Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Τρίτη 9 Απριλίου 2013

ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΜΙΑΣ ΆΛΛΗΣ,Ο ΜΟΙΡΑΙΟΣ ΕΡΩΤΑΣ ΤΗΣ ΑΣΣΙΑ ΟΥΕΒΙΛ ΜΕ ΤΟΝ ΤΕΝΤ ΧΙΟΥΖ,της Ασημίνας Ξηρογιάννη

Δημοσίευση για πρώτη φορά στο ηλεκτρονικό περιοδικό bookstand

http://bookstand.gr/2013/04/09/%CF%83%CF%84%CE%B7-%CF%83%CE%BA%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B9%CE%B1%CF%83-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CF%83-%CE%BF-%CE%BC%CE%BF%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CF%83-%CE%B5%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B1%CF%83-%CF%84/

Εκδότης : ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗ
Συγγραφέας : Koren Yehuda,Negev Eilat
Μεταφραστής : Φακίνου Μαρία



Oι μοιραίοι έρωτες είναι πάντα γοητευτικοί.Αλλά μερικοί δεν έχουν καλό τέλος.Κρατώ στα χέρια μου  το έκτο(μη λογοτεχνικό)βιβλίο των συγγραφέων και δημοσιογράφων Γεουντά Κορέν  και  Ειλάτ Νεγκέβ που φέρει τον τίτλο ''Στη  σκιά μιας άλλης".Ο Κορέν και η Νεγκέβ  είναι σύντροφοι και στη ζωή,ζουν στην Ιερουσαλήμ και με επιτυχία εκδίδουν στην Βρετανία,στη Γερμανία και το Ισραήλ.Σε αυτό το βιβλίο των σχεδόν 500 σελίδων πραγματεύονται τον μοιραίο έρωτα της 'Ασσια Ουέβιλ με τον Τεντ Χιούζ.Πρόκειται για την πρώτη βιογραφία της Άσσια Ουέβιλ .Πρόκειται για το οδοιπορικό της ζωής της.Αναφέρονται στην παιδική της ηλικία,στο γενεαλογικό της δέντρο,στους εφηβικούς της έρωτες,στους γάμους,στις απιστίες της,στον άστατο και δύσκολο χαρακτήρα της,στην μοιραία συνάντηση με τον Χιουζ,στον παράνομο δεσμό τους,στην εγκατάλειψη της Πλαθ,στην γέννηση της κόρης τους,στις απογνώσεις της,στο πώς και γιατί οδηγήθηκε στην αυτοκτονία.Με λεπτομέριες οι συγγραφείς (αφού έχουν κάνει σχετική έρευνα που διήρκεσε περισσότερο από 15 χρόνια) περιγράφουν τα γεγονότα της ζωής της,ρίχνοντας παράλληλα νέο φως στον γάμο του Τεντ Χιουζ και της Σύλβια Πλαθ,του πιο διάσημου ζευγαριού ποιητών του 20ου αιώνα.Μέσα από προσωπικά αρχεία που βγήκαν στο φως,μέσα από τα ημερολόγια και την αλληλογραφία της  σκιαγραφείται η Άσσια ως μια σύνθετη και αντιφατική προσωπικότητα,που ταλανίστηκε ανάμεσα στα πάθη και τη λογική,ανάμεσα στον έρωτα και την αγάπη,την πιστη και την προδοσία,τη σκληρότητα και τη στοργή.Οι συγγραφείς  παίρνουν καταθέσεις από μαρτυρες -κλειδιά,οι οποίοι αποκαλύπτουν πολύτιμα στοιχεία αναφορικά με την ζωή της Άσσια.Άλλοι την αποκαλούσαν''ντίβα'',άλλοι,´'διαβολογυναίκα'',άλλοι ''μούσα'',άλλοι ''ξελογιάστρα''.Το σίγουρο ήταν πως ήταν μια γυναίκα σπάνιας ομορφιάς!Μια γυναίκα που 'ομως συνετρίβη  από τον απόλυτο έρωτά της για τον Χιουζ,στον οποίο παρέμεινε με εμμονή αφοσιωμένη.''Κανείς από τους επίδοξους μνηστήρες της δεν μπορούσε να την κάνει να ξεπεράσει τον εθισμό της σε εκείνον και αυτός παρέμενε το ινδαλμά της.Ο απαράμιλλος Απόλυτος Άντρας.Καθημερινά περίμενε με ανυπομονησία επιστολή του.Τα βράδυα διαρκούσαν περισσότερο καθώς περίμενε να χτυπήσει το τηλέφωνο.Οι μέρες περνούσαν αδημονώντας για τις σποραδικές επισκέψεις του.Ένιωθε να ασφυκτιά μες στην ολοένα και πιο σκοτεινή πραγματικότητα γι'αυτόν,όμως δεν μπορούσε,και δεν το έκανε,να ευχηθεί να ξεφύγει από την έλξη που φαίνεται ότι ασκούσε  πάνω της.Μόνο που δε θα μπορούσε να το αντέξει για πολύ ακόμα.'',αναφέρεται χαρακτηριστικά μέσα στο βιβλίο.Δεν μπορούσε να αντέξει ακόμα το γεγονός ότι η σκιά της Σύλβια ήταν ανάμεσα σε κείνη και τον αγαπημένο της.Η'Ασσια,η τραγική ερωμένη!Που έδωσε τέλος στο ταξίδι της!Η ζωή της με τον άντρα που λάτρευε ήταν καταδικασμένη να μείνει ανολοκλήρωτη.Δεν θα εβρισκε ποτέ σε αυτον το λιμάνι που θα της πρόσφερε τη συναισθηματική στήριξη και τη δημιουργική έκφραση που χρειαζόταν.Δεν θα τον παντρευόταν ποτέ,ούτε θα έβρισκε ποτέ μαζί του το σπίτι που θα έκαναν δικό τους  και θα ζουσαν μια κοινή ζωή.Πάνω στον τάφο της ανεγράφη ο εξής χαρακτηρισμός,αυτός που η 'ιδια επέλεξε στην τελευταία της διαθήκη:"Eδώ αναπαύεται μια ερωμένη του παραλόγου και μια εξόριστη".Στην εισαγωγή του βιβλίου ,οι συγγραφείς μας πληροφορούν για την συνέντευξη που τους παραχώρησε ο Τεντ Χιουζ το 1996  σε παγκόσμια αποκλειστικότητα.'Ηταν η μοναδική προσωπική συνέντευξη που είχε δώσει ποτέ του και εκεί μίλησε για πρώτη φορά  για την Άσσια.
Στον Πρόλογο του βιβλίου  περιγράφεται  η αυτοκτονια της Άσσια.Το οδοιπορικό εκείνης της μέρας...
''Eβαλε τη Σούρα στο πρόχειρο κρεβάτι,έκλεισε καλά την πόρτα της κουζίνας,γύρισε όλες τις στρόφιγγες του αερίου και άνοιξε την πόρτα του φούρνου αερίου μάρκας''Μευφλάουερ''. 'Εσβησε το φως της κουζίνας.'Επειτα ξάπλωσε δίπλα στην κόρη της  προσεκτικά για να μην την ξυπνήσει.Τα κεφάλια τους βρίσκονταν κοντά στην κουζίνα αερίου.Τα πόδια της Άσσια σχεδόν άγγιζαν την πόρτα.''





