Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2011

ΕΝΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΔΙΑΣΧΙΖΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ /// ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΟΠΤΙΚΗΣ





                                      






ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ

Γιατί διέσχισε το δρόμο ???



ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΙΘΑΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:



Πλάτων: Για το καλό του. Στην άλλη πλευρά του δρόμου βρίσκεται η αλήθεια.



Αριστοτέλης: Είναι στη φύση του κοτόπουλου να διασχίζει τους δρόμους.



Γαλιλαίος: Κι όμως... τον διέσχισε



Μακιαβέλι: Ο σκοπός, να περάσει το κοτόπουλο το δρόμο, αγιάζει τα μέσα -όποια κι αν είναι αυτά.



Μαρξ: Ηταν ιστορικά αναπόφευκτο.



Δαρβίνος: Τα κοτόπουλα στο πέρασμα των αιώνων επιλέχτηκαν από τη φύση με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι σήμερα γενετικώς ικανά να διασχίζουν

δρόμους.



Φρόιντ: Το γεγονός ότι ασχολείστε με το εάν το κοτόπουλο διέσχισε το δρόμο αποδεικνύει ότι διακατέχεστε από σύνδρομα ανασφάλειας και ότι η σεξουαλικότητά σας είναι καταπιεσμένη..



Martin Luther King: Ονειρεύομαι έναν κόσμο όπου κάθε κοτόπουλο θα είναι ελεύθερο να διασχίζει το δρόμο χωρίς να δίνει λογαριασμό για την

πράξη του.



Yuri Gagarin: Για να πάει εκεί όπου κανένα άλλο κοτόπουλο δεν έχει πάει πριν.



Bill Gates: Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας αναγγείλουμε ότι μόλις κυκλοφόρησε το νέο Chicken Office 2.005 που δεν διασχίζει μόνο το

δρόμο, αλλά εκκολάπτει, αρχειοθετεί, σχεδιάζει και άλλα ενδιαφέροντα.



Ένας Ινδός: Εμείς έχουμε αγελάδες που κάνουν το ίδιο.



Κώστας Πρέκας: Αξιοσέβαστο κοτόπουλο, χαίρομαι που η ελληνική σου παιδεία, σου επιτρέπει να περνάς το δρόμο με το ήθος και το κάλλος των

αρχαίων μας προγόνων...Να προσθέσω επίσης, ότι είναι ντροπή και διασυρμός να χαρακτηρίζεται η Επανάσταση, Χούντα και το κοτόπουλο το γνωρίζει καλώς.



Κώστας Ζουράρις: Ω υπερφίαλη όρνις, ω πουλοκλαίουσα, περιπεσούσα στις υποανθρωπιστικοαναλυτικές σου διακυμάνσεις, πώς θα διασχίσεις τον σπαρμένο με οιοφαινάκες υποσχέσεις δρόμο, ω κνώδαλο;



Γιώργος Καρατζαφέρης: Μόνο εγώ, εδώ στο Τηλεάστυ, τόλμησα να πω και να αποκαλύψω ότι το κοτόπουλο προήλθε από ισραηλίτικο αβγό...



Κώστας Καραμανλής: Εμείς με σεμνότητα και ταπεινότητα εξασφαλίσαμε τις προϋποθέσεις σε όλα τα κοτόπουλα της Ελλάδος να διασχίζουν ανεμπόδιστα τους δρόμους, χωρίς παρέμβαση νταβατζήδων.



Γιώργος Παπανδρέου: Με τη βοήθεια του Δ.Ν.Τ. το κοτόπουλο θα βρει το δρόμο του!

ΣΤ’ ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ «ΜΕΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ» Ασημίνα Ξηρόγιαννη///Διασκευάζοντας για τα παιδιά... με τα παιδιά. Σπουδή πάνω στην «Ειρήνη» του Αριστοφάνη.




                                       


                                           





Ασημίνα Ξηρόγιαννη

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 Ιανουαρίου 2011

18.30 - 21.30

ΘΕΜΑ: Διασκευάζοντας για τα παιδιά... με τα παιδιά.

Σπουδή πάνω στην «Ειρήνη» του Αριστοφάνη.



