Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Παρασκευή 19 Αυγούστου 2011

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΑΛΑΜΑΛΙΚΗ-ΚΟΜΙΞ,ΚΙΝΟΥΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ

AΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:Πώς και καταπιάστηκες με το κινούμενο σχεδιο;Oι πρώτες σου εμπειρίες....

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΑΛΑΜΑΛΙΚΗ:Όταν ήμουν πιτσιρίκι, έβλεπα κινούμενα σχέδια από το πρωί μέχρι το βράδυ. Και όταν λέω από το πρωί μέχρι το βράδυ το εννοώ! Σηκωνόμουν μέσα στην νύχτα και έβαζα στο βίντεο κασέτες! Η αλήθεια είναι ότι από 10 χρονών έλεγα ότι ήθελα να ασχοληθώ με το κινούμενο σχέδιο γιατί ήμουν (και ακόμα προσπαθώ να είμαι) φανατική με τις ταινίες της Ντίσνεϋ. Το είχα ψάξει και το είχα αποφασίσει. Ξεκίνησα σχέδιο από πολύ μικρή ηλικία (με την προτροπή της μεγαλύτερης μου αδερφής που πίστευε πολύ σε μένα) και όσο οι συμμαθητές μου πήγαιναν σε φροντιστήρια εγώ πέρναγα όλες τις ώρες εκτός σχολείου στο εργαστήρι προετοιμασίας Θεμιστοκλέους-Βανταράκη στην Πάτρα. Φτάνοντας στα τελειώματα του σχολείου ανακοίνωσα στους γονείς μου ότι δεν πρόκειται να συμπληρώσω καν μηχανογραφικό γιατί το μόνο που με ενδιαφέρει είναι το κινούμενο σχέδιο. Ευτυχώς έδειξαν κατανόηση και έτσι με τις 'ευλογίες' τους έφυγα για Αγγλία για το προπτυχιακό μoυ .
ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ: Το κινούμενο σχεδιο στην Ελλάδα...

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΑΛΑΜΑΛΙΚΗ:Είναι δεδομένο ότι τα πράγματα είναι δύσκολα και κυρίως στην σημερινή εποχή για να ασχοληθείς με κάτι που θεωρείται καλλιτεχνικό. Υπάρχουν εμπόδια όπως και πολλές προκαταλήψεις που υπήρχαν πάντα. Παρόλα αυτά όλο και περισσότερος κόσμος αρχίζει να ενδιαφέρεται και να αναγνωρίζει αυτή την μορφή τέχνης. Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί καλλιτέχνες που ασχολούνται με το κινούμενο σχέδιο. Άλλοι λιγότερο γνωστοί και άλλοι περισσότερο. Πολλοί από αυτούς είναι τρομερά ταλαντούχοι.Γίνονται διάφορες προσπάθειες από φορείς στην Ελλάδα, όπως το Ευρωπαϊκό Κέντρο κινουμένων σχεδίων που κάθε χρόνο διοργανώνει το ΑnimFest στην Αθήνα και το Animart που είναι στην ουσία σεμινάρια κινουμένων σχεδίων. Επίσης στην Σύρο γίνεται μια αξιέπαινη προσπάθεια με το AnimaSyros που φιλοξενεί καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο. Σιγά-σιγά, διάφορες πόλεις της Ελλάδας ενδιαφέρονται και ευελπιστώ ότι θα δημιουργηθεί ένα τεράστιο δίκτυο καλλιτεχνών. Για μένα προσωπικά το μεγαλύτερο εργαλείο που μπορεί να εκμεταλλευτεί ένας νέος καλλιτέχνης είναι το Internet. Έχει δημιουργηθεί μια ενεργή κοινότητα και πλέον είναι εφικτό και να προβάλεις αλλά και να διαφημίσεις την δουλειά σου, φτάνει να το χειριστείς σωστά. Το spamming ποτέ δεν ευχαριστεί κανέναν!
ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:Ποιοι καλλιτέχνες σε έχουν επηρεάσει;

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΑΛΑΜΑΛΙΚΗ:Ωχ. Ερώτηση που θα χρειαζόταν Ολυμπιακών διαστάσεων απάντηση. Σίγουρα από animation η Disney καταλαμβάνει την πρώτη θέση. Παρόλα αυτά πολλές σειρές Anime (Γιαπωνέζικο Animation) με επηρέασαν από παιδί. Όσο πιο πολύ έψαχνα να προσδιορίσω την τεχνική που μου αρέσει τόσο πιο πολύ συνειδητοποιούσα ότι μοιράζεται σε πολλές κατηγορίες.
Από κλασσικούς καλλιτέχνες νομίζω Rembrandt και Modigliani καταλαμβάνουν την πρώτη θέση. Ένας ακόμη σχετικά άγνωστος καλλιτέχνης είναι ο Otto Muller o οποίος έχει λίγο έργο να δείξει αλλά νομίζω αξίζει πολλά. Πρόσφατα ανακάλυψα πόσο μου αρέσει ο Toulouse-Lautrec αλλά κυρίως ο Alfonso Mucha ένας πολύ πρωτοποριακός για την εποχή του καλλιτέχνης.
Σίγουρα όμως και τα κόμικς έπαιξαν κάποιο ρόλο. 'Έχω ιδιαίτερη αδυναμία στα comics της DC και της Marvel, και σε καλλιτέχνες όπως ο Stan Lee.

ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:Monsieur Charlatan.Miλησέ μου γι΄αυτό....αναλυτικά παρακαλώ!

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΑΛΑΜΑΛΙΚΗ:Η δημιουργία του Charlatan βασίζεται σε κάτι που είχα φτιάξει το 2006 για έναν διαγωνισμό κόμικς που κέρδισα (μα καθόλου δεν το περίμενα όμως!) το πρώτο βραβείο! Η αρχική ιδέα ήταν για έναν ντετέκτιβ γύρω στα 1920 που έλυνε πολύπλοκα εγκλήματα τα οποία . είχε διαπράξει ο ίδιος! Στον πρώτο διαγωνισμό που διοργάνωσε η ΔΕΠΑΠ στην Πάτρα, τους άρεσε σαν εκτέλεση και ιδέα και έτσι βρέθηκα με το πρώτο βραβείο και με μια δημοσίευση του Charlatan στο '9' της Ελευθεροτυπίας. Αυτό που δεν είχα αναφέρει ποτέ είναι ότι (για μια ακόμη φορά) με έβαλε η αδερφή μου να στείλω με το ζόρι και οι 4 σελίδες είχαν φτιαχτεί μέσα σε 1 ημέρα!
Ο Charlatan έμεινε στο ράφι σαν ιδέα για μερικά χρόνια, και φέτος αποφάσισα να το επαναφέρω και να αλλάξω λίγο την ιστορία. Πλέον η πλοκή είναι αρκετά διαφορετική αλλά και πάλι έχει να κάνει με έναν ντετέκτιβ στο Παρίσι, που είχε φοβερό ταλέντο να λύνει περίπλοκες υποθέσεις, ήταν πολύ αγαπητός κυρίως από το γυναικείο φίλο και πολύ πλούσιος. Στα μέσα του 1920 ταξιδεύει στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου και γίνεται και εκεί διάσημος , γνωρίζει την καλύτερή του φίλη Magda O'Neill και τον έρωτα της ζωής του Adeline Buffet ένα κορίτσι flapper . Γίνεται αγαπητός από όλους αποκτάει τη φήμη ενός σταρ .. Μέχρι που γίνεται το κραχ του 1929, ο Ιsidore χάνει τα πάντα και φυσικά η Adeline τον παρατάει. Στην ουσία εμείς παρακολουθούμε την ζωή του 1.5 χρόνο μετά, όπου είναι παθιασμένος με την ιδέα της αυτοκτονίας μιας και η ζωή του δεν έχει καμία σημασία. Η Adeline τον παρατάει, χάνει την όρεξή του για δουλειά, και ζει με τα ελάχιστα που του έχουν απομείνει. Στο Παρίσι τον ακολουθεί η πιστή του φίλη Magda μέχρι που τα δεδομένα αρχίζουν να αλλάζουν και πρόσωπα του παρελθόντος επανεμφανίζονται για να φέρουν άλλη μια φορά ταραχές!
H ιδέα να το κυκλοφορήσω ως web-comic, βασίζεται στο γεγονός -όπως ανέφερα και πιο πάνω- ότι πιστεύω στην καλώς εννοούμενη-δύναμη του internet. 'Ήθελα να ξεκινήσω από κάπου όπου θα μπορώ να το προσφέρω δωρεάν και γιατί όχι να μοιράζομαι ιδέες και απόψεις. Ευτυχώς μέχρι τώρα υπάρχει πολύ καλή ανταπόκριση, και πολύς κόσμος έχει προσφερθεί να βοηθήσει στην ιδέα, αφιλοκερδώς. Και για να είμαι δίκαιη να αναφέρω τον Ian Thomas Brockelhurst που μου έγραψε την σύνοψη για τη σελίδα και με βοηθάει στη σωστή χρήση της αγγλικής για να ταιριάζει με την εποχή, την ομάδα DNA Lab που μου έγραψε το μουσικό θέμα του site, τον Κυριάκο Γουνελά που προσφέρει τις χρήσιμες καλλιτεχνικές του συμβουλές και τον Kioan που μου φτιάχνει τη σελίδα!

ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:Τον <'Μεταμφιεσμένο έρωτα>πως τον εμπνεύστηκες;Ποια η ιστορία;

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΑΛΑΜΑΛΙΚΗ:To φιλμ Mεταμφιεσμένος Eρωτας (Love in Disguise όπως λέμε και στο χωριό μου), ήταν στην ουσία η εργασία μου για το μεταπτυχιακό στο Bristol. Αρχικά η ιδέα ήταν πολύ διαφορετική όμως ύστερα από συζητήσεις με ορισμένα πολύ ταλαντούχα άτομα, κάθισα και έγραψα όλα αυτά που θα ήθελα να δείξω μέσα από την ταινία μου, και όλα αυτά που αρέσουν σε μένα προσωπικά, ώστε και το film να έχει κάτι 'δικό' μου. Ασπρόμαυρες ταινίες, Τσάρλυ Τσάπλιν, Μπάστερ Κήτον, musicals και πιο τεχνικά όπως character animation,δυνατό σενάριο με ανατροπές (λατρεύω τις ανατροπές) κτλ. 'Έχοντας φτάσει σε ένα σημείο την ιστορία άρχιζα να την παρουσιάζω στους συμφοιτητές μου και ο καθένας έδινε μια ιδέα για το τι θα μπορούσε να γίνει. Σίγουρα χωρίς τη συνδρομή του υπέρ-ταλαντούχου tutor μου Chris Webster και της Mary Murphy, τίποτα από αυτά δεν θα ήταν δυνατόν να γίνει. Είναι πολύ σημαντικό οι καθηγητές σου να σε εμπνέουν.
Δυσκολεύτηκα πολύ να τα βγάλω πέρα μιας και ήταν η πρώτη μου απόπειρα με παραδοσιακό animation, και όλες οι σκηνές έχουν γίνει τουλάχιστον 2-3 φορές (εκτός του χορού). Χρειάστηκε να καταναλώσω συνολικά πάνω από 7.000 λευκές κόλλες και πολλές ώρες στο scanner. Αλλά τελικά άξιζε το αποτέλεσμα. Κάθε φορά που το βλέπω , εντοπίζω χιλιάδες λάθη αλλά μάλλον αυτή είναι και η μαγεία της μάθησης. Στο τέλος αυτό που μετρούσε περισσότερο είναι η ιστορία και όχι τα σχέδια.

AΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:Eνα σχόλιο για τη σύγχρονή μας πραγματικότητα....

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΑΛΑΜΑΛΙΚΗ:Θα προσπαθήσω να αποφύγω το κλισέ 'λόγω κρίσης'. Τα πράγματα ειδικότερα στην Ελλάδα ήταν πάντα δύσκολα και στον συγκεκριμένο κλάδο ακόμα δυσκολότερα. Υπάρχει γενικά θυμός, αγανάκτηση, απογοήτευση, αλλά ας το σκεφτούμε και διαφορετικά. Είμαστε πολύ κοντά στον πάτο. Τώρα πια ο μόνος δρόμος είναι προς τα πάνω. Αρκεί να αλλάξει λίγο η νοοτροπία μας. Αν και αυτό το θεωρώ πολύ δύσκολο. Δεν ξέρω φυσικά ποια είναι η λύση και ποια είμαι εγώ για να την προτείνω άλλωστε. Θεωρώ όμως ότι αν κάτι γίνεται ομαδικά και συλλογικά, αν υπάρχει υγιής ανταγωνισμός, και αν μπορούμε που και που να προσφέρουμε κάτι εθελοντικά, κάνουμε πρωτίστως καλό στον εαυτό μας και περαιτέρω στην κοινωνία. Πάνω από όλα είναι η παιδεία.

AΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:Τι ονειρεύεσαι;

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΑΛΑΜΑΛΙΚΗ:Προσπαθώ να έχω και τα δυο πόδια στο έδαφος αν και πάντα στοχεύω ψηλά. Τουλάχιστον να ξέρω ότι προσπάθησα. Είμαι ανήσυχο πνεύμα δε φταίω εγώ. Δεν ικανοποιούμαι με τίποτα!

AΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ:Mελλοντικά σου σχέδια!

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΑΛΑΜΑΛΙΚΗ:Το μόνο που με απασχολεί είναι να τελειώσει ο Charlatan μου! Είμαι πολύ αφοσιωμένη και το έχω πάρει πολύ σοβαρά. Θέλω να το τελειώσω και ποιος ξέρει ίσως μετά . Το μόνο που με νοιάζει είναι να έχει την προσδοκώμενη ανταπόκριση!Αντε και μετά και σε animation!!!
*
Το varelaki προτείνει:
Δείτε στο:
και στο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου