Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Σάββατο 31 Μαΐου 2014

Προσοχή: Επικίνδυνη λογοτεχνία της Λαμπρινής Κουζέλη


 πηγή :http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=601650&fb_action_ids=569925689790862&fb_action_types=og.likes&fb_ref=.U4nXXdlV3bx.like

 

Προειδοποιήσεις για ανησυχητικά θέματα ζητούν οι αμερικανοί φοιτητές να υπάρχουν στα εξώφυλλα των βιβλίων
 
 
Προσοχή: Επικίνδυνη λογοτεχνία
Εξώφυλλο από έκδοση του 1900 της «Καλύβας του Μπαρμπα-Θωμά» της Χάριετ Μπίτσερ Στόου. Για ορισμένους το περιεχόμενο του βιβλίου μπορεί να είναι επικίνδυνα δυσάρεστο εκτιμούν σύλλογοι αμερικανών φοιτητών.
 
 
 
 
 
Δεν είναι μόνο ο καπνός επικίνδυνος για την υγεία, είναι και η λογοτεχνία. Μιλάει για πόλεμο, βιασμούς, ψυχολογικά αδιέξοδα και αυτοκτονίες, για φυλετικές διακρίσεις, για κακοποιήσεις και ενδοοικογενειακή βία, για κάθε λογής δυσάρεστες, ενοχλητικές, τραυματικές ή και ανήθικες καταστάσεις. Να λοιπόν τι ζήτησαν με επίσημο έγγραφό τους ο σύλλογος φοιτητών του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στη Σάντα Μπάρμπαρα: να υπάρχουν προειδοποιήσεις για το περιεχόμενο του βιβλίου επάνω στα λογοτεχνικά έργα. Λίγο πολύ σαν τις προειδοποιήσεις για την υγεία μας που βρίσκονται στα πακέτα των τσιγάρων.

Την είδηση έγραψαν οι New York Times, οι οποίοι αναφέρουν ότι παρόμοιο αίτημα υπέβαλαν και φοιτητές από το Κολέγιο Ομπερλίν, το Πανεπιστήμιο Ράτγκερς, το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, το Πανεπιστήμιο Τζορτζ Ουάσινγκτον και άλλα πανεπιστήμια. Οι φοιτητές υπέδειξαν μάλιστα βιβλία τα οποία μπορεί να χρειάζονται τέτοιες προειδοποιήσεις: Ο μεγάλος Γκάτσμπι του Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ, η Κυρία Ντάλογουεϊ της Βιρτζίνια Γουλφ, ο Έμπορος της Βενετίας του Σαίξπηρ.

Τι θα μπορούσε να γράφει μια τέτοια προειδοποίηση; Λόγου χάριν, για το μυθιστόρημα Τα πάντα γίνονται κομμάτια του βραβευμένου νιγηριανού συγγραφέα Τσινούα Ατσέμπε, θα μπορούσε να γράφει: «Ένας θρίαμβος της λογοτεχνίας, το οποίο όλοι θα έπρεπε να διαβάσουν. Παρ' όλα αυτά, μπορεί να αναστατώσει αναγνώστες που έχουν βιώσει τον ρατσισμό, την αποικιοκρατία, διώξεις για θρησκευτικούς λόγους, βία και άλλα». Ομοίως, οι σκέψεις περί αυτοκτονίας στην Κυρία Ντάλογουεϊ μπορεί να ανακαλέσουν δυσάρεστες αναμνήσεις σε φοιτητές που έχουν ιστορικό τέτοιων τάσεων.

Οι φοιτητές προτείνουν επίσης να υπάρχει καθοδήγηση από τους καθηγητές για το ποιες ενότητες μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα, ώστε εκείνοι που αισθάνονται ευάλωτοι σε κάποια θέματα να τις «πηδήξουν» στην ανάγνωση.

Οι φοιτητές της χώρας που έχει τα περισσότερα πανεπιστήμια στην παγκόσμια ελίτ των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης ζητούν αφενός την επέκταση μιας προστατευτικής πολιτικής από τα παιδιά και στο αναγνωστικό κοινό των νεαρών ενηλίκων και αφετέρου φαίνεται να μην αντιλαμβάνονται ότι η λογοτεχνία λειτουργεί ακριβώς έτσι: εκθέτει θέματα ανησυχητικά, δυσάρεστα και επώδυνα, προκειμένου -μεταξύ άλλων- να βοηθήσει τον αναγνώστη να τα διαχειριστεί χωρίς να χρειαστεί να βιώσει ο ίδιος τη δυσάρεστη εμπειρία.

Από τα πρώτα κείμενα που θα επισημανθούν με «κόκκινο» -αν γίνει αποδεκτό το αίτημα των αμερικανών φοιτητών- είναι βέβαια τα έργα των αρχαιοελλήνων τραγωδών, γεμάτα βία, εκδικητικούς θεούς, μητροκτονίες και πατροκτονίες, αιμομιξίες, αυτοτραυματισμούς, μοιχείες και πάει λέγοντας.

Εννοείται ότι το Ρωμαίος και Ιουλιέτα και η Άννα Καρένινα περιέχουν βλαπτικές ιδέες θανάτου, η Λολίτα είναι παιδοφιλική, το Για ποιον χτυπά η καμπάνα αναπαριστά τη φρίκη του πολέμου, η Καλύβα του Μπαρμπα-Θωμά περιγράφει τη βία του ρατσισμού, η Δίκη μπορεί να ενεργοποιήσει ενοχικά συμπλέγματα και αγωνία…

Ενώ η βία γίνεται γραφικά περίτεχνη στα βιντεοπαιχνίδια και οι σκηνές βίας αυξάνονται στον μαζικό κινηματογράφο και ενώ οι έφηβοι και οι νέοι καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες βίαιης αστυνομικής μυθοπλασίας και αιμοσταγών αφηγημάτων με βρικόλακες και ζόμπι, οι αμερικανοί φοιτητές αίφνης ζορίζονται ψυχολογικά από την κλασική λογοτεχνία. Το παράξενο -και ανησυχητικό- είναι ότι συμφωνούν και καθηγητές τους. Η Μέρεντιθ Ραϊμόντο, αναπληρώτρια κοσμήτορας του Κολεγίου Ομπερλίν, δήλωσε ότι οι προειδοποιήσεις επάνω στα βιβλία «είναι μια υπεύθυνη παιδαγωγική πρακτική» και είπε ότι δεν συμφωνεί «με το επιχείρημα ότι τα παιδιά σήμερα πρέπει να σκληραγωγηθούν». Όπως εξήγησε στους Νew York Times, «υπάρχουν φοιτητές που φθάνουν στο πανεπιστήμιο έχοντας σοβαρά προβλήματα και πρέπει να τα χειριστούμε με σοβαρότητα ανάλογα με την περίπτωση».

Μόλις πριν από λίγες ημέρες, στις 23 Μαΐου, στη Σάντα Μπάρμπαρα -της οποίας οι φοιτητές πρωτοστατούν στη διεκδίκηση προειδοποιήσεων στα βιβλία- ένας 22χρονος σκότωσε έξι άτομα και τραυμάτισε άλλα 13 προτού αυτοκτονήσει. Η βία στην αμερικανική κοινωνία σε συνδυασμό με την εύκολη και νόμιμη κατοχή όπλων είναι συχνή στις νεανικές ηλικίες. Αντί όμως να ζητηθεί να απαγορευθούν τα όπλα, οι φοιτητές ζητούν να «απασφαλιστεί» η λογοτεχνία. Κάτι δεν πάει καλά εδώ… Ή, όπως σχολίασε σχετικά ερωτώμενος ο Τζον Μάλαν, καθηγητής Αγγλικής Λογοτεχνίας του University College London στον βρετανικό Guardian, «από τη στιγμή που θα αρχίσουμε να βάζουμε ετικέτες με προειδοποιήσεις στα λογοτεχνικά έργα αρχίζει και η τρέλα».

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΑΝΕΛΗΣ /// ΔΥΟ ΠΟΙΗΜΑΤΑ





                                           

                                                       





   
ΤΟ   ΒΑΘΟΣ


Είδα πολλούς ανθρώπους άπ' το βάθος τους.
Όπως είναι πραγματικά
φανερώνονται μόνο όταν απελπίζονται'
τότε επιδίδονται σε μοναχικούς περιπάτους
μπροστά από  αστραφτερές βιτρίνες
που σε καλούν να τις επισκεφτείς από κοντά.
Μετά πηγαίνεις σπίτι
κι ακουμπάς τα νεύρα σου στο τραπέζι'
τα πλένεις,τα σκουπίζεις και τα ξαναφοράς
σαν να ήταν ρούχα που ποτέ δεν παλιώνουν
ενώ εσύ παλιώνεις
κάθε φορά που ζητάς εξηγήσεις από τις βιτρίνες.

Πολλών ειδών άνθρωποι γυρεύουν συντροφιά'
μην απατάσαι όταν τους βλέπεις να  γελούν:
στην ουσία εξοντώνονται
από τις συνεχείς μυ ι κές συσπάσεις
στο βάθος του πυρήνα τους.
Απομένει να δείχνεις κατανόηση...



****



ΜΕΘΕΟΡΤΙΟ




Θα'  ρθει και το Πάσχα,θα περάσει
και μετά θα μείνουμε κολλημένοι στην ίδια σελίδα
στο περιθώριό της
ν' αγναντεύουμε τις γραμμές τις σβησμένες
από τις πολλές διορθώσεις:
έχουμε τόσα πολλά να γράψουμε
που επιστρέφουμε στα ίδια
όλοι έχουν πολλά να πουν 
μα η γλώσσα είναι μικρή
και τ' αυτιά δυο σπηλιές φραγμένες
από αρχαίους σεισμούς.

Αυτοί είμαστε, όπως φαινόμαστε με την καρδιά αργόρυθμη
και την ψυχή να επιπλέει σε λίμνες αποξηραμένες
έχοντας αποδεχτεί την εισβολή αγρίων
και την άρνηση του νερού.
Πολλά τα τρύπια όνειρα
και τα χέρια στην ανάταση
μια εικόνα χωρίς κίνηση
και τα λάφυρα σκορπισμένα στους δρόμους.

Οι ιαχές της χθεσινής αποκριάς
αγκυροβόλησαν για πάντα σ' αυτό το ποίημα.



Aνάπηροι Δρομείς,εκδ.Στοχαστής ,2012







Σάββατο 24 Μαΐου 2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ //// ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ //// ΤΟ ΑΛΛΙΩΤΙΚΟ ΠΑΡΤΥ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑ







ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 






ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ NEOY ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 



«Το αλλιώτικο πάρτι του Νικόλα» Άννα Φωτού - Γεωργία Καρυστιανού 





Οι εκδόσεις «Μέλει»* βρίσκονται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουν την κυκλοφορία του παιδικού βιβλίου «Το αλλιώτικο πάρτι του Νικόλα» το οποίο απευθύνεται σε παιδιά δημοτικού, μα και σε γονείς!
Σε μια εποχή που όλα φαίνονται ανέφικτα, ο Νικόλας επινοεί τρόπους για να προτρέψει τους γονείς του να γιορτάσουν τα γενέθλιά του σε μια περίοδο που τα οικονομικά της οικογένειας δεν είναι και στην καλύτερη κατάσταση.

Οι συγγραφείς με τον διττό τους ρόλο (γονείς και οικογενειακοί σύμβουλοι-παιδαγωγοί) δημιούργησαν μια παιδική ιστορία προσιτή και οικεία σε όλα τα παιδιά, παρέχοντας, παράλληλα, συμβουλευτικά κείμενα στους γονείς, που χρειάζονται όσο ποτέ νέες πηγές έμπνευσης, ώστε να διαχειριστούν κάθε νέα πρόκληση για την οικογένεια. Με αφορμή ένα παιδικό πάρτι, παρουσιάζονται νέοι τρόποι για να ανακαλύψουμε την αληθινή ουσία της γιορτής. Ας εμπνευστούμε λοιπόν ποιες αντικαταστάσεις θα μπορούσαμε να κάνουμε για το καλό όλης της οικογένειας και στο τέλος θα έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα, όπως και ο Νικόλας, που στο τέλος έκανε το καλύτερο πάρτι!

Η καταπληκτική εικονογράφηση του Κυριάκου Γουνελά, με τα ζωντανά χρώματα και τα πραγματικά εμπνευσμένα σχέδια, δένει αρμονικά με τo ψυχοπαιδαγωγικό υλικό για γονείς, που κάνει την εμφάνισή του με αποκόμματα εφημερίδων! Τέλος, ο δυναμικός κωδικός QR, που είναι τυπωμένος στην τελευταία σελίδα και το οπισθόφυλλο, είναι ένας δίαυλος επικοινωνίας με τις συγγραφείς και τις εκδόσεις μας, προσφέροντας αποκλειστικά στους κατόχους του παρόντος βιβλίου τη δυνατότητα να απολαμβάνουν επιπλέον υπηρεσίες και προσφορές, χωρίς κανένα επιπρόσθετο κόστος.

Ένα παιδικό βιβλίο-εργαλείο στα χέρια των γονιών, τόσο επίκαιρο, που καθίσταται απαραίτητο σε κάθε οικογένεια. Το «Το αλλιώτικο πάρτι του Νικόλα» κυκλοφορεί σε όλα τα ενημερωμένα βιβλιοπωλεία. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας www.melei.gr

Η τεχνολογία στην υπηρεσία της φιλαναγνωσίας.
Αν είσαι γονιός, σε μέλει…
Melei Publications 





*Οι εκδόσεις «Μέλει» δημιουργήθηκαν το 2013 με γνώμονα την αγάπη για το παιδί και το ενδιαφέρον για την ηθική του διαπαιδαγώγηση. Με σύμμαχο την τεχνολογία, τα παιδικά διηγήματα των εκδόσεών μας είτε σε έντυπη είτε σε ηλεκτρονική μορφή, αλλά και οι γενικότερες δράσεις/δραστηριότητες που ήδη προωθούμε, έχουν σκοπό να προσφέρουν στους γονείς τα «όπλα» για περισσότερο ποιοτικό χρόνο ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας όχι μόνο σε θεωρητικό αλλα και σε πρακτικό επίπεδο. 



ISBN: 978-618-80605-1-7
ΤΙΜΗ: 10€








                                                          
                                                                           





Οι  εκδόσεις ΜeΛeΙ με ιδιαίτερη  χαρά σας προσκαλούν
            
       στην παρουσίαση του παιδικού βιβλίου


           ''Το αλλιώτικο πάρτυ του Νικόλα''


η οποία θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα 

                          ''Β.Γιαννόπουλος''


                 του  Δημαρχείου Κηφισιάς

                  (Διονύσου και Μυρσίνης 2)

       την Κυριακή 1 Ιουνίου 2014 στις 18:30




                           Σας περιμένουμε!


                             Οι   συγγραφείς


             'Αννα Φωτού,Γεωργία Καρυστιανού













Δανιήλ Ιακώβ (1947-2014) της Λαμπρινής Κουζέλη









της Λαμπρινής Κουζέλη

πηγή: http://www.tovima.gr

εμείς το πήραμε από:http://entefktirio.blogspot.gr/2014/05/1947-2014.html
 

Ο διακεκριμένος κλασικός φιλόλογος, καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, μεταφραστής και συνεργάτης του Βήματος Δανιήλ Ιακώβ απεβίωσε την Τετάρτη 21 Μαΐου στη Θεσσαλονίκη, στην κλινική του Κυανού Σταυρού, χάνοντας τη μάχη με τον καρκίνο. Ήταν 67 ετών.


Γεννημένος στη Βέροια το 1947, σπούδασε κλασική φιλολογία στο ΑΠΘ και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στο Τίμπιγκεν της Γερμανίας ως υπότροφος της Γερμανικής Υπηρεσίας Ακαδημαϊκών Ανταλλαγών κοντά στον διαπρεπή μελετητή της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας Richard Kannicht. Αναγορεύτηκε διδάκτορας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ του 1982 με τη διατριβή Η ενότητα του χρόνου στην αρχαία ελληνική τραγωδία. Συμβολή στη διερεύνηση της τραγικής τεχνικής. Την ίδια χρονιά εκλέχθηκε λέκτορας του Τμήματος Κλασικής Φιλολογίας του ΑΠΘ και το 1992 καθηγητής.

Εκτός από την αρχαία τραγωδία (Η ποιητική της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, 1998), μελέτησε τον Πίνδαρο (επιμελήθηκε μια σχολιασμένη έκδοση των Πυθιονίκων, 1994), τηνΠοιητική του Αριστοτέλη (Ζητήματα λογοτεχνικής θεωρίας στην «Ποιητική» του Αριστοτέλη, 2004) και ερεύνησε συστηματικά την αρχαιογνωσία των νέων ελλήνων λογοτεχνών (Η αρχαιογνωσία του Οδυσσέα Ελύτη και άλλες νεοελληνικές δοκιμές, 2000). Επιμελήθηκε πολλούς συλλογικούς τόμους και το ερμηνευτικό υπόμνημα του G. S. Kirk στις ραψωδίες Α-Δ της Ιλιάδας.

Μεγάλο μέρος της δημιουργικότητάς του διοχέτευσε στη μετάφραση και στην επιμέλεια μελετών από τον χώρο των κλασικών σπουδών (R. Buxton, J. A. Davison, C. Η. Gordon, G. Jäger, R. Kannicht, D. W. Lucas, D. Müller, B. Snell, B. Zimmermann κ.ά.). Δημοσίευσε πλήθος επιστημονικών άρθρων και βιβλιοκρισιών σε φιλολογικά περιοδικά και εφημερίδες. Υπήρξε επί σειρά ετών συνεργάτης των σελίδων των «Βιβλίων» του Βήματος, με κριτικές για αρχαιογνωστικά κείμενα και μελέτες. Συνεργασίες του είχαν δημοσιευθεί επίσης στηνΕλευθεροτυπία, στην Καθημερινή, στα περιοδικά Φιλόλογος και Ελληνικά, στο Athens Review of Books κ.ά.

«Σοφό και εμπνευσμένο πανεπιστημιακό δάσκαλο, έντιμο φίλο και ανιδιοτελή συμπαραστάτη με εξαίρετο ήθος, αξιοπρέπεια και ανθρωπιά» τον χαρακτηρίζουν σε ψήφισμά τους οι συνάδελφοί του στο Τμήμα Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ, «ακούραστο οδηγό και πρότυπο ακαδημαϊκής ευαισθησίας», ενώ οι συνάδελφοί του στο Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών (Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη) -στου οποίου το διοικητικό συμβούλιο ήταν μέλος- αναφέρουν σε δικό τους ψήφισμα ότι άφησε στο ινστιτούτο «τη σφραγίδα της εντιμότητας και της ευγένειας που τον διέκριναν».

Όσοι τον είχαν δάσκαλο στα αμφιθέατρα του ΑΠΘ θυμούνται τη βαριά ακαδημαϊκή φιγούρα του με τα γένια και τα μεγάλα κοκάλινα γυαλιά και την απρόσμενα σιγανή φωνή του, που μετέφερε σε τόνους ήπιους ένα πάθος για τα κλασικά κείμενα, για τη λυρική ποίηση και τους μεγάλους τραγωδούς, και αποκάλυπτε βαθιά ενημέρωση για τη σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία. Παντρεύοντας τη γνώση της αρχαιότητας με τη γνώση της νεοελληνικής λογοτεχνίας, επεσήμαινε συνάφειες, δάνεια, συνέχειες καθιστώντας σαφές ότι η αρχαιοελληνική γραμματεία μάς αφορά και ότι ο αρχαίος κόσμος αποτελεί ζωντανό κομμάτι της κουλτούρας μας.

Τα προβλήματα όρασης που αντιμετώπιζε από νεαρή ηλικία οδήγησαν προοδευτικά σε τυφλότητα τα τελευταία χρόνια, η οποία όμως δεν τον εμπόδισε στη συνέχιση του διδακτικού και του επιστημονικού έργου του. Ανήκε στο διδακτικό προσωπικό του Τμήματος Φιλολογίας του ΑΠΘ μέχρι λίγους μήνες πριν από τον θάνατό του. Τελευταία μονογραφία του ήταν η ερμηνευτική έκδοση της Άλκηστης του Ευριπίδη (2012), η οποία βραβεύθηκε από την Ακαδημία Αθηνών.

Τον περασμένο Απρίλιο είχε αναγορευθεί επίτιμος διδάκτορας του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Η σορός του εκλιπόντος θα αποτεφρωθεί.

Παρασκευή 23 Μαΐου 2014

Βιωματικά εργαστήρια Δραματοθεραπείας 'Η κρίση μέσα μας'‎6o Εργαστήριο Δραματοθεραπείας «Μα θα προχωρήσουμε…» συναντώντας τον Πλούτο του Αριστοφάνη





                                   




  • Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας ΑΙΩΝ, Πρατίνου 72

«Μα θα προχωρήσουμε…» συναντώντας τον Πλούτο του Αριστοφάνη

Σάββατο 14 Ιουνίου 2014


Ο Πλούτος του Αριστοφάνη, ο τυφλός θεός, έχοντας εγκαταλείψει τους ανθρώπους, τους οδηγεί να βρουν νέους τρόπους επιβίωσης.
Μέσα στο εργαστήριο θα ψάξουμε να βρούμε τους νέους τρόπους, αλλά και να επικοινωνήσουμε την ανάγκη της αλλαγής.
Η ιστορία επαναλαμβάνεται και συνεχίζεται.

Συντονίστριες:
 Ειρήνη Καβαλάρη, Θεατρολόγος – Δραματοθεραπεύτρια, μέλος της Ένωσης Δραματοθεραπευτών – Παιγνιοθεραπευτών (ΕΔΠΕ)
Ανδρονίκη Νικολακάκη, Κοινωνιολόγος – τελειόφ. Δραματοθεραπεύτρια
Μαρία Σούμπερτ, Θεατρολόγος – Δραματοθεραπεύτρια, μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Δραματοθεραπευτών – Παιγνιοθεραπευτών (ΕΔΠΕ)

Ώρες εργαστηρίων: 11.00-15.00

Σημείωση:
 Τo εργαστήριo είναι βιωματικό.
Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

Κόστος συμμετοχής ανά εργαστήριο: 30€, 20€ (για ανέργους)
Στην τιμή δεν συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ
 
========

Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας Αιών
Πρατίνου 72, Αθήνα 11634


Δηλώσεις συμμετοχής - Πληροφορίες

Τηλ. 6938255522, 6948276276, 6938560299
e-mail schubertmaria@outlook.com
Fb: Βιωματικά εργαστήρια Δραματοθεραπείας 'Η κρίση μέσα μας'


Τα τελευταία χρόνια έχουμε ακούσει και χρησιμοποιήσει τόσες φορές τη λέξη ‘κρίση’, που συχνά κινδυνεύουμε να χαθούμε μέσα στο νόημά της. Χρησιμοποιώντας τις τεχνικές της δραματοθεραπείας, μέσα από το ρόλο, την αφήγηση, τα θεατρικά δρώμενα, τις κατασκευές, αλλά και δράσεις που θα κινητοποιήσουν το σώμα και το νου, θα προσεγγίσουμε την έννοια της κρίσης από την αρχή.
Της κρίσης στην κοινωνία, την εργασία, την οικογένεια –της κρίσης του εαυτού, της αποξένωσης και της απώλειας προσανατολισμού.
Όταν καταρρέει το σύστημα πάνω στο οποίο έχουμε στηρίξει τη ζωή μας, πρέπει να αναζητήσουμε νέους τρόπους να γνωριστούμε, να σχετιστούμε, αλλά και να στηρίξουμε ο ένας τον άλλο. Γιατί μόνο μέσα από την αλληλεγγύη και τις ομαδικές διεργασίες μπορούμε ξανά να ονειρευτούμε και να οραματιστούμε το μέλλον. Ένα μέλλον διαφορετικό, που θα το έχουμε σμιλέψει με τα δικά μας χέρια.

Η δραματοθεραπεία είναι μια θεραπευτική μέθοδος, η οποία χρησιμοποιεί το Δράμα ως μέσο έκφρασης και μπορεί να λειτουργήσει σε ομαδικό ή ατομικό επίπεδο. Στη δραματοθεραπεία χρησιμοποιούνται πολλές τεχνικές όπως το παίξιμο ρόλων, η κατασκευή και αφήγηση ιστοριών, μάσκες, τεχνικές γλυπτών και ζωγραφικής, ενώ παράλληλα αναδεικνύεται ο ρόλος του σώματος στη κατεύθυνση της ψυχοσωματικής θεώρησης του ανθρώπου.
Ανήκει στην ευρύτερη κατηγορία των Ψυχοθεραπειών μέσω Τέχνης (όπως η μουσικοθεραπεία, η χοροθεραπεία και η εικαστική θεραπεία) και απευθύνεται σε ενήλικες, εφήβους, αλλά και παιδιά (με τη μορφή της Παιγνιοθεραπείας).


Η Ειρήνη Καβαλάρη
είναι Θεατρολόγος- Δραματοθεραπεύτρια. Εργάζεται στο τομέα του θεατρικού παιχνιδιού και της δημιουργικής ομάδας. Σε επίπεδο πρακτικής έχει συντονίσει ομάδες δραματοθεραπείας σε πληθυσμό με ψύχωση (2011,2012-2013) και με μετανάστες γονείς(2011-2012).

H Ανδρονίκη Νικολακάκη
είναι Κοινωνιολόγος με μετεκπαίδευση στην Συμβουλευτική των Εξαρτήσεων και τελειόφοιτη δραματοθεραπεύτρια. Από τον Σεπτέμβριο του 2013 εργάζεται στην ΜΚΟ ΜΕΤΑδραση και από τον Ιούλιο του 2012 συνεργάζεται με το Πρόγραμμα Απεξάρτησης του Δήμου Καλλιθέας ΘΗΣΕΑΣ. Στα πλαίσια πρακτικής άσκησης έχει συντονίσει ομάδες δραματοθεραπείας στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Βύρωνα, τον ξενώνα ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης ΣEMEΛΗ και τον Σύλλογο Γονέων ΣΑΤ (Σύλλογος αντιμετώπισης της τοξικοεξάρτησης), όπου συνεχίζει να εργάζεται εθελοντικά.

Η Μαρία Σούμπερτ
είναι Θεατρολόγος - Δραματοθεραπεύτρια, με ΜΑ στην Πολιτιστική Πολιτική, Διοίκηση και Επικοινωνία. Εργάζεται στον τομέα της επικοινωνίας πολιτιστικών εκδηλώσεων και ως δραματοθεραπεύτρια στο Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας Αιών. Σε επίπεδο πρακτικής έχει συντονίσει ομάδες δραματοθεραπείας σε πληθυσμό με άνοια (2011), ψύχωση (2011-2012), καθώς και σε γονείς ατόμων σε απεξάρτηση (Σύλλογος Αντιμετώπισης της Τοξικοεξάρτησης, Πρόγραμμα Απεξάρτησης Δήμου Καλλιθέας 'ΘΗΣΕΑΣ') (2012-2013), όπου συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες της εθελοντικά.


ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ //// ΣΙΩΠΗ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΝΗ της ΕΛΥΑΣ ΒΕΡΥΚΙΟΥ






                                                           







Οι εκδόσεις Ιβίσκος σας προσκαλούν στην παρουσίαση της ποιητικής συλλογής της Έλυας Βερυκίου με τίτλο ΣΙΩΠΗ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΝΗ, η οποία θα λάβει χώρα στον πολυχώρο Αίτιον (Τζιραίων 8, Μακρυγιάννη, στάση Μετρό Ακρόπολη ) 



την Τετάρτη 4 Ιουνίου
 στις 08.00 μ.μ.




Ομιλητές :



Διονύσης Μαρίνος, συγγραφέας, 

Μίνα Ξηρογιάννη, ποιήτρια και 

Μανώλης Μεσσήνης, ποιητής.


 ****





Στην απαγγελία των ποιημάτων και το θεατρικό δρώμενο η ηθοποιός και συγγραφέας

Πελαγία Φυτοπούλου.

ΑΝΝΑ ΦΩΤΟΥ - ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ ///ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΛΛΙΩΤΙΚΟ ΠΑΡΤΥ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑ




                          
                          

σχετικά με 
το βιβλίο


     

 Για αρχή θα ήθελα δύο λόγια για εσάς. Ποιες είστε και τι κάνετε.

Άννα Φωτού :
Κοινωνική Λειτουργός, Ψυχοδραματίστρια – Κοινωνικοθεραπεύτρια, Οικογενειακή Θεραπεύτρια.

Γεννήθηκα στην Κηφισιά Αττικής το 1962. Αποφοίτησα από τη Σχολή Κοινωνικών Λειτουργών, συνέχισα στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σπουδών) και πραγματοποίησα μεταπτυχιακές σπουδές στην Κοινωνικοθεραπεία, το Ψυχόδραμα και την Οικογενειακή Θεραπεία στο Ανοικτό Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο.
Από το 1986 και για δώδεκα χρόνια εργάστηκα σε Δημόσια Δομή Ψυχιατρικών Υπηρεσιών για την Οικογένεια και το Παιδί. Παράλληλα από το 1994 μέχρι και σήμερα εργάζομαι ιδιωτικά ως ψυχοθεραπεύτρια με ενήλικες σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο. Επίσης, συνεργάζομαι με ζευγάρια και οικογένειες. Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του γραφείου έχω πραγματοποιήσει σεμινάρια και ομιλίες για τις ανθρώπινες σχέσεις. Έχω συμμετάσχει και έχω παρουσιάσει εργασίες σε πολλά συνέδρια της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Είμαι μέλος των παρακάτω φορέων:
- Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος
- Ελληνική Εταιρεία Θεραπευτών Κοινότητας, Κοινωνικοθεραπείας και Ψυχοδράματος
- Ελληνική Εταιρεία Θεραπευτών Οικογένειας και Ζεύγους
- Ευρωπαϊκή Ένωση Οικογενειακών θεραπευτών EFTA, Βέλγιο
Είμαι μητέρα της πεντάχρονης Ερατούς.

Γεωργία Καρυστιανού : Ειδική Παιδαγωγός – Δραματοθεραπευτρια

Γεννήθηκα το 1969 στο Ρέθυμνο Κρήτης. Σπούδασα στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών με κατεύθυνση Παιδαγωγική και πραγματοποίησα μεταπτυχιακές σπουδές Δραματοθεραπείας στο University of Hertfordshire της Αγγλίας. Παρακολουθώ το μεταπτυχιακό του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου με αντικείμενο «Σπουδές στην Εκπαίδευση».
Εργάστηκα 10 χρόνια στην Ειδική Αγωγή, ενώ παράλληλα από το 1995 ασκώ ελεύθερο επάγγελμα ως δραματοθεραπεύτρια με παιδιά και ενήλικες σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο.
Πραγματοποιώ ομιλίες και σεμινάρια με δύο θεματικούς άξονες :
- Εναλλακτικοί τρόποι διδασκαλίας και εκπαίδευσης
- Διερεύνηση ανθρώπινων σχέσεων μέσω ψυχοδράματος.
Διδάσκω το μάθημα της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας στην Επαγγελματική Σχολή Χορού «Μοριάνοβα – Τράστα».
Έχω συμμετάσχει και έχω παρουσιάσει εργασίες σε πολλά συνέδρια της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Από το 1993 είμαι μέλος της Βρετανικής Εταιρείας Δραματοθεραπείας.
Είμαι μητέρα του Ρωμανού που του χρόνου θα πάει γυμνάσιο και μιας νεογέννητης μικρής.


 Πώς ξεκίνησε αυτή η ιστορία ; 

 Ποιο ήταν το ερέθισμα ;
Σε όλα αυτά τα χρόνια που συνεργαζόμαστε με γονείς και παιδιά αναζητούσαμε να τους δώσουμε «κλειδιά» για να ξεκλειδώσουν και να ξεδιπλώσουν σκέψεις και τρόπους για να ζήσουν πιο αρμονικά. Η οικονομική κρίση στάθηκε απλά μια ευκαιρία να επικοινωνήσουμε όλα όσα θέλουμε από καιρό να προτείνουμε στις οικογένειες για τη διαχείριση των κρίσεων γενικότερα.
Άλλωστε, η δύναμη της οικογένειας είναι συνυφασμένη με τις έννοιες της αλλαγής, της μετάβασης και της κρίσης (γάμος, γέννηση παιδιών, αποχωρισμούς από την πατρική οικογένεια, ενηλικίωση…) 



                           

 
σχετικά με 
το βιβλίο
 







 Γιατί πρέπει γονείς και παιδιά να διαβάσουν αυτό το βιβλίο; Τι έχουν να κερδίσουν; 

 
Με αυτό το βιβλίο, επειδή ακριβώς απευθύνεται και στους μεν και στους δε, τους δίνουμε μια καλή αιτία και αφορμή να συναντηθούν ουσιαστικά, να μιλήσουν για τις αγωνίες και τους φόβους τους, να ενώσουν τις δυνάμεις τους, να ονειρευτούν ξανά. Επίσης έχουν την ευκαιρία διαβάζοντάς το να «μηχανευτούν» τρόπους, να ζήσουν συναισθήματα ευχαρίστησης ανεξάρτητα από το υλικό ή οικονομικό υπόβαθρο που ως τώρα είχαν μάθει να έχουν. Το βιβλίο τους προκαλεί να σκεφτούν πώς θα στήσουν γιορτές, παιχνίδια, δραστηριότητες χωρίς να χρειάζονται τόσα ευφάνταστα υλικά. Να «μηχανευτούν» τρόπους να αντικαταστήσουν υλικά και δράσεις χωρίς περικοπές στη χαρά και στη μεταξύ τους επικοινωνία.
Με άλλα λόγια πώς να ζήσουν αλλιώτικα και ακόμα καλύτερα.

 Στη δουλειά σας θα συναντάτε πολλούς τύπους ανθρώπων, μικρών και μεγάλων. Διάφορες τάσεις, νοοτροπίες, απόψεις, τρόπους ανατροφής. Πόσο δύσκολο είναι να επεμβαίνει κανείς και να τροποποιεί ίσως συμπεριφορές με στόχο πάντα το πλησίασμα της ευτυχίας ; 


Είναι αλήθεια ότι στη δουλειά μας συναντούμε πολλούς τύπους ανθρώπων, όμως το κοινό τους σημείο είναι ότι όλοι προσέρχονται με δική τους επιλογή και επομένως δεν μπορούμε να μιλάμε για επέμβαση αλλά για συνεργασία που στόχο έχει την ανάδειξη του προσωπικού δυναμικού τους και της ικανότητάς τους να βιώσουν και να πλησιάσουν την ευτυχία. Άλλωστε, στην ψυχοθεραπεία δουλεύουμε πάνω στη βάση «δικές μας προτάσεις», «δική τους ζωή».


 Με ποια προσόντα τυπικά και ουσιαστικά πρέπει να είναι οπλισμένος κανείς για να κάνει τη δουλειά που κάνετε ; 



Να έχει εκπαιδευτεί επαρκώς κλινικά, να έχει ο ίδιος μακροχρόνια εμπειρία ψυχοθεραπείας για τον εαυτό του ώστε να έχει βιώσει τα βήματα και την εξέλιξη της διαδικασίας αυτής και σαν άνθρωπος. Να έχει προλάβει να συναντηθεί με τις υγιείς πλευρές της ζωής, ώστε να τις χρησιμοποιεί σαν στηρίγματα για να υποστηρίξει και άλλους ανθρώπους να κάνουν το ίδιο ταξίδι.


Ο Νικόλας είναι ένα παιδί της εποχής. Δώστε μου ένα ψυχολογικό προφίλ του. 



Ίσως, ο ίδιος να ήταν ο πιο κατάλληλος να μιλήσει γι’ αυτό. Εμείς από τη μεριά μας θα λέγαμε ότι είναι υγιές ψυχικά παιδί, όπως άλλωστε τα περισσότερα παιδιά, που θέλει να ζήσει όμορφα και που έχει την πλαστικότητα να ζήσει με λιγότερα και με περισσότερα και την εφευρετικότητα να το υποστηρίξει. Σύμφωνα με ψυχολογικούς όρους θα λέγαμε ότι είναι ένα ψυχολογικό προφίλ χωρίς εμφανείς καθηλώσεις.


 Αν και θίγεται ένα πολύ σοβαρό θέμα μέσα στο βιβλίο, ωστόσο είναι γραμμένο με επαρκείς δόσεις χιούμορ, θα έλεγε ίσως κανείς.

 
Πιστεύουμε βαθιά, ότι μόνο μέσα σ’ ένα χαρούμενο κλίμα, προχωρούν και εξελίσσονται οι άνθρωποι. Και αυτό καθρεφτίζεται στο γεγονός ότι και εμείς οι ίδιες αλλά και οι συνεργάτες μας περάσαμε πολύ καλά στη διαδρομή της δημιουργίας του.
Και όλοι δουλέψαμε με αυτή τη λογική, αν δείτε τις εικόνες και το στήσιμο του βιβλίου θα το καταλάβετε.


Τί προσδοκίες έχετε σε σχέση με το βιβλίο ; 


 
Να προσκαλέσουμε τους ανθρώπους να σκεφτούν κόντρα στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα, πώς θα εμπλουτίσουν την καθημερινή τους ζωή με ωραίες αναμνήσεις μια κι αυτές είναι το ισχυρότερο αντικαταθλιπτικό, τόσο για μεγάλους όσο και για μικρούς. Να προκαλέσουμε τους ανθρώπους να σκεφτούν ότι έχουν στα χέρια τους μεγάλη δύναμη και ότι υπάρχουν περιοχές του εαυτού τους και της ζωής τους, που μπορούν οι ίδιοι να τις προστατεύσουν από τις αρνητικές συνθήκες της εποχής.


 Δυό λόγια για τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργαστήκατε για να βγει αυτό το βιβλίο. 



Και τώρα τι να σας πρωτοπούμε για μια διαδρομή, δύο χρόνων. Στον Δημήτρη Γιαννακούρο (γραφίστας) χρωστάμε την σπρωξιά για να γίνουν τα άτακτα κείμενα βιβλίο και το ευφάνταστο τρικ να γίνουν τα κείμενα των γονιών - σαν στήλη εφημερίδας - δίπλα στην παιδική ιστορία, αλλά κυρίως το «προξενειό» με τον Κυριάκο Γουνελά (εικονογράφο) που έδωσε εικόνες με τόσο χιούμορ καθρεφτίζοντας σ’ αυτές πολλά περισσότερα απ’ αυτά που θέλαμε να πούμε (ή που είχαμε φανταστεί ότι μπορούμε). Στον Κυριάκο κατόπιν οφείλουμε το «προξενειό» με τον ενθουσιώδη εκδότη Φάνη Χαραλάμπους που πήρε το ρίσκο της έκδοσης που παρά τους δύσκολους καιρούς, φρόντισε να είναι πολύ επιμελημένη.

 Ετοιμάζετε κάτι καινούργιο ; 


Ναι, απαντάμε χωρίς φόβο και πάθος, ετοιμάζουμε ένα βιβλίο για τον φόβο.

 Ποια ερώτηση θα θέλατε να σας κάνω και δεν σας την έχω κάνει ακόμα ; Απαντήστε την . 


Αν κάποιος μας ρωτούσε με ποιους τρόπους θα θέλατε να επικοινωνήσετε το υλικό αυτού του βιβλίου, θα απαντούσαμε ότι θα θέλαμε να στήσουμε πολλά βιωματικά εργαστήρια για μικρούς και μεγάλους, μιας και έτσι πάντα δουλεύουμε. Αυτά τα εργαστήρια θα μπορούσαν να γίνουν σε διάφορους χώρους που ενδιαφέρονται για το θέμα αυτό.


Σας ευχαριστούμε πολύ για την ευκαιρία που μας δίνετε να επικοινωνήσουμε τη δουλειά μας σε ένα τόσο αξιόλογο blog και είμαστε ανοιχτές σε οποιαδήποτε συνεργασία φανταστείτε.

Δευτέρα 19 Μαΐου 2014

​Κυκλοφόρησε το 17ο τεύχος του Φαρφουλά /// Η ΖΩΗ ΘΕΛΕΙ ΑΛΗΤΕΙΑ!





ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ





Κυκλοφόρησε το 17ο τεύχος του Φαρφουλά



Η ΖΩΗ ΘΕΛΕΙ ΑΛΗΤΕΙΑ!



Μνήμη Μανόλη Αυτιά - Λούη



Η αλητεία βρίσκεται αναμφίβολα στο DNA των συνεργατών και των φίλων του Φαρφουλά. Πιάνοντας ένα θέμα που δεν έχει τέρμα (όπως δεν έχουν τέρμα οι δρόμοι της περιπλάνησης, και της ελευθερίας), φτιάξαμε ένα ταξιδιάρικο τεύχος που πάει πέρα δώθε στον χώρο και στον χρόνο... Δείτε παρακάτω:



​Οι απαρχές της Μπητ Γενιάς», μια αδημοσίευτη διάλεξη του Τζακ Κέρουακ (μτφρ. Ευτυχία Μικέλλη).

Ο Ξεμείνης ένα έντυπο-οδηγός περιπλανώμενης εργασίας των Ελλήνων Hobos του ’80 που αναδημοσιεύουμε ολόκληρο.

Η «Αδελφότητα των Αλητών» και το συνέδριό της στη Στουτγάρδη το 1929.

«Το βαλς των κατσαρών τριχών στην ιπτάμενη παράγκα του Σίμου», ένα ...αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του 1961 για την θρυλική παράγκα του υπαρξιστή Σίμου. 


Επίσης: Νίκος Τσιφόρος: «Τα Χριστούγεννα του Παεικιέλα», Τέος Ρόμβος: «Ο ταξιδευτής», Τεύκρος Ανθίας: «Τέσσερα ποίηματά του και δύο κείμενα γι’ αυτόν από τους Γιώργο Φράγκο και Νίκο Λέκκα», Θάνος Γώγος: «Τα πρακτικά της μπάρας», Δάφνη Χρονοπούλου: «Ο τρελός του Ταρώ», Πάτροκλος Λεβεντόπουλος: «Περί Αλητείας», Μπάμπης Κοσοβίτσας: «Ένας αρχαίος αλήτης», Απόστολος Θηβαίος: «Η ιερή αλητεία», Παρασκευή Σιδερά-Λύτρα: «Η αλητεία στον μύθο», Εύη Τσακνιά: «Η παιδική ηλικία της αλητείας», Λένα Κωνσταντέλλου: «Η περιπλάνηση μέσα από τη λογοτεχνία», Ανωνύμου: «Βιογραφία Παναΐτ Ιστράτι», Παρασκευή Κοψιδά-Βρεττού: «Αλητεία και τέχνη, η περίπτωση του Κόμη Κώστα ντε Βαλαμόντε», Δ. Καράβολας - Μπ. Κοσοβίτσας: «Η εγκυκλοπαιδική γνώση για την αλητεία», Νίκος Βουτυρόπουλος: «Ο πλάνητας Ρίλκε», Ζαχαρίας Στουφής: «Ένα σχόλιο για τον άσωτο υιό», Νίκος Μητρογιαννόπουλος: «Περιπλανώμενη ζωή, η αλητεία στο λαϊκό τραγούδι», και «Τζαμάρισμα για τα ’80ς», Έφη Χρυσού: «Αλητεία, όπως λέμε punk;», Κωνσταντίνος Μπούρας: «Αλητεία φιλοσοφική»

.

Διηγήματα και ποιήματα από τους: Θ. Μπασιάκο, Δ. Τούλιο, Δ. Κατσούρη, Γ. Σκαμπαρδώνη, Χ. Τσατσαρώνη, Κ. Ριζάκη, Κ. Κούσουλα, Χρ. Τουμανίδη, Ν. Σταμπάκη, Γ. Αναστασοπούλου, Σ. Ρόκου, Δόκτωρα Ψι και Νώντα Τσίγκα. Η Δάφνη Χρονοπούλου γράφει στη μνήμη του εικαστικού Νίκου Λυμπερόπουλου τους «Χάρτες του Nicholas Liber».



Μεταφράσεις: Ο Δημήτρης Νικηφόρου μεταφράζει από τα ρωσικά Βλαντιμίρ Βισότσκι και Σεργκέι Γιεσένιν. Ο Γιώργος Μπλάνας μεταφράζει Φρανσουά Βιγιόν. Ο Χ.Δ. Τσατσαρώνης ανέκδοτα του Tom Waits, όπως τα λέει στις συναυλίες του.




Εικαστικά: Πανίκος Τεμπριώτης - Κώστας Ρεούσης, «Ο ωραίος τρομοκράτης».

 Βιβλιοκριτικές από τους, Νίκος Λέκκα, Απόστολο Θηβαίο, Λεωνίδα Γαλάζη και Ιφιγένεια Σιαφάκα.




Το editorial έγραψε από την Μασσαλία ο Gilles Lukas




Μαζί με το τεύχος, κυκλοφορεί το 9ο φύλλο της εφημερίδας Η Ηχώ της Αεραλάνδης με θέμα: Αλητεία και Αλήθεια



Η παρουσίαση του τεύχους θα γίνει την Κυριακή 1 Ιουλίου 2014, στις 8.00 μ.μ., στο μπαρ Bedouin   στο Γκάζι (Δεκελέων 32), όπου θα πούμε γι’ αυτά που γράψαμε, μα πιο πολύ γι’ αυτά που δεν γράψαμε...

--

Διαμαντής Καράβολας
εκδόσεις-βιβλιοπωλείο Φαρφουλάς
τηλ. 2111845583
http://www.farfoulas.gr



ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΡΑΒΟΛΑ ΣΤΟ ΠΑΝΔΟΧΕΙΟ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ
ΔΙΑΒΆΣΕΤΕ  ΕΔΩ

AΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ /// ΑΡΙΑΔΝΗ






                                                            

  Φωτό Α.Ξηρογιάννη

                                   


                 



'' Μαμά,σ' αρέσουν τα βιβλία;'',είπες.
''Ναι,μωρό μου,'',είπα.
''Και μένα μ' αρέσει να γλείφω τα λεμόνια''
Μετά από μικρή παύση,''....και τα βιβλία ρε,''είπες.
Και πήρες ένα βιβλίο και το έσκισες μπροστά μου.
Φύλλο και φτερό το έκανες.
'Αρχισες από τώρα τις αποδομήσεις
Πέντε χρονών
Λερώνεις τη ζωή
Γράφεις το πρώτο σου ποίημα
Χωρίς τίτλο
Απλώς





























Σάββατο 17 Μαΐου 2014

Εκδότες και συγγραφείς ζητούν επειγόντως διευκρινίσεις



 
 
Screen+Shot+2014-05-17+at+2.18.27+AM




Πλήρης σύγχυση επικρατεί στην αγορά του βιβλίου μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου το οποίο καταργεί στην ουσία την Ενιαία Τιμή του Βιβλίου, καθώς την περιορίζει μόνο στο "λογοτεχνικό" βιβλίο, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζει πώς ορίζεται τούτο, και μόνο στην πρώτη έκδοσή του.
Μέσα σ' αυτό το θολό τοπίο, η Ένωση Ελληνικού Βιβλίου και η Εταιρεία Συγγραφέων με κοινή αναφορά - αίτησή τους στα υπουργεία Ανάπτυξης και Πολιτισμού ζητούν διευκρινίσεις καθώς "ανακύπτουν δυσεπίλυτα θέματα και καίρια ερωτήματα σχετικά σχετικά με το ισχύον νομοθετικό καθεστώς, τα οποία δημιουργούν σκιώδεις περιοχές στον χώρο δράσης των εκδοτών, κωλύοντας και ουχί διευκολύνοντας τον στόχο εισαγωγής του νέου νόμου, που είναι η ίση πρόσβαση των πολιτών στα βιβλία και η αποφυγή φαινομένων συγκεντρώσεως στην εν λόγω αγορά του βιβλίου, με την αποτροπή φαινομένων αθέμιτου ανταγωνισμού".
Προηγουμένως, όμως, σημειώνουν ότι ο νέος νόμος "ανακόπτει οποιαδήποτε παραγωγή νέων έργων, ακόμη και λογοτεχνίας" και κυρίως ότι "το ίδιο το βιβλίο αντιμετωπίζεται ως αμιγώς εμπορικό και όχι ως πολιτιστικό προϊόν".
Καταρχάς ζητούν να οριστεί σαφώς ο όρος "βιβλίο", αφού "ελλείψει σαφούς προσδιορισμού του καθίσταται ακόμα πιο δυσχερής η περαιτέρω διάκρισή του σε λογοτεχνικό και μη λογοτεχνικό", μια διάκριση που είναι "καθοριστική και ουσιώδης για την εφαρμογή του νόμου". Επιπλέον ζητούν να οριστεί με σαφήνεια αν οι εκδότες έχουν τη δυνατότητα "να ορίσουν λιανική τιμή για βιβλία που δεν εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πλαίσιο του νόμου, σχολικά ή γενικά όσα χαρακτηρίζονται μη λογοτεχνικά", όπως επίσης, σε ό,τι αφορά τις μεταφράσεις στην ελληνική γλώσσα, να διασαφηνιστεί "αν λογοτεχνικό βιβλίο θεωρείται μόνο η μετάφραση ξενόγλωσσου έργου ή και η μετάφραση αρχαίου κειμένου".
Ζητούν να προσδιοριστεί σαφώς το χρονικό σημείο από το οποίο ξεκινά η διετία της ενιαίας τιμής, θέτοντας σε ισχύ τους περιορισμούς του νόμου, όπως επίσης να διευκρινιστεί ακριβώς αν η εκ του νόμου "απαγόρευση της διάθεσης λογοτεχνικών βιβλίων στο κοινό από τον ίδιο τον εκδότη ή από τρίτο σε τιμή που υπερβαίνει την τιμή που καθορίστηκε από τον εκδότη ή είναι μικρότερη του 90% της τιμής αυτής" ισχύει και για βιβλία που δεν υπάγονται στο καθεστώς προστασίας του νόμου.
Σημειώνουν μάλιστα ότι η αντιφατικότητα αυτή επιτρέπει "φαινόμενα συγκέντρωσης στην αγορά λιανικής πώλησης βιβλίων, δίνοντας την δυνατότητα, για παράδειγμα, διενέργειας υπερβολικών εκπτώσεων, δυνατότητα που πρακτικά έχουν μόνο μεγάλες επιχειρήσεις λιανικής πώλησης". Τέλος ζητούν να οριστούν "τα δύο έτη ως ελάχιστο όριο παραμονής των βιβλίων στο καθεστώς προστασίας, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός εκδόσεων - εκτυπώσεων κάθε τίτλου".

*Πηγή: http://www.avgi.gr Μπορειτε να το δείτε και  εδώ: http://entefktirio.blogspot.com.au/2014/05/blog-post_17.html

25th Hour project





πηγή :http://updot.gr/
          updot.gr
 






25th Hour project

"25η ώρα" - μια ιστορία κάθε μέρα!




Τίτλος: 25η ώρα / 25th Hour




Θεματική: το θέμα είναι τελείως ελεύθερο, αλλά 
χρειάζεται να έχει κάποια σχέση με τον τίτλο.


Έκταση: από 140 χαρακτήρες (όσο δηλαδή είναι 
ένα tweet) μέχρι ένα διήγημα (1500 λέξεις).


Είδος: Κανένας περιορισμός. Μονόλογος, στίχος, 
ποίημα, πεζό, διήγημα, tweet, άρθρο, οτιδήποτε!



Σημείωση




Για πιο ωραία απεικόνιση στο blog, καλό θα ήταν τα 
κείμενά σας να συνοδεύονται κι από μια 
φωτογραφία. 
Επίσης θα βοηθούσε το αναγνωστικό κοινό αν στο 
τέλος γράφατε δυο λόγια για εσάς και κάποιο 
σύνδεσμο από τυχόν blog ή το facebook προφίλ 
ή 
απλά το e-mail. Και τα δύο αυτά, κι η 
φωτογραφία, 
αλλά και τα στοιχεία είναι προαιρετικά.




Συνοψίζοντας, η θεματική των ιστοριών είναι 
ελεύθερη, όμως υπάρχει ένα δεδομένο για όλους
,
 ο τίτλος! Όλες οι ιστορίες πρέπει να έχουν τον 
εξής
τίτλο: "25η ώρα". 
 Η ολοκλήρωση αυτού του πρωτότυπου έργου 
θα 
διαρκέσει ανάλογα με τις συμμετοχές σας. 
Ονειρικός
 σκοπός είναι να ανεβαίνει κάθε μέρα κι από ένα
 κείμενο, από διαφορετικό συγγραφέα, για έναν 

ολόκληρο χρόνο!

Το παρόν εγχείρημα σκοπό έχει την ανάδειξη της ανοιχτής λογοτεχνίας και τη συλλογή κειμένων από ανθρώπους που αρέσκονται να εκφράζονται μέσα από τη γραφή. Το project είναι ανοιχτό προς όλους, είτε είστε καταξιωμένος συγγραφέας, είτε θέλετε να κάνετε την πρώτη σας ανάρτηση στο διαδίκτυο. Νιώστε ελεύθεροι να διαδώσετε το εν λόγω project σε φίλους και γνωστούς!

Όλα τα κείμενα θα αναρτηθούν εδώ:

αλλά κι εδώ:
www.facebook.com/updot.gr
Τις συμμετοχές σας μπορείτε να τις στέλνετε εδώ:giorgos.iatridis@gmail.com

Φιλικό site:

--

Giorgos Iatridis
"άνω τελεία" | www.updot.gr | info@updot.gr
About: 
about.me/iatridis
@iatridisg on Twitter