Από την πρώτη χρονιά που εργάστηκα στο Ολοήμερο Σχολείο άρχισαν -εύλογα- να με απασχολούν κάποια ζητήματα αναφορικά με το ανέβασμα μιας θεατρικής παράστασης στο σχολείο. Πώς γίνεται η επιλογή του έργου; Ποιόν αφορά αυτό; Πώς το «ανέβασμα» εξαρτάται κάθε φορά από την «σκηνή» που διαθέτει το εκάστοτε σχολείο; (Και θα επιμείνω στο θέμα του χώρου, γιατί έχει συμβεί να κάνουμε και παράσταση για την 25 Μαρτίου στα σκαλιά του 4 Δημοτικού Ηρακλείου). Και συνεχίζω να θέτω ερωτήματα προς απάντηση... Πώς πρέπει να είναι μια διασκευή για παιδιά για να είναι πετυχημένη; Είχα διαβάσει κάμποσα βιβλία -σαφώς βοηθά το να μελετάς τη σχετική βιβλιογραφία- όμως, βασικά στην πράξη δοκιμάζεται κανείς. Μέσα από την πρακτική σου ανοίγονται δρόμοι, πας λίγο παραπέρα, αυτό μεταφράζεται μαθαίνεις επί της ουσίας. Και στην ουσία, το θέμα είναι να κάνεις μια παιδική παράσταση μεν, που να ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ δε. Να λειτουργεί και για παιδιά και για μεγάλους. Να κάνεις μια παράσταση σχολική, μα με κάποιες προδιαγραφές, με κάποια απεύθυνση, με κάποιο στόχο, με κάποιο αποτέλεσμα. Η παράσταση δεν είναι αυτοσκοπός, ούτε «για τα μάτια διευθυντών και συλλόγων γονέων. Η παράσταση είναι το μέσο για δημιουργία, για εσωτερική εξέλιξη, για ανάπτυξη ευγενούς άμιλλας, για καλλιέργεια της τέχνης του θεάτρου, για την ενίσχυση ομαδικού πνεύματος. Στόχος πάντα τα παιδιά, αλλά και οι μεγάλοι, να συνειδητοποιήσουν ότι το θέατρο είναι μια συλλογική διαδικασία.





ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

AΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ



Σπούδασε Κλασική Φιλολογία και Θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Υποκριτική στο ΘΕΑΤΡΟΝ-ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΝ. Δεκαεπτά χρόνια σπουδές μπαλέτου και σύγχρονου χορού. Δυο χρόνια σπουδές πιάνου και θεωρίας στο Εθνικό Ωδείο. Σεμινάρια Θεάτρου με τους: Δ. Καταλειφό, Α. Μακράκη, D. Glass, Lilo Baouer (θεατρικό παιχνίδι), Θωμά Μοσχόπουλο (σκηνοθεσία). Εδώ και αρκετά χρόνια διδάσκει το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, εργάζεται ως εμψυχώτρια Θεατρικού Παιχνιδιού και παραδίδει μαθήματα Γλώσσας και Λογοτεχνίας και Θεωρίας Θεάτρου. Γράφει ποίηση-πεζογραφία-θέατρο! Έχει πάρει διακρίσεις σε δύο ποιητικούς διαγωνισμούς. Η ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΕΜΟΥ της κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Δωδώνη. Η νουβέλα της ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΚΙΑ πήρε έπαινο από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών (2009), στα πλαίσια λογοτεχνικού διαγωνισμού έχει λάβει μέρος σε πολλές θεατρικές και χορευτικές παραστάσεις. Έχει σκηνοθετήσει και ανεβάσει με τους μαθητές της διάφορα έργα, κάποια από τα οποία έχει διασκευάσει [π.χ. Πλούτος, Ειρήνη του Αριστοφάνη κ.ά], και κάποια άλλα έχει γράψει η ίδια [π.χ.Ο Χιονάνθρωπος που έγινε βοηθός Αϊ Βασίλη και Η Εξαφάνιση του Αϊ Βασίλη]. Το 2009 δημιούργησε το ιστολόγιο http://varelaki.blogspot.com «Σελίδες Τέχνης και Πολιτισμού». Επικοινωνία: minaxirogianni@hotmail.com







Γραμματεία Π.Ε.ΣΥ.Θ.

Κουμουνδούρου 25, 10437, Αθήνα

Τηλ & Φαξ: 210 5229990

Ε: pesyth@pesyth.gr

W: www.pesyth.gr