Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Κυριακή 8 Μαρτίου 2020

Ο ΣΙΣΥΦΟΣ 17 /// ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ




ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΗΡΩ ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ
(επιμέλεια αφιερώματος: Γρηγόρης Τεχλεμετζής)

Εργογραφικό…………………….……………………………………………………….
Άννα Αφεντουλίδου,το αστικό τοπίο της Ηρώς Νικοπούλου: οι όψεις μιας πόλης που ποτέ δεν κοιμάται……………………………………………………………………………………
Γιώργος Βέης, Ηρώ Νικοπούλου: οι συλλαβές, τα χρώματα- 5 στάσεις………………………………………..................................................................
Κώστας Βούλγαρης, η ασφυξία του σώματος…………………………………………….
Θανάσης Γαλανάκης, Η διορθωτική διάσταση των πραγμάτων: ο κόσμος των αντικειμένων στο έργο της Ηρώς Νικοπούλου…………………………………………………………
Σπύρος Γιανναράς, Σχόλιο σε μια έκθεση, το φαρμάκι και το φάρμακο…………………………………………………………………………………..
Διώνη Δημητριάδου, Διαλογικές παρεμβάσεις στην αφήγηση (η μικρή φόρμα στη γραφή της Ηρώς Νικοπούλου)……………………………………………………………………….
Βαλεντίνη Χρ. Καμπατζά, Η ανάδρομη πορεία του Χρόνου, βασικός μοχλός αίρεσης της ανθρώπινης ζωής, όπως διαφαίνεται στο πολυσχιδές έργο της Ηρώς Νικοπούλου………
Νατάσα Κεσμέτη, Ένας λόγος καρδιάς……………………...……………………………
Κατερίνα Κωστίου, Ανοίγοντας την «Καταπακτή»: ο χώρος του τραύματος στα διηγήματα της Ηρώς Νικοπούλου…………………………………………………………………
Κωνσταντίνος Μπούρας, Ηρώ Νικοπούλου, Ασφαλής πόλη, διηγήματα, εκδόσεις Γαβριηλίδης, Αθήνα 2015, σελ. 176………………………………………………………
Παναγιώτης Νικολαΐδης, Ελεγεία και ύμνος του άστεως: σχόλια πάνω στη συλλογή διηγημάτων Ασφαλής πόλη και στην ποιητική συλλογή Το πριν και μετά την παύλα της Ηρώς Νικοπούλου………………………………………………………………………………
Στυλιανή Παντελιά, Η ποίηση σε βάθος χρόνου (Το πριν και το μετά την παύλα)…………
Γιάννης Πατίλης, Αργυρώ, ζωγράφος…………………………………………………….
Μαρώ Τριανταφύλλου, Προβληματισμοί για τον Θεό στην τελευταία ποιητική συλλογή της Ηρώς Νικοπούλου Το πριν και το μετά την παύλα (εκδ. Γαβριηλίδης, 2018)……………
Σταυρούλα Τσούπρου, Από το σκοτάδι στο φως………………………………………….
Δήμος Χλωπτσιούδης, Η εικονιστική ποίηση της Νικοπούλου ως προβολή της γλώσσας.
Μαρία Ν. Ψάχου, Ανυπεράσπιστοι στη σύγχρονη «Ασφαλή πόλη»……………………….
Αδημοσίευτα ποιήματα της Ηρώς Νικοπούλου....................................................................


ΛΟΓΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ

Λεία Χατζοπούλου – Καραβία, Θάνατοι (άλλων κι ο δικός μου), Μας ανήκει, Πέθανα δύσκολα (ποίηση)….…………………………………………………………………….
Μαρκ Στραντ// δυο ποιήματα (Μετάφραση Ασημίνα Ξηρογιάννη)……………………..
Σωτήρης Σαράκης, Στιγμή, σημείον αντιλεγόμενον (ποίηση)...........................................
Σοφία Παπαχριστοφίλου,  Δίψα για μάθηση, Εργόχειρο ημιτελές, Στον Παπαδιαμάντη, Σύγχρονη Μήδεια, Άγριο πέλαγος, Ατίθαση ποίηση (ποίηση)…………………………
Ευσταθία Δήμου, (χαϊκού, ποίηση)………………………………………………………
Στέλιος Θ. Μαφρέδας, Πειθαρχώ στη φωνή σου, Λουλούδι στο χέρι (ποίηση)……….
Κωνσταντίνος Μαρκογιάννης, Σιωπηλός παρατηρητής (ποίηση/ ένας πίνακας)……….
Γιάννης Βούρος, Περί σιωπής, Βιου-μάστερ, Δακρυσμένος Αύγουστος ....................
Ραφαήλ Αγγελής, Κόσμος (ποίηση)..............................................................................
ΒΙΒΛΙΟ

Θεοδόσης Πυλαρινός, Γλωσσικές διαστρωματώσεις και υφολογικά χαρακτηριστικά της ποίησης του Κυριάκου Χαραλαμπίδη……………………………………………………
Βαλεντίνη Χρ. ΚαμπατζάΗ Συμβολή των Βιβλιοθηκών στην Καλλιέργεια της Μουσικής Παιδείας…………………………………………………………………………………
Διώνη Δημητριάδου, Ένα δάσος κατακτημένης ήττας – πολλαπλές αντιστίξεις. Για το ποιητικό βιβλίο του Γιώργου Γώτη, Συγκλίνοντες Άνεμοι, Στιγμή, 2018………………
Γρηγόρης Τεχλεμετζής, Η όψη των όντων μέσα από τη μνήμη στο βιβλίο Ο κόσμος των πραγμάτων του Γιάννη Δ. Στεφανάκι (Καστανιώτης 2019)……………………………
Μιχάλης Πάτσης, Παναΐτ Ιστράτι, Ένας πλανητικός της λογοτεχνίας και της ζωής (Μιχάλης Πάτσης, Παναϊτ Ιστράτι ο σημερινός συγγραφέας: ζωή, έργο ελληνική μοίρα, Ιδιωτική έκδοση, Αθήνα 2019)……………………………………………………………………………
Αναστάσιος Στέφος, Ευριπίδου Συλεύς Σατυρικός, Ανασύνθεση: Αλεξάνδρα Ροζοκόκη (Κοράλλι 2019)..................................................................................................................
Κυριακή Λυμπέρη, Φωτεινή Βασιλοπούλου, Αμείλικτο Νερό (Οι Εκδόσεις των Φίλων 2019)..........................................................................................................................
Γιώργος Ρούσκας Τα αινίγματα ορθογραφούν, προσέγγιση στην ποιητική συλλογή της Τζίνας Ξυνογιαννακοπούλου Αφύλακτο Κενό. Οι εκδόσεις των φίλων, 2019......................
 
Το τεύχος κοσμούν πίνακες του Γιώργου Γκέλμπεση. 

* Η φωτό είναι παρμένη απο το προφίλ της κ.Νικοπούλου στο FB

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου