ROSACEA EFFLORESCΕΝΤ
Στον κόσμο των λιπόσαρκων θυμάτων,
της εικόνας και του λάιφσταϊλ,
με τα στιλπνά δέρματα και τους τόνους μέικ-απ,
είσαι παράταιρη.
Γι’ αυτούς που ο έρωτας είναι
άλλο ένα κόνσεπτ για τα εξώφυλλα
και μια πόζα
για να γεμίσουν το πορτφόλιό τους,
είσαι ανεπιθύμητη.
Ας πάνε στο διάολο!
Όταν θα καταλάβουν τι έχασαν,
οι μετοχές τους στο Χρηματιστήριο της Ομορφιάς
θα είναι σε αναστολή.
Κι εσύ, με τ’ ανθισμένα πορφυρά ρόδα στο πρόσωπο,
θα ευωδιάζεις παντοτινά στο πλάι μου.
***
POST-COITAL TRISTESSE
Είναι εκείνη η στιγμή που τα σώματα καταλαγιάζουν
κι οι καρδιές επανέρχονται στον φυσιολογικό τους ρυθμό.
Είναι εκείνη η στιγμή που οι αναπνοές
γίνονται αργές και βασανιστικές
όπως εκείνες της καθημερινότητας.
Είναι εκείνη η στιγμή που τα χέρια χωρίζουν
κι οι εραστές μένουν μόνοι… μαζί.
Είναι εκείνη η στιγμή που τα χάδια
δεν αρκούν για να καλύψουν
την οδύνη αυτού που έρχεται
κι αυτού που μόλις χάθηκε.
Οι σταγόνες του νερού
σπάνε τη σιωπή των βουβών λυγμών
και καλύπτουν το ιδιωτικό Τείχος των Δακρύων.
***
ΤΑ ΜΠΛΟΥΖ ΤΟΥ ΜΑΣΤΟΓΡΑΦΟΥ
Κάθε χρόνο, τέτοια εποχή, η ίδια αγωνία.
Μηχανικά επαναλαμβανόμενες κινήσεις.
Το ψυχρό άγγιγμα του μηχανήματος.
Οι τετριμμένες οδηγίες της νοσοκόμας.
Εικόνες τεμαχισμένης θηλυκότητας περνούν απ’ το μυαλό μου
και στοιχειώνουν τη σκέψη μου.
Νιώθω την ακτινοβολία να με διαπερνά.
Μια ανελέητη μονομαχία της Ελπίδας με τον Θάνατο.
Ο θλιμμένος ήχος της συσκευής σπάει τη σιωπή.
Υπομονή μέχρι τ’ αποτελέσματα.
Αν είναι θετικά, θ’ ακούσουμε του χρόνου πάλι
τα μπλουζ του μαστογράφου.
****
Ο Ν.Γ. Λυκομήτρος γεννήθηκε το 1977 στην Αθήνα. Σπούδασε Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία και έκανε μεταπτυχιακό στη Μετάφραση-Μεταφρασεολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το 2010 εξέδωσε την ποιητική συλλογή «Ιχνηλάτες του τέλους» (Εκδόσεις Γαβριηλίδης), η οποία την επόμενη χρονιά κυκλοφόρησε σε δίγλωσση έκδοση (ισπανικά- ελληνικά) υπό τον τίτλο “Rastreadores del Fin” (Ediciones Idea), σε μετάφραση και επιμέλεια του ποιητή Mario Domínguez Parra. Τον Μάιο του 2011 δημοσίευσε τον κύκλο ποιημάτων με τίτλο «Θροΐσματα Θανάτου» στο πλαίσιο της μηνιαίας ψηφιακής έκδοσης «Λογοτεχνικά Σημειώματα» (Τεύχος 9), που επιμελείτο ο ποιητής Θοδωρής Βοριάς. Το 2012εξέδωσε το θεατρικό έργο “Dead End: Μητροπολιτικό ψυχόδραμα σε τρεις πράξεις” (Εκδόσεις Βακχικόν). Διατηρούσε τη στήλη «Ποιήματα και Χίμαιρες» στο fanzine Chimeres (Τεύχη 22-28, 2012-2014), ενώ είναι ο διαχειριστής του ιστολογίου «Ο ήχος της απώλειας». Τον Απρίλιο του 2024 εξέδωσε τη δεύτερη ποιητική του συλλογή με τίτλο «Ο ήχος της απώλειας» (Εκδόσεις Βακχικόν).