώρο των εκδόσεων «Το Ροδακιό»
Στο βιβλιοπωλείο «Φωταγωγός» παρουσιάζεται η έκθεση «Re.Trace 2 : Επι-γραφές», όπου εικαστικοί και συγγραφείς συν-πράττουν με θέμα τη γραφή. Πρόθεση της έκθεσης μαζί με τις ομιλίες-συζητήσεις και τις performances είναι να παρουσιαστεί το υλικό της γλώσσας με μια «τεχνική» διαφορά. Αυτήν της χειρωναξίας, που ξετυλίγει τη σημασία του γραφικού σχήματος και την κατευθυντήρια γραφή του, ανακατασκευάζοντάς το, ως παρέκκλιση από τον ίδιο του τον εαυτό. Οι καλλιτέχνες δημιουργούν έργα προσωπικά που ενώ αποτελούν σταθερές αναφορές στη δουλειά τους, ταυτόχρονα δημιουργούν μια νέα ευκαιρία συνεύρεσης, συλλογικής εξερεύνησης και αλληλεπίδρασης πάνω στην προσέγγιση της γραφής στο φυσικό της χώρο.
Ο τίτλος Επι-γραφές είναι δανεισμένος από την εννοιολογική προσέγγιση του V. Flusser που μας μιλά για τη διαφορά ανάμεσα στις δύο μεθόδους γραφής, της εν-γραφής και της επί-γραφής: «κατά το εν-γράφειν χρησιμοποιείται ένα αιχμηρό εργαλείο [stilus], ενώ κατά το επί-γράφειν ένα πινέλο (ή ένας απόγονος του πινέλου). […] Το αιχμηρό εργαλείο είναι δομικά πιο απλό και λειτουργικά πιο σύνθετο από το πινέλο. Αυτό είναι ένα γνώρισμα της προόδου. Όλα θα γίνουν πιο σύνθετα στη δομή, ώστε να γίνουν απλούστερα στη λειτουργία. (Μια περαιτέρω νύξη γι’ αυτό είναι το γεγονός ότι αρχικά εν-γράψαμε και κατόπιν επί-γράψαμε).»
Συμμετέχουν οι:
Παναγιώτης Δαραμάρας | Ιωάννα Λιούτσια |Παυλίνα Μάρβιν | Μάνια Μεζίτη | Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης | Νίκος Παπαδημητρίου | Νίνα Παπακωνσταντίνου | Φανή Σοφολόγη | Κώστας Τσώλης | Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου
Οργάνωση/Συντονισμός: Παναγιώτης Δαραμάρας
Εγκαίνια: 16 Μαΐου, 19:00
Χώρος Τοποθεσία: Το Ροδακιό, Κολοκοτρώνη 59β, Αθήνα, Στοά Κουρτάκη
Διάρκεια Έκθεσης: 16 Μαΐου - 7 Ιουνίου 2025
Πρόγραμμα επιτελέσεων – performances και ομιλιών-συζητήσεων
Σάββατο 24 Μαΐου:
13.00 performance, Φανή Σοφολόγη, DEJA VU (30 λεπτά),
13.40 ομιλία-συζήτηση, Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης
Τρίτη 3 Ιουνίου:
19.30 performance, Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, Τρέιση Έμιν (15-20 λεπτά)
20.00-21.00 ομιλίες-συζήτηση, Ιωάννα Λιούτσια, Παυλίνα Μάρβιν, Μάνια Μεζίτη
Τίτλοι ομιλιών:
“Ζωγραφίζοντας τη γραφή / Γράφοντας τη ζωγραφική”, Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης, Συγγραφέας-Μεταφραστής
"Μεταμορφώσεις του ποιητικού: λόγος και επιτέλεση", Ιωάννα Λιούτσια, ποιήτρια και καλλιτέχνιδα της performance
“Η ελληνόφωνη ποιητική performance στον 21ο αιώνα ως πεδίο συνάντησης και διεκδίκησης”, Παυλίνα Μάρβιν, Συγγραφέας
"Το μολύβι που νόμιζε πως δεν είναι χειρώνακτας", Μάνια Μεζίτη, Συγγραφέας
***
Δευτέρα 5 Μαΐου 2025
ΣΤΑΘΗΣ ΣΙΩΜΟΣ /// ΠΟΙΗΜΑΤΑ
Σιωπηλός έρωτας
Δυο δένδρα αντικριστά
χρόνια τώρα ανασαίνουν
μεγαλώνουν ανθίζουν
φυλλοτραγουδάνε
χωρίς να αγγίζονται
μόνο γέρνουν
προς το κενό ανάμεσά τους
με μόνη ελπίδα
κάποτε να ξεραθούν
και να πέσουν
το ένα στην αγκαλιά του άλλου.