Μόνο που η  Άσσια πήρε και την τετράχρονη  κόρη της Σούρα μαζί της στον θάνατο.Η Σύλβια  είχε αφήσει τα παιδιά της να ζήσουν.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ///ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΗΔΟΝΗΣ





Mη ομιλείτε περί ενοχής, μη ομιλείτε περί ευθύνης. Όταν περνά το Σύνταγμα της Hδονής με μουσικήν και σημαίας· όταν ριγούν και τρέμουν αι αισθήσεις, άφρων και ασεβής είναι όστις μένει μακράν, όστις δεν ορμά εις την καλήν εκστρατείαν, την βαίνουσαν επί την κατάκτησιν των απολαύσεων και των παθών.
Όλοι οι νόμοι της ηθικής - κακώς νοημένοι, κακώς εφαρμοζόμενοι - είναι μηδέν και δεν ημπορούν να σταθούν ουδέ στιγμήν, όταν περνά το Σύνταγμα της Hδονής με μουσικήν και σημαίας.
Mη αφήσης καμίαν σκιεράν αρετήν να σε βαστάξη. Mη πιστεύης ότι καμία υποχρέωσις σε δένει. Tο χρέος σου είναι να ενδίδης, να ενδίδης πάντοτε εις τας Eπιθυμίας, που είναι τα τελειότατα πλάσματα των τελείων θεών. Tο χρέος σου είναι να καταταχθής πιστός στρατιώτης, με απλότητα καρδίας, όταν περνά το Σύνταγμα της Hδονής με μουσικήν και σημαίας.
Mη κλείεσαι εν τω οίκω σου και πλανάσαι με θεωρίας δικαιοσύνης, με τας περί αμοιβής προλήψεις της κακώς καμωμένης κοινωνίας. Mη λέγης, Tόσον αξίζει ο κόπος μου και τόσον οφείλω να απολαύσω. Όπως η ζωή είναι κληρονομία και δεν έκαμες τίποτε δια να την κερδίσης ως αμοιβήν, ούτω κληρονομία πρέπει να είναι και η Hδονή. Mη κλείεσαι εν τω οίκω σου· αλλά κράτει τα παράθυρα ανοικτά, ολοάνοικτα, δια να ακούσης τους πρώτους ήχους της διαβάσεως των στρατιωτών, όταν φθάνη το Σύνταγμα της Hδονής με μουσικήν και σημαίας.
Mη απατηθής από τους βλασφήμους όσοι σε λέγουν ότι η υπηρεσία είναι επικίνδυνος και επίπονος. H υπηρεσία της ηδονής είναι χαρά διαρκής. Σε εξαντλεί, αλλά σε εξαντλεί με θεσπεσίας μέθας. Kαι επί τέλους όταν πέσης εις τον δρόμον, και τότε είναι η τύχη σου ζηλευτή. Όταν περάση η κηδεία σου, αι Mορφαί τας οποίας έπλασαν αι επιθυμίαι σου θα ρίψουν λείρια και ρόδα λευκά επί του φερέτρου σου, θα σε σηκώσουν εις τους ώμους των έφηβοι Θεοί του Oλύμπου, και θα σε θάψουν εις το Kοιμητήριον του Iδεώδους όπου ασπρίζουν τα μαυσωλεία της ποιήσεως.

(από τα Kρυμμένα Ποιήματα 1877; - 1923, Ίκαρος 1993)