***
Αστείρευτη αγάπη
Τα παιδιά είχαν μεγαλώσει
είχαν φύγει χρόνια τώρα
για το μεγάλο ταξίδι της ζωής
τα πόδια της πονούσαν σχεδόν κάθε μέρα
τόσες χιλιάδες χιλιόμετρα
από την κουζίνα στις κάμαρες
κι από κει στην αυλή
και στο κοιμητήριο
να τρέχει για παρόντες και απόντες
τη ζωή της την είχε κρυμμένη
στο κουτί με τα στέφανα του γάμου
κάθε μεσημέρι έστρωνε τραπέζι για όλους
μαγείρευε σαν να μην είχαν φύγει ποτέ
έτρωγε βιαστικά
και μετά τους μιλούσε ώρες ατελείωτες
δεν έπαιρνε απάντηση
ούτε την ένοιαζε
η απουσία τους
ήταν το νόημα της ζωής τώρα πια
κι ενώ μάζευε το τραπέζι
για να βγάλει σπιτικό γλυκό
σκεπτόταν
η αγάπη μόνο φτάνει...
****
Περιπλανήσεις
Κάποιες νύχτες
άγρυπνες άγριες σκοτεινές
ονειρεύομαι
ότι τρέχω σε αλάνες με χαμένα παιδιά
ότι παίζω με παιδιά που δεν μεγάλωσαν ποτέ
Τις μέρες
περιπλανιέμαι στην ποίηση
αναζητώντας εξιλέωση
που χωρίς αναστολές
κατέληξα φαιδρός ενήλικας
ένας από αυτούς
που λοιδορούσα παιδί.
***
Εν ψυχρώ
όταν οι άνθρωποι θέλουν να πονείς
μπορούνε με χίλιους τρόπους
Κ. Καρυωτάκης
Αγαπημένα ανθρώπινα πλάσματα
αναρωτηθήκατε ποτέ
έστω εκ παραδρομής
για την άπληστη υφέρπουσα αυταρέσκεια
να σκοτώνετε
και με λέξεις
εκ προθέσεως.
***
Κοσμιότητες
Τι λεπτότητα!
Θα σας ήμουν σφόδρα ευγνώμων
αν η υποκρισία σας δεν είχε
αυτό το ύφος
της σεμνότυφης συμπόνιας
Θα σας ήμουν αιώνια υπόχρεος
αν η μεγαλοψυχία σας δεν είχε
αυτή την έπαρση
της αναίσχυντης κατανόησης.
***
Ανθολόγηση για το varelaki: Ασημίνα Ξηρογιάννη
Oι φωτογραφίες είναι παρμένες από το Pexels
Πέμπτη 1 Μαΐου 2025
notationes /// ΜΑΗΣ 2025
Aγαπητοί αναγνώστες,
επισημαίνουμε κάποιες σημειώσεις των τελευταίων δύο χρόνων. Δημοσιεύσεις ή αναδημοσιεύσεις που είτε διαβάστηκαν πολύ είτε αγαπάμε πολύ και θέλουμε να τις μοιραστούμε μαζί σας. Καλή σας αναγνωση!
Για το Varelaki, Ασημίνα Ξηρογιάννη
***
ΠΟΙΗΜΑΤΑ
****
***
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΔΕΝΔΡΙΝΟΣ «Είμαστε....»
***
Αντουάν Κοζμάν (μαθητής 10ου γυμνασίου Kαλλιθέας)
ΕΚΔΗΛΩΣΗ varelaki-booksitting
Δελτίο Τύπου Φωνές και Σιωπές: Η Γυναίκα στην Ποίηση
*****
Aφιέρωμα | Eρωτικά ποιήματα: σήμερα και πάντα /// Ανθολόγηση: Ασημίνα Ξηρογιάννη //
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΣΑ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΤΟ '23 /// ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ
Ο ΈΡΩΤΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΤΙΧΟΥΣ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΙΗΤΩΝ
ΕΦΗΒΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΓΙΑ ΕΦΗΒΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ
KΡΙΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ//// Ορφέας Απέργης, «Δασκαλόπετρα»
ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΝΕΡΟ του Νικόλα Πουλιέζε
ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ/// FABIO STASSI /// ΜΑΣΤΡΟ-ΤΖΕΠΕΤΟ ///
ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ /// ΣΟΥΣΑΜΙ ΑΝΟΙΞΕ
KΡΙΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ /// Λουίζ Γκλικ, «Meadowlands»
ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ//// Άνταμ Ζαγκαγιέφσκι: «Στην ομορφιά που δημιουργούν οι άλλοι»
ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ /// «Σκοτεινό Φώς» του Γιώργου Πολυμενάκου /
ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ/// Ο ΤΥΠΟΓΡΑΦΟΣ του Τάκη Γεράρδη
ΘΕΑΤΡΟ
Θέατρο-Λόγος, μία περιοδική έκδοση για το Θέατρο: Τέχνη και Έρευνα
Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ BLOG ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ
ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ///Ο ΗΧΟΣ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ///
ΣΤΗΛΗ: ΤΗΕ ARTMANIACS/// ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΤΑΛΕΙΦΟΣ
ΣΤΗΛΗ: THE ARTMANIACS /// ✔ Παντελής Μπουκάλαςnotationes /// ΧΕΙΜΩΝΑΣ 2021 -ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2023//
ENA ΠΟΙΗΜΑ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ:
[ΘΑ ΣΕ ΔΩ ΞΑΝΑ ΣΤΟ ΑΔΟΞΟ ΤΕΛΟΣ]
ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΩΣ ΟΛΟΤΗΤΑ